2018-06-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
För att man har kunnat ge samtycke innan. Dessutom så om hon inte vill så använder hon säkerhetsord. Problemet med den här lagen är att samtycke inte kan ges i förväg och säger hon nej för att hon inte känner för det just den här gången men inte sagt något om det innan så åker du dit. En stor skillnad.

Du fattar inte att BDSM ofta har regler och liknande som faktiskt håller i en domstol då mycket i en BDSM relation faktiskt är misshandel? Efter den här lagen så kommer det inte funka längre.

Jag har redan citerat det och DET STÅR I LÄNKEN. Hur många gånger måste jag upprepa det?
Samtycker hon när du slår henne eller inte?

För om hon gör det finns det väl ingen anledning för henne att stå i domstol och säga att hon inte alls samtyckte vid den tidpunkten då slaget kom.
Citat:
Är du en expert på vad som ses som sexuell handling nu? Gå fram till en BDSM utövare och säg att deras sexliv inte är sexuellt.
Allt som människor tänder på är inte sexuella handlingar i lagens mening.

Försök få någon fälld för våldtäkt för att ha iklätt sig ett par skor som för en skofetischist innebär en sexuell handling.
Citera
2018-06-30, 17:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Om något tror jag att fler kommer misstro kvinnor som säger att de blivit våldtagna efter den den här helgen.
Ja, om det ens är möjligt.

Men vi ger det en chans:
Hand upp den som tror att detta förbättrar samspelet mellan könen!
Citera
2018-06-30, 17:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Samtycker hon när du slår henne eller inte?

För om hon gör det finns det väl ingen anledning för henne att stå i domstol och säga att hon inte alls samtyckte vid den tidpunkten då slaget kom.

Allt som människor tänder på är inte sexuella handlingar i lagens mening.

Försök få någon fälld för våldtäkt för att ha iklätt sig ett par skor som för en skofetischist innebär en sexuell handling.
Förstår att du säger det.
Ingenting en kvinna gör är en sexuell handling eller förargelseväckande beteende.
Inte ens om du på restaurangen drar fram brösten och börjar mata någon med mjölk.

Visst är det helt naturligt, men det är pissa också.
Vad händer om en man drar fram sin penis och ska kissa utom på utpekade ställen??
Citera
2018-06-30, 17:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Dig veterligen?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...repp-1.4895514
Försök inte. Har dessa miljoner kvinnor NAMNGETT och ANMÄLT sina förövare, ja eller nej?
Citera
2018-06-30, 17:42
Medlem
Citat:
Förstår att du säger det.
Ingenting en kvinna gör är en sexuell handling eller förargelseväckande beteende.
Inte ens om du på restaurangen drar fram brösten och börjar mata någon med mjölk.

Visst är det helt naturligt, men det är pissa också.
Vad händer om en man drar fram sin penis och ska kissa utom på utpekade ställen??
Nej, inget av detta är sexuella handlingar i lagens mening.
Citera
2018-06-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du kan inte dömas för våldtäkt om personen som är mottagare inte anser sig våldtagen -- alldeles oavsett hur många som filmar och springer till polisen.

Sluta fantisera nu.

Så det blir ett brott att ligga med någon om denne när den vaknar anser att den blev våldtagen?

Och det kan gälla tio år framåt då. Det låter ju inte så bra.

Sen vet jag inte varför offret måste vara med på att vara våldtagen när det är ett allmänt åtal. Att offret inte vågar säga något ska det avgöra om en brottsling blir dömd?
Citera
2018-06-30, 17:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Försök inte. Har dessa miljoner kvinnor NAMNGETT och ANMÄLT sina förövare, ja eller nej?
Vad är det för fel på dig?
Jag har visat att det jag påstått är sant.
Hade jag påstått att miljoner har namngett och anmält så hade jag haft bevis för det också, men nu gjorde jag ju inte det, eller hur?

"där "miljoner" män falskeligen anklagades för våldtäkt?
Visst, de kallar det sexuella trakasserier nu, men då gick det på ett ut. Till och med folk som sa hej, anmäldes."

Namngett och anmält är dina påståenden.
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-06-30 kl. 17:59.
Citera
2018-06-30, 18:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, inget av detta är sexuella handlingar i lagens mening.
Det ena kallas förargelseväckande beteende, det andra finns massor av aktivister för att göra tillåtet enligt lag UTAN att behöva ta hänsyn till sin omgivning.
Citera
2018-06-30, 18:05
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du kan inte dömas för våldtäkt om personen som är mottagare inte anser sig våldtagen -- alldeles oavsett hur många som filmar och springer till polisen.

Sluta fantisera nu.
Läs förarbetet och remissvaren.
Det kan man visst.
Citera
2018-06-30, 18:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag är... "troligare"?
Missade du också metoo, där "miljoner" män falskeligen anklagades för våldtäkt?
Visst, de kalalr det sexuella trakasserier nu, men då gick det på ett ut. Till och med folk som sa hej, anmäldes.
För Att falskeligen kunna anklagas för sexualbrott så måste rimligen någon namnges, nå är det miljoner som namngetts?

Och menar du vidare att miljoner kvinnor här ljuger?
Citera
2018-06-30, 18:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För Att falskeligen kunna anklagas för sexualbrott så måste rimligen någon namnges, nå är det miljoner som namngetts?

Och menar du vidare att miljoner kvinnor här ljuger?
Ja, de ljuger.
Nej, man behöver inte namnge. Man kan säga en känd skådespelare, en kulturman, en tv-profil, en radiostjärna, en skribent osv.
Man kan kalla ett hej för ett sexuellt ofredande, man kan kalla ett raggningsförsök som ett våldtäktsförsök, man kan säga att en hand "vid ryggslutet" är sexuellt ofredande, man kan säga att en tjej som sugit kotte två gånger utan tvång sen gått hem och varit ledsen utsatts för våldtäkt, man kan säga "vi söp, vi knarkade, vi "kanske låg med varandra", det måste vara våldtäkt. Det är 13 år sen, så jag minns inte men anmäler ändå.

INGENTING har varit off limits när de anmält. SAMMA innehåll ska skickas tillbaks att ta ansvar för.
Det hyperboliska språket måste ta slut. Överdrifterna måste ta slut.
Ta ansvar för vad ni säger i stället!

Direkt när den första metoo-tweeten kom visste jag att den var utformad med flit så, att man kan trycka in vad som helst där och få det att låta som våldtäkter.
Se här: "If you’ve been sexually harassed or assaulted write ‘me too’ as a reply to this tweet."

or är ordet vi söker som ger dig möjligheten att tolka.
Jag tar mig samma rätt "att tolka nu".

Äg din skit!
Du har väl doggybag?
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-06-30 kl. 18:14.
Citera
2018-06-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Läs förarbetet och remissvaren.
Det kan man visst.

Det är klart man kan åtala någon för våldtäkt oavsett vad den utsatte säger. Finns det bevis för att en våldtäkt skett så åtalas det rimligen. Allt annat vore ju konstigt. Han verkar mena att man kan bestämma sig efteråt om det är en våldtäkt. Och det är ju tragiskt om det är så.

Ser man att någon ligger med någon som sover så är det ju ett brott enligt lagen. Och varför skulle inte lagar följas kan man undra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in