Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
För Att falskeligen kunna anklagas för sexualbrott så måste rimligen någon namnges, nå är det miljoner som namngetts?
Och menar du vidare att miljoner kvinnor här ljuger?
Ja, de ljuger.
Nej, man behöver inte namnge. Man kan säga en känd skådespelare, en kulturman, en tv-profil, en radiostjärna, en skribent osv.
Man kan kalla ett hej för ett sexuellt ofredande, man kan kalla ett raggningsförsök som ett våldtäktsförsök, man kan säga att en hand "vid ryggslutet" är sexuellt ofredande, man kan säga att en tjej som sugit kotte två gånger utan tvång sen gått hem och varit ledsen utsatts för våldtäkt, man kan säga "vi söp, vi knarkade, vi "kanske låg med varandra", det måste vara våldtäkt. Det är 13 år sen, så jag minns inte men anmäler ändå.
INGENTING har varit off limits när de anmält. SAMMA innehåll ska skickas tillbaks att ta ansvar för.
Det hyperboliska språket måste ta slut. Överdrifterna måste ta slut.
Ta ansvar för vad ni säger i stället!
Direkt när den första metoo-tweeten kom visste jag att den var utformad med flit så, att man kan trycka in vad som helst där och få det att låta som våldtäkter.
Se här:
"If you’ve been sexually harassed or assaulted write ‘me too’ as a reply to this tweet."
or är ordet vi söker som ger dig möjligheten att tolka.
Jag tar mig samma rätt "att tolka nu".
Äg din skit!
Du har väl doggybag?