2018-06-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag vet inte vad för sorts värld du lever i om du tror att samhället har resurser för varje gång du vill ropa på "mamma staten". Nån säger dumma saker, gör inte som du vill eller säger något som du inte håller med om.
Du är tydligen uppvuxen i nån form av skyddad verkstad, där du ställt dig själv helt utan egen makt att påverka omständigheterna i ditt liv och därmed avsagt dig ansvar för allt som händer med dig.
Har du gjort det för att alltid kunna skylla på någon annan eller är du bara ett tomt skal som andra kan använda som politisk bricka i sina egna spel?
Herregud!
Fick vi precis en lektion i hur man har vaniljsex av dig?
Det du behöver är en verklighetskontroll och jag bjuder dig en episod av Söders Hjältar:
https://youtu.be/rh2H6kBbH3I?list=PL...CPrF9CM6euApJn

Är det en klankultur du pratar om nu eller? Där man står utanför samhället för att ”påverka sitt egna liv utanför statens ramar”..... jo, anmäl, annars har du inget att säga om samtyckeslagen eller andra lagar heller för den delen eftersom du med din ”livets hårda skola”-T-shirt skiter i alla våra lagar...

Du menar att man har sex med samtycke..? Att man kollar av vad den andre vill och inte..?

Konstigt att vi har 100 våldtäkter om dagen i Sverige, varav bara 7400 st anmäls om året...
Citera
2018-06-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Det är klart jag vet det. Det är ju jag som avgör vad hon vill. På så sätt minskar ju våldtäkterna helt klart. Mannen bestämmer om hon vill ha samlag. Praktisk lag. Knulla finns jämt när man själv vill.
Som sagt, om det är så du tolkat samtyckeslagen så kör på och se vad domstolen säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det kommer inte bli krångel, då filmen kommer rentvå mig i värsta fall. Jag skiter i straffen som kommer med smygfilmningen då det är att föredra framför falska våldtäktsanklagelser. Hur svårt är det att förstå?

Jag tillhör inte denna stora (?) antal procent män. Man känner inte till en persons karaktär efter en natt i krogen, eller 1-2 dates.

Fräck kille.

Jo det gör du, kika på hur du ska ”komma undan och gärna tar ett mindre straff”.... du har inte rent mjöl i påsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Om ditt ”normala sex” kommer bli krångel med samtyckeslagen, är bör du ändra beteende. Smygfilma är olagligt. Punkt.

Ett stort antal procent män hittar på det ena och det andra som sexpartnern inte vill vara med om, men gör det ändå.

Ditt resonemang är helt fuckat. Börja bete dig vettigt, knulla inte med idioter. Vad är problemet?

Vad är skillnaden på när en man stoppar in sitt finger i hennes anal och hon i hans anal?

Hur vet kvinnan att hon kan stoppa in fingret och massera på lämpliga punkter utan att det är våldtäkt?
Citera
2018-06-28, 17:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumuhammed
Det ni feminister aldrig poängterar är e.g. våldtäktsstatistiken; ni står gladligen och skriker män är djur och att vita cis män är privilegierade och våldtar. Ska ge dig lite snabb statistik, det är ~4,5 miljoner män i Sverige, varav ~90% är födda här. Detta innebär att 450k är invandrare. När det kommer till våldtäktsstatistiken i fråga så är 51% av våldtäkterna utförda av invandrare. Det är alltså fler män per capita invandrare som våldtar än inlandsfödda män per capita som våldtar. Sen står ni där ändå med öppna armar och låter gladligen alla 13 åringar (läs 25) komma hit.

Vart jag ville komma är att den målgrupp som ni siktar på är inte den grupp som är begår flest våldtäkter.

Lagen kommer inte fixa detta. För lagen berör endast de som besitter språket; tror inte Abdul 14 (27) bryr sig om att han måste be om lov för en dans, det gjorde han inte de tidigare 6 gångerna iallafall.

I kulturen de kommer ifrån är de vana vid att kvinnor är heltäckta, för att skydda invandrare från strukturellt rasistisk vit cis kultur så säger man att uppvisandet av för mycket hud är något de inte är vana vid, således blir de animalistiska och kan inte kontrollera reptilhjärnan.

Håller med dig till 200% att våra straff är skämt, men detta och #tafsaInte armband är vad du får med en naivt bedriven sosseregering återigen löses inte detta av att göra en lag som de som är de största bovarna i fråga inte förstår ändå.

Du tycker inte att du drar lite stora slutsatser om mig här eller?

Jag har inga invändningar mot statistiken och vill hemskt gärna ha stopp på pågående muslimsk kultur som invaderar mer och mer. Så blanda inte in mig i den massan som vill ha massinvandringen, för den delen tillhör inte jag.

Oavsett vem som nu begår våldtäkterna så upplever jag inte att Sveriges rättssystem verkar ta det på allvar. Därav resonerar jag som att varje litet steg som kan peka åt rätt håll är ett steg i rätt riktning. Jag ser också problemen gällande att lagen inte kommer fungera ändamålsenlgt gällande fällande domar, men jag förstår verkligen inte denna hysteri kring lagen från er män här. Det är varken ni som blir våldtagna eller er som statistiken avser till största del, så varför detta motsmotståd? Falska anklagelser är ingenting jag personligen tror blir värre av lagen, och oskyldiga domar lär vi knappast se. Inte ens skyldiga döms ju.
Citera
2018-06-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som sagt, om det är så du tolkat samtyckeslagen så kör på och se vad domstolen säger.

Menar du nu att jag inte ska tolka den som du beskrev den?

Enkelt sagt, vem är det som bestämmer om hon vill eller inte?
Citera
2018-06-28, 17:26
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden på när en man stoppar in sitt finger i hennes anal och hon i hans anal?

Hur vet kvinnan att hon kan stoppa in fingret och massera på lämpliga punkter utan att det är våldtäkt?

Man frågar om han/hon vill ha ett finger i rumpan och inväntar svar. Svårt eller?

Asså allvarligt, snacka om att sexualkunskapen är obefintlig hos vissa
Citera
2018-06-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du tycker inte att du drar lite stora slutsatser om mig här eller?

Jag har inga invändningar mot statistiken och vill hemskt gärna ha stopp på pågående muslimsk kultur som invaderar mer och mer. Så blanda inte in mig i den massan som vill ha massinvandringen, för den delen tillhör inte jag.

Oavsett vem som nu begår våldtäkterna så upplever jag inte att Sveriges rättssystem verkar ta det på allvar. Därav resonerar jag som att varje litet steg som kan peka åt rätt håll är ett steg i rätt riktning. Jag ser också problemen gällande att lagen inte kommer fungera ändamålsenlgt gällande fällande domar, men jag förstår verkligen inte denna hysteri kring lagen från er män här. Det är varken ni som blir våldtagna eller er som statistiken avser till största del, så varför detta motsmotståd? Falska anklagelser är ingenting jag personligen tror blir värre av lagen, och oskyldiga domar lär vi knappast se. Inte ens skyldiga döms ju.

Du tycker samtyckeslagen är bra? Hur är det tänkt att den ska fungera egentligen? Får lite olika bud i tråden.
Citera
2018-06-28, 17:27
Medlem
Citat:
Man frågar om han/hon vill ha ett finger i rumpan och inväntar svar. Svårt eller?

Asså allvarligt, snacka om att sexualkunskapen är obefintlig hos vissa

Okej man frågar. Men när man stoppat in den så måste man fråga vad som ska hända nästa sekund. För om man håller kvar den så vet man ju inte om hon ändrar sig så man måste fråga igen.

Gäller det samma vid samlag? Man måste fråga vid varje gång man stoppar in den i fittan?
Citera
2018-06-28, 17:29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Fräck kille.

Jo det gör du, kika på hur du ska ”komma undan och gärna tar ett mindre straff”.... du har inte rent mjöl i påsen.

Vi har att göra med Gödels theorem här, jag kan bara rentvå mig från potentiella våldtäktsanklagelser där ord står mot ord genom att göra något som min sexpartner inte är med på (smygfilma).

Paradoxen är ju lysande. Men jag väljer som sagt att begå något omoraliskt från min del för att stoppa något potentiellt än mer omoraliskt från hennes sida. Det handlar om ens överlevnad, och jag är inte dum nog att lita blint på främmande kvinnor.
Citera
2018-06-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Även om att smyga med filminspelningen "kan vara olaglig" så är det klart bättre att bli fälld för det än våldtäkt....

Du är emot filminspelning bara för att mannen inte ska kunna ha några bevis alls.

Det ”kan” inte, det ÄR olagligt.

Män behöver lära sig ha sex med samtycke, inte svårare än så.
Citera
2018-06-28, 17:30
Medlem
Citat:
Menar du nu att jag inte ska tolka den som du beskrev den?

Enkelt sagt, vem är det som bestämmer om hon vill eller inte?
Känner du dig nöjd med din tolkning så kör på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in