Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Nu vet inte jag om du läste från början, men varför jag förtydligade det om att det märks att någon vill, var därför att någon här hävdade att man var tvungen att fråga om allting under en sexakt och att lagen därför endast förstör. Eller rättare sagt, personen i fråga gjorde allt den kunde för att förlöjliga lagen, varpå jag försökte förklara att om man är en normalt funtad, kännande och lyhörd person med social kompetens, så behövs det inte massa frågor. Man märker om samtycke finns. D.v.s lagen blir inte ett problem för de par som lever i relationer och liknande arrangemang, utan lagen finns för att täppa till kryphål i nuvarande lag.
Förstår inte att det blir ett sånt liv om detta, om man inte själv tillhör den delen som rör sig i gränslandet.
Med den nya lagen behövs det en väldans massa frågor. Bara för att du är socialt kompetent betyder det inte att hon är det. Du kan inte prata mycket intima saker med folk om du tror att det aldrig uppstår missförstånd redan idag av två fullt socialt kompetenta människor.
Jag känner till flertalet fall där kvinnan varit med på det som görs men som dagen efter ändrat sig och känt sig våldtagen.