2018-06-27, 20:30
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vad är det som syns i underlivet?

Skador som blåmärken, svullet eller på andra sätt förstört.
Citera
2018-06-27, 20:42
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hörru Pungteringen...ska vi inte mysa lite i blåbärsriset? - --> införskaffande av samtycke

Får jag stoppa in den här pinnen i häcken på dig? ---> införskaffande av samtycke vid nytt "moment"

Mycket enkelt.
Nej, det är inte så sex ser ut. Speciellt inte när man har det med samma partner man haft i en massa år.

Då frågar man inte på det viset.
Man tar initiativ och får en smäll eller ett "inte ikväll".

Att hålla på och fråga på det viset funkar inte i ett långt förhållande.
Citera
2018-06-27, 20:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Så du menar om skador inte uppstår så kan det inte vara en våldtäkt? Hur resonerar du egentligen?
Citera
2018-06-27, 20:59
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Så du menar om skador inte uppstår så kan det inte vara en våldtäkt? Hur resonerar du egentligen?

Har inte våld använts ser jag det inte som en våldtäkt. Har våld använts är det synligt/går att kolla upp. Blir jag misshandlad dokumenterar sjukvården skadorna och de används som bevis på rättegången, på samma sätt som våldtäkt kan bevisas via fysiska men.
Citera
2018-06-27, 21:02
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Har inte våld använts ser jag det inte som en våldtäkt. Har våld använts är det synligt/går att kolla upp. Blir jag misshandlad dokumenterar sjukvården skadorna och de används som bevis på rättegången, på samma sätt som våldtäkt kan bevisas via fysiska men.

Det var det dummaste jag har hört. Våldtäkt lämnar inte alltid synliga skador.
Citera
2018-06-27, 21:02
Medlem
Citat:

Och vad ska man dra för slutsatser av det menar du?
Citera
2018-06-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej, det är inte så sex ser ut. Speciellt inte när man har det med samma partner man haft i en massa år.

Då frågar man inte på det viset.
Man tar initiativ och får en smäll eller ett "inte ikväll".

Att hålla på och fråga på det viset funkar inte i ett långt förhållande.
Nä, men du märker väl för sjutton om hon vill eller inte. Snacka om att döda stämningen när man måste ge partnern en smäll för att han ska sluta.

Hur svårt är det att märka att det inte går hem?
Citera
2018-06-27, 21:04
Medlem
Citat:

Much sommarlov?

Vad du ser eller inte ser har ju ingenting med vad som räknas som våldtäkt i Sverige att göra. Du får tycka om det, men du bestämmer ingenting om vad som är lagligt eller inte. Sen vad blåmärken etc. har med saken att göra fattar jag inte.
Citera
2018-06-27, 21:05
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Och vad ska man dra för slutsatser av det menar du?

Jag menar att, skillnaden på att ligga med ngn som man hellst inte vill (men gör iaf), ångra sig och må dåligt över det och att med våld bli penetrerad är helt olika saker. Blir du tagen med våld lämnar det nästan alltid fysiska men. Skulle du lita på en som anmäler någon för misshandel utan ett enda blåmärke eller andra skador?
Citera
2018-06-27, 21:07
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Much sommarlov?

Vad du ser eller inte ser har ju ingenting med vad som räknas som våldtäkt i Sverige att göra. Du får tycka om det, men du bestämmer ingenting om vad som är lagligt eller inte. Sen vad blåmärken etc. har med saken att göra fattar jag inte.

Jag tror du måste googla lite. Typ vad ett forum är eller vad ett yttrande kan vara.
Citera
2018-06-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, men du märker väl för sjutton om hon vill eller inte. Snacka om att döda stämningen när man måste ge partnern en smäll för att han ska sluta.

En smäll måste ju inte innebära att någon misshandlar någon. Att avvisa någon med gester som en smäll där man träffar utan att skada är ju inte ett problem för alla människor. Om det är så, så får man ju separera.

Det är väl tämligen klart att de flesta människor har sex genom att ta på varandra samt föra in kroppsdelar eller annat i kroppsöppningar utan att prata om det först. Känner man varandra inte väl så får man ju vara mer lyhörd men man kan ju inte fråga om precis allt.
Citera
2018-06-27, 21:10
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Jättelätt, men då har man redan gjort något olagligt. Det är ju hela min poäng.

Smällen... Ja, det är så frun vill ha det, så du får ta upp den delen med henne. Det är i te så att ett nej, eller en annan signal inte hade fungerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in