2018-09-04, 05:28
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jaha jag får la krypa till korset och lyfta på hatten för Watford.
Dom drog det längsta strået i en jämn match igår. Och man kan förstå att laget har 4 raka segrar, mycket imponerande spel stundtals.

Deeney är riktigt tung längst fram.
Holebas är (när han lyckas hålla sig i skinnet) en lysande vänsterback med en mycket känslig vänsterdoja. 1+4 på 4:a matcher säger en del.

Nu väntar lite landskamper innan Spurs får besök av Liverpool i nästa omgång, jag har redan ont i magen hehe.
Hoppas en lättad Son kan återvända och göra skillnad i vissa matcher framöver.
Matcherna mot Liverpool känns värre än matcherna mot woolwich numera. Har lite för många kompisar som håller på Liverpool.
Citera
2018-09-04, 12:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
In 2014/2015, Leicester placed 14th in the Premier League, with 41 points and a record of 11-8-19. The following year they won the League.

Last year, Watford placed 14th with 41 points and a record of 11-8-19.

Det händer!
Citera
2018-09-04, 15:13
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurgentysk
Vad anser ni i tråden är mest plastigt? Att hålla på tex Shitty, Chelsea, United för att dom är bäst (under olika perioder) eller att hålla på tex Wolves bara för att sticka ut från mängden och minsann inte hålla på något typiskt plastlag som alla andra gör?

Jag kan nog sträcka mig till att hålla på Wolves som svensk med 0 anknytning är mer plastigt än att hålla på de typiska plastlagen (plastlag ur svensk synvinkel, engelsmän som håller på dessa är äkta)

Vad tycker ni?

är man som svensk ett "plastfans" om man hållit på manchester city sedan slutet av 70 talet?
Citera
2018-09-04, 16:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Mourinho dömd för skattebrott till ett års villkorlig dom + 20 miljoner i böter. Unitedfans hade nog hoppats på fängelse
Citera
2018-09-04, 19:45
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Spelare från City som inte behöver oroa sig över landslagsmatcherna.

Laporte, D. Silva (slutat) , Sterling (skadad), Aguero, Otamendi, Ferna, Jesus och Ederson

Skönt.
Citera
2018-09-04, 20:44
Medlem
Skulle lagt in en slant på Watford. Vad var oddset för Watford som vinnare?
Citera
2018-09-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Det händer!
Jag hoppas det!
Citera
2018-09-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalianka
Skulle lagt in en slant på Watford. Vad var oddset för Watford som vinnare?
Jag vet att Leicester hade 5000 de året dom vann. Så kanske något liknande.
Citera
2018-09-05, 13:21
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Att KDB missade den andra matchen p g a skada innebär inte att man i två matcher spelat med ett reservbetonat lag.

Du är nog rätt ensam om att kalla följande startelva (mot Arsenal i första omgången) för reservbetonad:
Ederson
Walker Stones Laporte Mendy
B. Silva Fernandinho Gündoğan
Mahrez Agüero Sterling

tja enligt förra säsongens 1a uppställning så var inte vare sig mendy, laporte, b. silva, gundogan eller mahrez med - inte egentligen stones heller. så, ja, ett reservbetonat lag.
Citera
2018-09-05, 14:51
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
är man som svensk ett "plastfans" om man hållit på manchester city sedan slutet av 70 talet?

Nu gäller inte det dig, eftersom du högst troligt är född på 90-talet. Men generellt syftar plastfans på sådana som börjat hålla på exempelvis PSG, Man City och Chelsea pga deras köpta framgångar.

Edit: Begreppet är nog rätt förknippat med så kallade plastlag dessutom. Sen finns det ju även de som helt enkelt börjat gilla något av dessa lag, och det är ju svårt att säga att det är fel egentligen.
Senast redigerad av boba fett 2018-09-05 kl. 14:58.
Citera
2018-09-05, 15:41
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
tja enligt förra säsongens 1a uppställning så var inte vare sig mendy, laporte, b. silva, gundogan eller mahrez med - inte egentligen stones heller. så, ja, ett reservbetonat lag.

Så är Liverpool reservbetonat med Alisson, fabinho och Keita på planen? De var inte heller med förra året.
Citera
2018-09-05, 18:09
Medlem
Tenedors avatar
Liverpool ser riktigt bra ut i år. Bra att Alisson gjorde en tidig tabbe, nu lär han skippa arrogansen. Jag tycker att de ser bäst ut av alla lag.

Chelsea ser redan från början ut som en titelutmanare. Med en bra manager kommer det inte se sämre ut. Topp 3, minst!

City är City, och Guardiola sviker ingen. De lär vinna, men inte överlägset. Hur mycket påverkar De Bruyne-skadan i höst?

Arsenal ser svaga ut, men de kommer utan tvekan hota om CL-platserna till slut. Jag gissar på att de hamnar före United i tabellen.

Alla gnäller om att Spurs inte värvar någon. I mina ögon är det en fördel. En av världens bästa managers anser att han har truppen han behöver. Jätteplus!

United? Nej. Jag tar en tolkning så fort Mourinho sparkats. Under tiden kan vi andra njuta av deras fall. Undre halvan är närmare än topp 4.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
-.

Jag kan inte se Wolves hamna på undre halvan. Fin (men kortsiktig) satsning. Jota har inte hittat rätt, men Jimenez ser roligare ut. Kul inslag i PL!

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så är Liverpool reservbetonat med Alisson, fabinho och Keita på planen? De var inte heller med förra året.

Nej, bara med City. Eller PSG. Eller Real. Hejar inte alla på dem? Tragiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in