2019-04-19, 19:11
Medlem
Scrip7s avatar
Slarvigt av Leeds idag i kampen om direktuppflyttning. 1-0 och en man mer så tappar man till 1-2 hemma mot Wigan.
Citera
2019-04-20, 00:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ändå rätt sjukt att Man City kan vara ett kryss (ligan) och en förlust (fa-cupen) ifrån en fiasko-säsong. Vinna Community Shield och ligacupen när man haft chans på en femling, det skulle ställas kritiska frågor. Trots att det främst av allt borde lära oss hur otroligt små marginaler det är i fotboll.
Citera
2019-04-20, 10:15
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ändå rätt sjukt att Man City kan vara ett kryss (ligan) och en förlust (fa-cupen) ifrån en fiasko-säsong. Vinna Community Shield och ligacupen när man haft chans på en femling, det skulle ställas kritiska frågor. Trots att det främst av allt borde lära oss hur otroligt små marginaler det är i fotboll.

Något som jag reagerade på var alla som skrev att City's försvar är alldeles för dåligt. Då har City ändå släppt näst-minst mål över hela säsongen, men hade en skakig match hemma mot Tottenham och släppte 3 och helt plötsligt behöver hela försvaret bytas ut. Inte för att försvara att City släppte 3 mål hemma, men som jag ser det så var det resultatet borta som skadade City i detta dubbelmötet. Att inte få in ett bortamål på ett Tottenham som vi ändå vet är ganska bra kontringslag, det gjorde att man i hemmamötet var betydligt mer utsatta.

Känns ju i CL generellt nuförtiden som bortamötet verkligen är nyckeln för lyckas du inte få med dig ett bortamål eller två så gör det hemmamötet betydligt mer jobbigt för nerverna.
Citera
2019-04-20, 12:31
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Titta på Citys lottning som de har fått i de inhemska cuperna så ser det genast inte lika imponerande ut.
Fa Cupen: Rotherham, Burnley, Newport, Swansea, Brighton och Watford i final
Ligacupen: Oxford, Fulham, Leicester, Burton Albion, Chelsea i final
Citera
2019-04-20, 13:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Titta på Citys lottning som de har fått i de inhemska cuperna så ser det genast inte lika imponerande ut.
Fa Cupen: Rotherham, Burnley, Newport, Swansea, Brighton och Watford i final
Ligacupen: Oxford, Fulham, Leicester, Burton Albion, Chelsea i final

Visst är det så. Och Sveriges skalper i vm94 är inte heller imponerande men tredjeplatsen kommer vi minnas för livet. City har haft flax med lotten - men att ta sig till chansen på en femling, hur mycket jag än ogillar City - man får ge dem att de förtjänat det, så otroligt bra som de varit över en hel säsong.

Och ja, en sån sak är enklare att medge när det kommer till City än andra lag Uniteds storhet under SAF kan jag medge nu när de är nere på jorden med oss andra, tog emot betydligt mer när de var där uppe i smöret.
Citera
2019-04-20, 14:27
Medlem
Arons avatar
om arsenal vinner europa league och tottenham champions league och bada hamnar utanfor top 4 ar det top 3 som galler att fa en plats i champions league
Citera
2019-04-20, 16:41
Avslutad
City vinner alltså mot Tottenham också. Ser mörkt ut tyvärr..

Jag provoceras lite av en del Liverpool supportrar som skriver/har skrivit en tid nu att om vi skulle sluta tvåa är det helt okej för vi slutar bakom ett fenomenalt City. Vinner dom ligan så har dom varit bättre, men tycker ändå ifall Liverpool går rent resterande matcher är det väl ändå Liverpool som tappar ligan?

Båda har just nu fyra matcher kvar. Liverpool har alltså 1 förlust och mot Man citys 4. Däremot har Liverpool 7 kryss mot Citys 2

Det som troligen blir avgörande är skitmatcherna mot skitgängen West Ham och Leicester samt Everton..Kommer svida oerhört ifall det blir så. Samt Klopps kommentarer att det är mycket kvar att spela om därför man inte satsade fullt ut. Dessa matcher där man trots två utflykter utomlands och många vilodagar var helt urform..

Sen är tyvärr också torsken borta mot City så onödig. Liverpool som leder med sju poäng, får bara inte förlora och sjävklart förlorar man den matchen. Det taktiska jag har varit kritisk mot.

Sen har laget tagit enorma kliv, och Klopp har varit outstanding sen han kom till klubben. Så stora förändringar att jag liksom har kritiserat honom en del trots enorma framsteg. Vilket kanske för några är idiotiskt. Jag kommer i håg hur det var innan Klopp kom till klubben dock vet jag att det inte finns några garantier för framtiden. Det är där jag är orolig att det inte blir några titlar alls med Klopp.

Man måste ta chanserna när man får dom. Så enkelt är det. Conte vann ligan med Chelsea sin första säsong, Leicester tog den också när man vann ligan. Liverpool har tyvärr en tendens att slarva bort det.
Man har fortfarande chansen men tyvärr så blev den mindre efter det usla spelet efter jul.
Citera
2019-04-20, 18:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Liverpool borde betala Drake för att posera i en City tröja på en nytagen bild i social media.
Citera
2019-04-20, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Pogba var inte så förbannat bra i Juve heller, många platta matcher där som liknade dem platta matcherna man ofta ser i United, visst blixtrade han till lite då och då, men det gör han i United men och det är bara i landslaget som Pogba har haft en någorlunda konstant hög nivå, fast även där har han fått lite skit med jämna mellanrum.

Pogbas största problem tror jag är hans medspelare i United, helt ok fotbollsspelare kanske men väldigt få som man kan lira boll tillsammans med vad gäller att uträtta ett skönartat passningsspel, så även om Pogba försöker sätta igång bollen, eller någon sätter igång den till honom, så är det ofta det fina bolltrillandet snabbt tar slut av antingen en trist oprovocerad bakåtpass eller bara en bortslagen boll.

Fetade. Jag håller inte med. Pogba i Juve blev som handsen i handsken. Han kom med i säsongens lag och var utmärkande en av Juves bästa spelare. Utan honom tappade laget mycket i styrka och explosiv teknik. Sedan hade han olika framgångar med Conte och Allegri, men han var stabil och periodvis helt outstanding.
Citera
2019-04-21, 10:07
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Hittills har Liverpools säsong bestått av mycket positivt och en del negativt. Hur ofta har man en felfri säsong? Den slutgiltiga utvärderingen ska göras när säsongen är över. City är givetvis favoriter till att vinna ligan, hur stora avgörs på onsdag. Men så länge Liverpool vinner finns chansen. Citys förluster har kommit mot Chelsea, Palace, Leicester & Newcastle. Hur ser de på på det tror ni jämfört med hur Liverpoolfans ser på sina tappade poäng. Självklart kan City tappa poäng i de återstående matcherna. Hur troligt det är, är ju en annan sak.

Man ska absolut inte ta ifrån Leicester sin titel. De vann med 10 poängs marginal och de hade endast tre förluster. Deras slutpoäng på 81 är dock inte så imponerande. Vilket är det näst sämsta poäng för en ligavinnare på över 15 år. Endast slaget av United 10/11 då de fick 80 poäng. En summa som tangerar deras resultat säsongen 00/01. Arsenals invinceables 03/04 slutade på 90 poäng. Det gäller som sagt att ta sin chans när man får den. Titlar är det som räknas.

När Leicester vann ligan fick Liverpool 60 poäng och hamnade på 8:e plats... Sedan dess 4:a (76p), 4:a (75p) + CL final och denna säsong har man 85p med fyra matcher kvar och ska spela semifinal i CL.
Citera
2019-04-21, 21:13
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Samtidigt så var man bara en oviss straffläggning ifrån att ochså förlora ligacupfinalen, så det är onekligen små marginaler i denna underbara sport.

Jag har ju hela tiden trott att Liverpool vinner ligan och det gör jag ju fortfarande, men skulle City vinna på onsdag, då får jag ju erkänna att det börjar se rätt bra ut för dom ljusblå.
Citera
2019-04-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Något som jag reagerade på var alla som skrev att City's försvar är alldeles för dåligt. Då har City ändå släppt näst-minst mål över hela säsongen, men hade en skakig match hemma mot Tottenham och släppte 3 och helt plötsligt behöver hela försvaret bytas ut. snip

Borta mot Spurs så var det Delph som gjorde bort sig vid målet och hemma mot Spurs så var det (en annars rätt så säker) Laporte som bjöd på två mål.
Backlinjen har ju möblerats om rätt så friskt oxå. För det mesta inte samma mittbackar två matcher i rad. Walker med för det mesta. Tycker han är ojämn. Undrar varför inte Danilo får mer speltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in