2019-04-10, 17:54
Medlem
bagarn29s avatar
Ödets ironi att en kille åker dit för rattfylla och han heter Drinkwater.
Citera
2019-04-11, 09:14
Medlem
Undrar om inte smekmånaden för Solskjær är över!

Inte ett skott på mål i matchen mot Barcelona. Ett gjort mål på hemmaplan i årets CL. Hade Mourinho varit kvar hade kritiken varit hård.
Får se vad som händer med laget i sommar, men som det ser ut nu tror jag OGS får problem att stanna kvar kontraktstiden ut.
Citera
2019-04-11, 10:12
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Undrar om inte smekmånaden för Solskjær är över!
På grund av gårdagens resultat? Knappast. Det kan inte finnas en enda vettig människa som faktiskt förväntar sig att dagens United har en chans mot Barcelona (bara för att jag skriver detta så kommer säkert Rashford avgöra på straff i 93:e precis som i Paris).

4 förluster på de 5 senaste matcherna däremot. Det gäller att man avslutar starkt i PL nu. De två avslutande matcherna är lättare, särskilt om Cardiff inte har något att spela för i den sista omgången, men dessförinnan har man fyra tuffa matcher där man måste prestera:
West Ham (H)
Everton (A)
Man City (H)
Chelsea (H)
Huddersfield (A)
Cardiff (H)
Citat:
Inte ett skott på mål i matchen mot Barcelona. Ett gjort mål på hemmaplan i årets CL.
Man har mött PSG och Barcelona under OGS. Man har kanske inte imponerat, men det räcker med att jämföra matchtrupperna i United-PSG och United-Barcelona för att se varför man är otillräckliga. Mourinhos CL-matcher och målbristen i dem känns rätt ovidkommande att nämna.
Citera
2019-04-11, 13:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
På grund av gårdagens resultat? Knappast. Det kan inte finnas en enda vettig människa som faktiskt förväntar sig att dagens United har en chans mot Barcelona (bara för att jag skriver detta så kommer säkert Rashford avgöra på straff i 93:e precis som i Paris).

4 förluster på de 5 senaste matcherna däremot. Det gäller att man avslutar starkt i PL nu. De två avslutande matcherna är lättare, särskilt om Cardiff inte har något att spela för i den sista omgången, men dessförinnan har man fyra tuffa matcher där man måste prestera:
West Ham (H)
Everton (A)
Man City (H)
Chelsea (H)
Huddersfield (A)
Cardiff (H)

Man har mött PSG och Barcelona under OGS. Man har kanske inte imponerat, men det räcker med att jämföra matchtrupperna i United-PSG och United-Barcelona för att se varför man är otillräckliga. Mourinhos CL-matcher och målbristen i dem känns rätt ovidkommande att nämna.

Det fetade i ditt citat tycker jag ändå är ganska intressant. United har värvat rätt friskt och dyrt, men fått väldigt lite ut av det. Som du säger, United förväntas inte ha en chans mot ett Barcelona som undantaget Messi är en hyggligt svag upplaga av Barca. Fortfarande ett väldigt bra lag, men Pique Busquets Suarez Alba har alla passerat zenit, Rakitic och Arthur är inga Xavi/Iniesta direkt.

Det fick mig att fundera på värvningsstrategin. United-fans - vad tycker ni om klubbens värvnings-strategi de senaste åren? Vilka av värvningarna man gjort har varit hits och vilka har varit misses? Vilka kan fortfarande vända på det? (Finns en framtid för Fred, Bailly, Lukaku, Shaw där de är med och tar laget tillbaka till toppen?)

Manchester Evening News är väldigt snälla imo: https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/manchester-united-jose-mourinho-signings-15127455

----------------

Tycker inte heller man kan döma OGS för hårt. Han har fått truppen att glädjas att spela fotboll igen och onekligen levererat mycket bättre resultat än Mourinho. Han har fått bättre resultat än vad spelet motiverat, att det kommer några förluster är normalt. Det som blir intressant sker i sommar - ska OGS få fria händer att ersätta? Kollar man krasst på det skulle Valencia/Young behöva dumpas, en högerback in. En mittback bredvid Lindelöf, Jones/Smalling bort. Matic/Mata knappast framtiden, Herrera lämnar väl, är McTominay bra nog och vad händer med Fred? Förväntningarna nästa säsong ska vara topp 4 utan snack, blir intressant att se hur United försöker tackla det.

Tror att United vinner mot Hammers men sen blir det jobbigt. För mig som LFC-supporter vill jag att de ska ha en god chans till topp 4 när Manchester-derbyt kommer, så att spelarna ger allt för att vinna över City.
Citera
2019-04-11, 17:43
Medlem
Jesusmarychains avatar
Fyfan. Redig ångest inför topp4-rejset som gooner. Vår bortaform är under all kritik, manifesterades rätt bra mot Everton. Usel match.

Watford och Wolves borta gör mig väldigt orolig, men även Turf Moor är en jobbig arena att åka till. CP och Brighton hemma ska vara sex poäng in ze bag, men de sistnämnda har vi haft vissa problem med sen de kom tillbaka till högstaligan.

I El blir det tufft också. Nu tror jag visserligen på seger mot Napoli, men både Valencia som ev semifinalist och Chelsea som finalist är svåra matcher. KUL ändå att det är så mkt spänning kvar i ligan, ända in till slutdagen.
Citera
2019-04-11, 22:37
Medlem
Ovcharkas avatar
United har ett jävla skitlag.

Målvakt: de Gea. Han är av klass.

Mittbackar: Jones och Smalling ses som brittiska truppspelare. Lindelöf och Bailly skulle vara internationella toppspelare, men de håller ej.

Två nya mittbackar.

Dalot är nån att hoppas på. Young håller ej.

En ny högerback.

Shaw håller, men är skadad ofta.

En till vänsterback.

Pogba, Matic och Herrera håller. Men inte för mer än topp 5. Och de antingen drar eller är 30+.

Två nya innermitt. (Nej, McT håller ej)

Yttrar. Rashford och Martial kan spela yttrar - eller snarare ytterforward.

... Om de där bak uppgraderas. Då kan man köra Lukaku på topp.

de Gea
X - X - X - Shaw
Matic - Pogba - X
Rashford - Lukaku - Martial

Dock funkar bara den anfallstrion om de där bak uppgraderas.

Utd är pinsamt svagt.

4-5 spelare av toppklass, under 26 år, behövs för att Utd ska kunna konkurrera.
Citera
2019-04-13, 11:35
Medlem
Ovcharkas avatar
United måste vinna idag, inte sant? Och inte med något flaxmål. Stabila 2-0, 3-1, 3-0 typ.

För många förluster på sistone. Dock, se mitt inlägg ovan. Behövs mycket nytt för att Utd ska kunna leva upp till sitt namn.
Citera
2019-04-13, 14:41
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
United måste vinna idag, inte sant? Och inte med något flaxmål. Stabila 2-0, 3-1, 3-0 typ.

För många förluster på sistone. Dock, se mitt inlägg ovan. Behövs mycket nytt för att Utd ska kunna leva upp till sitt namn.

Håller inte med om att United måste vinna med klara siffror, det enda som räknas ikväll är 3poäng. Mycket på grund av det som du har tagit upp tidigare, Uniteds trupp (trots alla miljoner som har investerats) är tämligen medioker om man jämför med toppkonkurrenterna. Den största anledningen är tror jag att Pogba inte har samma höga lägstanivå som andra spelare i samma skikt som han ska vara i.

Helt ärligt så börjar jag luta åt att det bästa för alla parter hade varit om Pogba flyttade i sommar, det funkar liksom inte att ha en diva som kostat över en miljard och som bara känner sig motiverad då han själv är på humör. Bättre att få mycket pengar för han och sen investera smart, OGS har tydligen lagt fram en plan att investera tungt i unga stora talanger som kan bli bra på lång sikt och inte lägga sjuka summor på tex en ny Sanchez.
Citera
2019-04-13, 21:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
United har ett jävla skitlag.

Målvakt: de Gea. Han är av klass.

Mittbackar: Jones och Smalling ses som brittiska truppspelare. Lindelöf och Bailly skulle vara internationella toppspelare, men de håller ej.

Två nya mittbackar.

Dalot är nån att hoppas på. Young håller ej.

En ny högerback.

Shaw håller, men är skadad ofta.

En till vänsterback.

Pogba, Matic och Herrera håller. Men inte för mer än topp 5. Och de antingen drar eller är 30+.

Två nya innermitt. (Nej, McT håller ej)

Yttrar. Rashford och Martial kan spela yttrar - eller snarare ytterforward.

... Om de där bak uppgraderas. Då kan man köra Lukaku på topp.

de Gea
X - X - X - Shaw
Matic - Pogba - X
Rashford - Lukaku - Martial

Dock funkar bara den anfallstrion om de där bak uppgraderas.

Utd är pinsamt svagt.

4-5 spelare av toppklass, under 26 år, behövs för att Utd ska kunna konkurrera.

Hårda ord, men håller med om mycket. Jag skulle vilja tillägga att Matic och Lukaku inte är några spelare du vinner CL med. Matic på väg neråt, Lukaku har inte riktigt det som krävs för yttersta nivån. För dålig touch, för ojämn. Kanske kan vara med i ett CL-vinnande lag på som truppspelare, men inte som den givna striker du får de viktiga avgörande målen av. Pogba har världsklass i sig men bara när det passar honom, verkligen ingen att hålla i när det blåser.

Kollar man elvan idag mot West Ham var det länge sen jag såg en så ytterst medioker United-elva. Plocka bort de Gea, Pogba och Martial - och laget får kriga för att vinna the Everton cup. Mitt tvivel om att OGS och ledningen har var som krävs för att renovera och lyfta detta under sommaren växer starkare. (ja, som LFC-supporter är det angenäma problem, det hymlas det inte med).

Ur LFC-perspektiv var detta ett perfekt resultat. United vinner, men ser ut som kattpiss while doing it. United ska vara piskat att ta poäng av City när de möts om 11 dagar, för att ha chans på topp 4. Ett United som är 5p bakom topp4 mot City kommer skänka bort det och fansen kommer applådera dem när de gör det. Så, ut med buller och bång mot Barcelona till veckan, minst en pinne mot Everton helgen därpå, sen lyckas man ta 1-1 hemma mot City - för att sen kryssa bort topp4-platsen. Samtidigt som LFC vinner resten. Det vore en perfekt avslutning ur mina LFC-ögon, sorry United-fans. Känns dock MYCKET märkligt att hoppas United vinner, hur pragmatiskt det än är.

Till sist: Retar mig på Pogbas poserande efter straffarna. Själviskt varumärkesbyggande, vill bara kräkas på han. Fast jag vet inte, kanske upplever icke-LFC-fans att Firmino håller på likadant?
Citera
2019-04-13, 23:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Två straffmål för utd. Hur värdelösa är dem? 9 av 10 förlust, vinner på straffar. Pinsamt dåliga.
Citera
2019-04-14, 09:55
Medlem
Citat:
Två straffmål för utd. Hur värdelösa är dem? 9 av 10 förlust, vinner på straffar. Pinsamt dåliga.

Sedan blir de också räddade av domaren. Målet West Ham gjorde efter 10 min. skulle aldrig dömts bort för offside.
Pogba vill bli bäst betald i klubben om han stannar. Då borde De Gea få dubbelt så mycket i lön.
Citera
2019-04-14, 10:11
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Sedan blir de också räddade av domaren. Målet West Ham gjorde efter 10 min. skulle aldrig dömts bort för offside.
Pogba vill bli bäst betald i klubben om han stannar. Då borde De Gea få dubbelt så mycket i lön.

Det fetmarkerade, väldigt frustrerande att se Pogba gå omkring på planen och se ointresserad ut då han har såna krav på sitt nya kontrakt.

Såg en text ang Pogba och vilken position han ska spela på och att man alltid pratar om "om pogba bara skulle få bättre spelare på mittfältet" eller "om bara pogba spelade högre upp".

Pogba har spelat på alla positioner på mittfältet utan att dominera mot ett topplag, han är helt enkelt för osmart för att förstå hur han ska röra sig. Typisk spelare som dominerar mot sämre lag (typ som Lukaku brukar göra) men försvinner mot de större laget för att han helt enkelt är för dum för att läsa spelet. Alltid 1 meter för långt ifrån.

Nä, sjukt less på hela cirkusen runt Pogba.. har säkert fel i en del saker nu men orkar inte bry mig längre. Låt han gå till Real med hela sitt "PogCrew" så han kan köra sin "PogBoom" på planen och se allmänt oskön ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in