Citat:
Ursprungligen postat av
Ovcharka
United har ett jävla skitlag.
Målvakt: de Gea. Han är av klass.
Mittbackar: Jones och Smalling ses som brittiska truppspelare. Lindelöf och Bailly skulle vara internationella toppspelare, men de håller ej.
Två nya mittbackar.
Dalot är nån att hoppas på. Young håller ej.
En ny högerback.
Shaw håller, men är skadad ofta.
En till vänsterback.
Pogba, Matic och Herrera håller. Men inte för mer än topp 5. Och de antingen drar eller är 30+.
Två nya innermitt. (Nej, McT håller ej)
Yttrar. Rashford och Martial kan spela yttrar - eller snarare ytterforward.
... Om de där bak uppgraderas. Då kan man köra Lukaku på topp.
de Gea
X - X - X - Shaw
Matic - Pogba - X
Rashford - Lukaku - Martial
Dock funkar bara den anfallstrion om de där bak uppgraderas.
Utd är pinsamt svagt.
4-5 spelare av toppklass, under 26 år, behövs för att Utd ska kunna konkurrera.
Hårda ord, men håller med om mycket. Jag skulle vilja tillägga att Matic och Lukaku inte är några spelare du vinner CL med. Matic på väg neråt, Lukaku har inte riktigt det som krävs för yttersta nivån. För dålig touch, för ojämn. Kanske kan vara med i ett CL-vinnande lag på som truppspelare, men inte som den givna striker du får de viktiga avgörande målen av. Pogba har världsklass i sig men bara när det passar honom, verkligen ingen att hålla i när det blåser.
Kollar man elvan idag mot West Ham var det länge sen jag såg en så ytterst medioker United-elva. Plocka bort de Gea, Pogba och Martial - och laget får kriga för att vinna the Everton cup. Mitt tvivel om att OGS och ledningen har var som krävs för att renovera och lyfta detta under sommaren växer starkare. (ja, som LFC-supporter är det angenäma problem, det hymlas det inte med).
Ur LFC-perspektiv var detta ett perfekt resultat. United vinner, men ser ut som kattpiss while doing it. United ska vara piskat att ta poäng av City när de möts om 11 dagar, för att ha chans på topp 4. Ett United som är 5p bakom topp4 mot City kommer skänka bort det och fansen kommer applådera dem när de gör det. Så, ut med buller och bång mot Barcelona till veckan, minst en pinne mot Everton helgen därpå, sen lyckas man ta 1-1 hemma mot City - för att sen kryssa bort topp4-platsen. Samtidigt som LFC vinner resten. Det vore en perfekt avslutning ur mina LFC-ögon, sorry United-fans. Känns dock MYCKET märkligt att hoppas United vinner, hur pragmatiskt det än är.
Till sist: Retar mig på Pogbas poserande efter straffarna. Själviskt varumärkesbyggande, vill bara kräkas på han. Fast jag vet inte, kanske upplever icke-LFC-fans att Firmino håller på likadant?