Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-17, 23:56
  #113965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det bästa för henne hade varit om hon stannat kvar hos UW.Jag känner att han måste ha varit en fin man mot henne.

Han kanske var inte tillräckligt "spännande" i LW:s ögon? Hon kanske saknade utmaningen? Och det gränslösa. Inte det vardagliga, monotona.

Hon ville bli överraskad - kanske även lite skrämd ibland?

Hon ville höra sagor om prinsen och prinsessan och hur de levde lyckliga tillsammans ända till slutet.

Hon ville inte höra om tonårsproblem, städning, barnuppfostran eller plikten framför lusten.

Jag klandrar inte henne för detta. Det är bara tråkigt att man inte kan hitta spänningen med sin partner - den som man en gång i livet har valt för "resten av livet" - utan tror sig hitta prinsen bakom staketet.
Citera
2020-09-18, 00:00
  #113966
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han kanske var inte tillräckligt "spännande" i LW:s ögon? Hon kanske saknade utmaningen? Och det gränslösa. Inte det vardagliga, monotona.

Hon ville bli överraskad - kanske även lite skrämd ibland?

Hon ville höra sagor om prinsen och prinsessan och hur de levde lyckliga tillsammans ända till slutet.

Hon ville inte höra om tonårsproblem, städning, barnuppfostran eller plikten framför lusten.

Jag klandrar inte henne för detta. Det är bara tråkigt att man inte kan hitta spänningen med sin partner - den som man en gång i livet har valt för "resten av livet" - utan tror sig hitta prinsen bakom staketet.

De flesta prinsar som funnits bakom våra staket har oftast varit gnälliga gubbar som irriterat sig på vårat för kort klippta äppelträd eller att häcken inte är lika hög på alla ställen ,att vårat utetak befinner sig ca 3 cm in på deras tomt eller att våra tulpaner inte har rätt färgkombination...suck...de flesta påminner om han Sverker ; "Ska det va såhär ,ska det va såhär?"
Så det där med prinsar och prinsessor brukar oftast finnas inuti boken ,de figurerna lär nog ALDRIG dyka upp i verkliga livet ...tror inte jag i vilket fall ...men men !???
Citera
2020-09-18, 00:00
  #113967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag menade att de fattat tycke för den "ena föräldern" just där och då ,alla utom minsta grabben...kan tänkas att han kände att mamma blev i ensammaste laget om alla tre skulle ha flyttat över till pappan?
Barn brukar ju älska båda sina föräldrar ,de är oftast mycket solidariska och lojala mot mamma och pappa.

Barn brukar ju "fatta tyckte" för den föräldern som ger dem omsorg.

Sen är barn också solidariska och vill att det ska vara "rättvist" mellan föräldrarna.

På något sätt hade man önskat att man skulle ha kunnat förmedla både för SD och LW vilken liten tid de hade kvar att bita ihop och kämpa med barnuppfostran. För att sen kunna känna sig helt fria att göra precis som de ville.

Nu offrades ju bådas barn på altaret bestående av de vuxnas egobehov.
Citera
2020-09-18, 00:02
  #113968
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Naturligtvis kan någon ha blivit sårad och ledsen. Så är det i livet.
Därför har man utrett dessa spår.

Men att Lena hade många fienden, det tror jag inte alls på. Det är inget jag har sett av det jag har läst. Det är väl alldeles självklart att det alltid finns människor som inte tycker om en. De människorna brukar lösa det hela genom att inte umgås med den de ogillar om det går.
Tvärtom, ser jag att många människor både umgås och pratar med Lena. Många verkar tycka om henne. Jag tror att du har stört fel där.


Vem har sagt att den som mördar inte har något motiv? Naturligtvis har den som slår 17 bestialiska slag i skallen på någon ett motiv. Sitt eget motiv. Ingen säger väl något annat.

Och det har man utrett.

Utredningen utgår från om det finns riskfaktorer. i personens liv.
I det här fallet finns en stor riskfaktor.

Det är den infekterade relationen.
Den personen har en historik med att dödshota. Även barn.
Kontrollerande, med RT och andra hot.
Stalking.

Det är en riskfaktor att ta stor hänsyn till.
Lena satte sig emot "riskfaktorns" krav, gjorde inte som hon blev beordrad.
Hon hotade och krävde.

Du får ha din tro och fortsätta med att tycka att Lenas beteende var orsak till mordet.
Jag fortsätter att tro att hennes beteende inte hade lett till mord om hon inte hade haft ett förhållande med "riskfaktorn".


Lena satte sig emot "riskfaktorns" krav, gjorde inte som hon blev beordrad.
Hon hotade och krävde.


Så SD är en fruktansvärd psykopat eftersom
han hotade och krävde?

Men Lena var ett föredöme när hon gjorde
samma sak; hotade och krävde? För att hon
var kvinna och kvinnor får minsann göra
precis vad de vill?

Jag tror att hennes beteende att tjata, hota och
kräva 24/7 kunde ha drivit vem som helst till
vansinne.

Tidigt i tråden fick vi veta att hon inte kunde ta
ett "nej" utan fortsatte tjata tills hon fick som
hon ville.

Jag tror att hennes beteende var en stor
riskfaktor
Citera
2020-09-18, 00:02
  #113969
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Barn brukar ju "fatta tyckte" för den föräldern som ger dem omsorg.

Sen är barn också solidariska och vill att det ska vara "rättvist" mellan föräldrarna.

På något sätt hade man önskat att man skulle ha kunnat förmedla både för SD och LW vilken liten tid de hade kvar att bita ihop och kämpa med barnuppfostran. För att sen kunna känna sig helt fria att göra precis som de ville.

Nu offrades ju bådas barn på altaret bestående av de vuxnas egobehov.

Jo däri har du faktiskt rätt...
Citera
2020-09-18, 00:03
  #113970
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det bästa för henne hade varit om hon stannat kvar hos UW.Jag känner att han måste ha varit en fin man mot henne.

Så tror jag också ...
Citera
2020-09-18, 00:20
  #113971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Felet LW gjorde mot sig själv , var att inte inse att det inte går att övertala en person att få riktiga känslor för någon på grund utav övertalning .
Det den ene vill med hull och hår ( hårlös här kanske ...) kanske inte den andre vill ??
Så kan det vara i livet och då är det meningslöst att fortsätta tjatet .
Då vänds det göttiga till det otrevliga , och då är allt kört ...

Håller med att då är det bara att lägga ner eller typ ställa sig i skamvrån / i värsta fall stå/ ligga bakom ett bullerplank enligt mördaren

Sorgligt att LW inte kunde lyckas ”läsa av ”när det var dags att ge upp denna relation ?
Var det verkligen så pass livsviktigt för henne att genomföra ?

Ordet ”livsviktigt” blev kymigt att skriva , i det som faktiskt hände ..

Exakt detta! Att man inte kan tvinga någon. Att det inte går att övertala någon. Att det måste vara frivilligt - annars är det inte värt besväret.

Tråkigt också att hon ansåg det vara "skamligt" för henne om hon inte "vann" karljäveln.

Det var inte frågan om en tävling. För man kan inte tävla om en annan människas innersta känslor.

Det är detta som LW inte fattade. Hon körde bara på.
Citera
2020-09-18, 00:27
  #113972
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag menade att de fattat tycke för den "ena föräldern" just där och då ,alla utom minsta grabben...kan tänkas att han kände att mamma blev i ensammaste laget om alla tre skulle ha flyttat över till pappan?
Barn brukar ju älska båda sina föräldrar ,de är oftast mycket solidariska och lojala mot mamma och pappa.

Minsta sonen var fortfarande ett barn som LW
lätt kunde manipulera och styra. När han
blivit tonåring och börjat ifrågasätta LW så
hade han antagligen också flyttat till UW.

Någon (HW?, Jen*ny?) sa att det redan hade
börjat bli mer konflikter mellan honom och LW.

LW jobbade två kvällar i veckan så även när
barnen bodde hos henne varannan vecka så
träffades de inte så mycket.

På nätter och helger var hon ute och jagade
burkar även när hon skulle ha ansvar för
barnen. Inte konstigt att de ville bo hos UW.

Vid vilken ålder får barn förresten välja vilken
förälder de vill bo hos? A kanske var för ung
för att få välja? Soc kanske kunde tvinga
honom att bo kvar hos LW?
__________________
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-18 kl. 00:36.
Citera
2020-09-18, 11:37
  #113973
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid Ola Lenas bror om Lenas bipolaritet.

Ola säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades.

Hon satt konstant med sin telefon, hon var helt uppe i den och hon var aktiv i mycket annat som scoutläger, cykellopp så relationen rann ut i sanden. Ola berättar att vid ett tillfälle skulle Lena till Rotebro och träffa någon. Hon frågade då om hon fick sova över hos honom. Om det var så att hon inte kunde sova i Rotebro. Ola säger att han blev irriterad på Lena då och nämnde något om att det inte var något vandrarhem, men det var ingen konflikt. Sista gången de hade kontakt.

Ola har haft känslan att om Lena skulle fortsätta leva som hon gjorde så kommer det gå illa.

Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var det. Vilket hon även själv trodde då hon bad om en utredning. Det har Ola fått reda på efter det som har hänt av Uffe.

-----------------------
För dom som fortfarande tvivlar på vad som fick Lena att bete sig som Hin Håle själva så styrks det ytterligare då Lenas bror Ola fått det bekräftat av Lenas Fd man UW at hon utreddes om sin bipolaritet. Att inte diagnosen finns med i FUP tillskrivs sekretessen.

Lenas bror, Lenas guddotter, Lenas vän psykologen samt Lenas fd man och inte minst hon själva genom sina handlingar styrker alla hennes bipolaritet vilket förklarar det som varit jäkligt svårt att förstå -varför hon var så vettlös.

Det går inte förstå mordet eller motivet till detsamma om man inte har förstår drivfjädern till BOs besynnerliga grymhet.
Citera
2020-09-18, 11:52
  #113974
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Lena borde tänkt så här: Eftersom SD inte infriade löften. Eftersom han inte själv valde att offentligt visa och lyfta henne i ljuset, så var han inte Heller värd henne. Om hon tänkt i banor som att hon var Värdefull och med människovärde, då hade hon haft enklare att lämna stolt. En partner oavsett kön som behandlar den andre illa, som inte vill visa sin kärlek och uppskattning offentligt.Det är ju ingen partner att ha. Hade hon tänkt så då hade hon insett att hon innerst inne var för fin för honom. Glömma och gå vidare i livett. Detta resonemang gäller ju alla de partners hon hade som utnyttjade henne.


Javisst borde Lena ha tänkt som så men hon påminner mycket om ett barn som inte får någon som helst uppmärksamhet från ena föräldern. Barnet gör allt i sin makt för att synas både på gott och ont och det tar barnet ofta med sej även i vuxen ålder. Det gör att som vuxen så klarar man inte av att bli avisad och ratad utan man klamrar sej fast med näbbar och klor till det inte finns någonting kvar att klamra sej fast vid. Och när slutet börjar närma sej så tror jag att vinna betyder mer än känslorna för personen.
Till slut så ser du inte skogen för alla träden. Men nu är SD en fanatisk manipulativ människa som lyckades hålla Lena på halster i sex hela år och bröt ner henne med att ena dagen lova guld för att i nästa trycka ner henne i skoskaften.
__________________
Senast redigerad av firebird1974 2020-09-18 kl. 11:59.
Citera
2020-09-18, 12:35
  #113975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Javisst borde Lena ha tänkt som så men hon påminner mycket om ett barn som inte får någon som helst uppmärksamhet från ena föräldern. Barnet gör allt i sin makt för att synas både på gott och ont och det tar barnet ofta med sej även i vuxen ålder. Det gör att som vuxen så klarar man inte av att bli avisad och ratad utan man klamrar sej fast med näbbar och klor till det inte finns någonting kvar att klamra sej fast vid. Och när slutet börjar närma sej så tror jag att vinna betyder mer än känslorna för personen.
Till slut så ser du inte skogen för alla träden. Men nu är SD en fanatisk manipulativ människa som lyckades hålla Lena på halster i sex hela år och bröt ner henne med att ena dagen lova guld för att i nästa trycka ner henne i skoskaften.
Visst var det så. Men samtidigt är det väl så också att vilken helt vanlig man som helst skulle ha börjat fundera och få kalla fötter helt oavsett hur stark sexuell dragningskraft paret sen än månne ha haft när Lena betedde sig som hon gjorde. Jag menar att en normal människa börjar ju inte utöva utpressning eller hota bara därför att mannen tvekar och kanske ångrar sig. Det bådar inte gott inför framtiden. Man börjar ju fundera hur vardagen skulle fungera med en sådan människa. Lägg därtill att SD såg med egna ögon hur illa det fungerade för Lena att agera uppfostrare. Det är inte heller något man kan vifta bort om man ska bilda en styvfamilj.
Citera
2020-09-18, 12:38
  #113976
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Javisst borde Lena ha tänkt som så men hon påminner mycket om ett barn som inte får någon som helst uppmärksamhet från ena föräldern. Barnet gör allt i sin makt för att synas både på gott och ont och det tar barnet ofta med sej även i vuxen ålder. Det gör att som vuxen så klarar man inte av att bli avisad och ratad utan man klamrar sej fast med näbbar och klor till det inte finns någonting kvar att klamra sej fast vid. Och när slutet börjar närma sej så tror jag att vinna betyder mer än känslorna för personen.
Till slut så ser du inte skogen för alla träden. Men nu är SD en fanatisk manipulativ människa som lyckades hålla Lena på halster i sex hela år och bröt ner henne med att ena dagen lova guld för att i nästa trycka ner henne i skoskaften.


Men nu är SD en fanatisk manipulativ människa som lyckades hålla Lena på halster i sex hela år och bröt ner henne med att ena dagen lova guld för att i nästa trycka ner henne i skoskaften.


Det beteendet är inte unikt för SD. Det är så
män och kvinnor som har en älskare gör.
Att någon går på det är obegripligt.

Lena hade väl liknande beteende mot objekten
på hennes lista? Hon sa att hon bara ville vara
vän med dem samtidigt som hon skickade
P-bilder och sexchattade med dem. JS kröp
hon ner hos i sängen men ville bara prata.
Allt för att hålla kvar deras intresse.
Trots att hon bara ville ha SD.
Hon pratade skit om SD i många år för att "han
var elak mot henne" som inte gav henne det
hon ville ha. Men hur snäll var hon själv mot
sina män? Någon av alla dessa män kan till
sist fått nog av hur hon lekte med hans känslor.

Norgeresan gjorde det kanske uppenbart för
någon? MgL, JS, LagAmie, Speedlinkan, TT...
__________________
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-18 kl. 12:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback