Citat:
Som jag tänker, är motivbilden bara en del av en utredning.
Ibland kanske inte ens motivet någonsin blir klart, även om man vet att offret är mördat och kanske även en gm bunden till brottet. Då får man klara sig utan motivet.
Jag förmodar att man börjar arbeta brett, och att när man hittar indikationer på att det kan finnas något som är en riskfaktor för mordet så kollar man där.
I det här fallet har man förstås tidigt sett inte bara relationen till SD, utan även andra kontakter med män. Och naturligtvis måste man rota i det. Vilket man har gjort.
Och när man går igenom kommunikationer och förhör så framträder ju en tydlig bild.
Det är rent märkligt att just de personer i tråden som menar att man ska utgå från offrets beteende för att hitta motivet, det är just de personer som också tror att mgm är oskyldig.
Ja, visst kan det finnas någon som blev fly förbannad på Lena för det ena eller det andra. För så är det ju i livet. Vi har alla fel och brister. Men inte riskerar vi alla, alla dagar i veckan att bli mördade för just det.
Däremot kanske vi träffar just en person som inte har samma gränser som vi andra. Och som ser en av våra brister som ett skäl till varför just du måste bort. Det är det som är riskfaktorn.
Det är sällan en sådan person går helt under radarn för alla och för utredningen.
Man börjar inte utreda vilka alla fel och brister offret har.
Suck, nu får det vara nog för mig med det här.

) Han åker fast tack vare att en kamera på en bank filmar han på väg hem till älskarinnan han nekar till mord men döms till 80 år i fängelse ( Dödsdom kallar jag det ) Mordet hände 2016 och jag tror att han som polis får ett rent helvete i fängelse när dom andra intagna listar ut vem han är och det är precis vad han förtjänar.