2020-04-06, 14:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har Åkl ingenting som binder MGM vid BP, inget mordvapen och ett motiv som rymmer rimligt tvivel så kan inte ens 14 000 sidor ojuridik kompensera det. Bli inte förvånad om MGM går loss.

Nja. Närhet, möjlighet, mentalitet, historik etc är väl så viktigt som motiv. Vem vet vad han fått för sig...

LW har inte slagit ihjäl sig själv. Nån måste ha gjort det. Det är inte rimligt att tro att ngn annan har gjort det. Det finns ingen annan där. Vem annars skulle det vara? LW är dessutom aldrig så jävlig mot nån annan...
Citera
2020-04-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Shit! Får bara upp en helsida med icareklam som blockerar all annan aktivitet. Så fort jag försöker mig på minifil. Virus?

När jag använder min fil får jag först upp ett reklaminlägg i eget fönster. Jag stänger det och klickar en gång till på länken i min fil och då kommer den rätta filen. Ibland kommer originalfilen direkt, men för det mesta är det reklam först.
Citera
2020-04-06, 14:22
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Han har nig rätt bra lön. Han kan iofs ha ärvt pengar eller fått dem på annat legalt sätt.

Eller kanske nallar ur de ekonomiska medel som geoklubben fått i föreningsbidrag. Har fått för mig att Lena kan ha känt till detta.

(obs. Spekulation)

Enligt AB 145, sidan 356 typish så verkar han få ut runt 30-34000 per månad i lön.
Citera
2020-04-06, 14:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Syftet är att visa uppgifter om sådant som
vi undrat över och spekulerat om under två
års tid. När jag hittar svaren i FUP.

Men många här verkar vara mer
intresserade av att tjafsa om vad de tror och
vill ska vara sanningen än att få reda på vad som faktiskt är sanningen.
Eftersom jag vet att allt jag skriver
ifrågasätts och jag måste bevisa varje ord
så tycker jag att det är lika bra att visa
källa direkt. Men det duger tydligen inte
heller.

Vilka svar menar du?
Så då är åklagaren efter närapå två års utredning, >700 förhör, mängder av tekniska analyser och initialt 20 utredare till på slutet fem som har arbetat med materialet har fel gärningsman och inte har fattat vem som är mördaren?

Som jag ser det har du fokuserat på L*enas alla fel, och dessa alla fel (som du ser det) är orsaken till mordet. Därför passar inte SD in, utan för att motivet ska passa in på L*enas alla fel så måste någon annan än SD ha mördat L*ena.

Så uppfattar jag att du ser på ditt uppdrag här i tråden.
Citera
2020-04-06, 14:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Enligt AB 145, sidan 356 typish så verkar han få ut runt 30-34000 per månad i lön.

Okej. Ganska hyggligt men inte mycket rum för extravaganser...

Lite förmåner hit o dit...
Citera
2020-04-06, 14:40
Medlem
Citat:
Shit! Får bara upp en helsida med icareklam som blockerar all annan aktivitet. Så fort jag försöker mig på minifil. Virus?

Hade / har samma problem ... Fick ICA -reklam istället för aktbilaga.
Klickade då på (min Mac) Arkiv- Öppna fil.
Då kom aktbilagan fram i några fall.. men inte alla gånger med alla aktbilagor.

Ibland hjälpte det att klicka både på Minfil och "Hämtade filer" och
sedan som ovan, Arkiv- Öppna fil.

Docdroid fungerar alltid på min dator men kostar ju pengar.

.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-06 kl. 15:01.
Citera
2020-04-06, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu blandar du ihop det. Det där är inte förhöret med SD.

Haha, bete dig inte som SD som slirar på sanningen så man knappt märker det.

Det som är anmärkningsvärt är att SD på ett nästan läskigt sätt planterar in i vänners hjärnor att det finns blod i hans hem. Han har säkerligen haft bra förklaringar till varför detta blod finns.

Själv vet ju SD varför det finns där. Jag tvivlar inte.

Men om han nu var oskyldig, då hade han omedelbart lagt alla kort på bordet. Att historien om L*enas massiva blödningar efter akrobatsexet inte kom från dag ett. säger en hel del. Och att nu plötsligt kommer blodet från snickeriarbete i tvättstugan. Inte heller tillhandahåller han sina skor självmant till polisen (vilka ha säger till sin vän att det är hans arbetsskor) fast han tycker att de borde ha beslagtagit dom. Här ljuger han ju sin vän rätt upp i ansiktet, förutom att han inte bidrar till utredningen. Skorna han han istället skuffat undan på svärföräldrarnas sommarstuga i ett uterum.

Jag kan bara ana hur HD fått så många versioner i sitt huvud hur det ligger till med saker, så att hon blir helt förvirrad.

Det övergår mitt förstånd att hon undanhåller saker och försvarar en person som på så grovt sätt behandlat henne illa.
Citera
2020-04-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nja. Närhet, möjlighet, mentalitet, historik etc är väl så viktigt som motiv. Vem vet vad han fått för sig...

LW har inte slagit ihjäl sig själv. Nån måste ha gjort det. Det är inte rimligt att tro att ngn annan har gjort det. Det finns ingen annan där. Vem annars skulle det vara? LW är dessutom aldrig så jävlig mot nån annan...

Närhet, historik och relationsproblematik är inte riktigt tillräckligt ...
I så fall han man lika gärna misstänka HD också.
Vem vet egentligen vad någon kan ha känt länge och lurat på i tysthet-
platsen för brottet är förbryllande. Om någon vill sätta dit SD är det ju
listigt att begå mordet i anslutning till LW:s och SD:s bostäder.

Om det är SD, kan han ha resonerat att just att hon hittades nära bostaden
borde göra det för långsökt att misstänka honom.
Det är i vilket fall häpnadsväckande att begå ett sådant brott i anslutning
till ganska tätbebyggt bostadsområde!
Den mördaren måste varit antingen så förryckt att han struntar i risk för
upptäckt, eller påverkad av något.
Klurigt värre.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-06 kl. 14:57.
Citera
2020-04-06, 15:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Om dessa två är vänner så är det ju knappast listigt utan rakt av fult, ange en vän är aldrig listigt utan olojalt. Nu vet jag inget om deras relation men det verkar som dom var vänner?
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Kan det möjligtvis vara på det sättet att Kenn*th Nilss*n [angående SD] har lärt sig en hel del av den kloka Ther*se T*ng, det vill säga, hur man avslöjar mördare på ett effektivt sätt ?

Mvh/ @JokerMannen
Moraliskt är frågan komplex, och den bedömningen får väl göras utifrån både hur nära vänner de är/var och utifrån vilken personlig tro vännen har/hade. "Han är skyldig" sade vännen till sin fru, redan innan han visste vilket bevisvärde som sedan eventuellt kunde tillmätas skon.

Men oavsett vilken bedömning man gör av det moraliska i vännens agerande i skoaffären 2018 så tror jag att det här i slutändan var till god hjälp för SD. Nu fick ju åklagaren anledning att verkligen gå till botten med sina redan tidigare starka misstankar mot SD, och vända på varje sten där det skulle kunna dölja sig bevis mot honom. Hade inte vännen berättat om skorna för polisen så hade det kanske aldrig hade blivit någon rättegång, och SD skulle då ha fått finna sig i att vara skäligen misstänkt för resten av livet.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-06 kl. 15:21.
Citera
2020-04-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har Åkl ingenting som binder MGM vid BP, inget mordvapen och ett motiv som rymmer rimligt tvivel så kan inte ens 14 000 sidor ojuridik kompensera det. Bli inte förvånad om MGM går loss.
Indicier kommer binda honom till brottet. Men visst, för oss som inte är helt insatta kan det se ut som om det finns tvivel. Jag hoppas verkligen att åklagaren kommer lyckas sälja in sitt mål till rätten så han döms till ett långt fängelsestraff.
Citera
2020-04-06, 15:17
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, bete dig inte som SD som slirar på sanningen så man knappt märker det.

Det som är anmärkningsvärt är att SD på ett nästan läskigt sätt planterar in i vänners hjärnor att det finns blod i hans hem. Han har säkerligen haft bra förklaringar till varför detta blod finns.

Själv vet ju SD varför det finns där. Jag tvivlar inte.

Men om han nu var oskyldig, då hade han omedelbart lagt alla kort på bordet. Att historien om L*enas massiva blödningar efter akrobatsexet inte kom från dag ett. säger en hel del. Och att nu plötsligt kommer blodet från snickeriarbete i tvättstugan. Inte heller tillhandahåller han sina skor självmant till polisen (vilka ha säger till sin vän att det är hans arbetsskor) fast han tycker att de borde ha beslagtagit dom. Här ljuger han ju sin vän rätt upp i ansiktet, förutom att han inte bidrar till utredningen. Skorna han han istället skuffat undan på svärföräldrarnas sommarstuga i ett uterum.

Jag kan bara ana hur HD fått så många versioner i sitt huvud hur det ligger till med saker, så att hon blir helt förvirrad.

Det övergår mitt förstånd att hon undanhåller saker och försvarar en person som på så grovt sätt behandlat henne illa.

Läskigt är det men inte så smart som jag ser det. Man kan föreställa sig hur han bearbetat HD, LW, barnen och andra i hans närhet på liknande sätt under lång tid. Blir nog en nötande effekt som är svår att föreställa sig. Men när han försöker med samma taktik på ytligare vänner, bekanta och till och med poliser blir resultatet ofta det motsatta. Under lyckade år av manipulation har han byggt upp en bild av sig själv som mästermanipulatör men de offer som underkastat sig är handplockade, till viss del kanske undermedvetet, vekare människotyper. HD: vek, JG: vek, LW: inte lika vek men lämplig pga sin bakgrund som övergivet barn osv, barnen: bearbetade hela livet men här syns problem när de växer upp och utvecklas mentalt. Alla dessa år av lyckade manipulationer får honom att tro att han är gudabenådad på området och väldigt intelligent, klart över medel. Men sanningen verkar säga: medelmåtta. För många kan dessa narcissister framstå som smarta av en enkel anledning: de lägger väldigt mycket tid och energi på att framstå som smarta. Mycket mer än en normalare människa.I stort sett all spontanitet är falsk. I fantasivärlden har de redan diskuterat det som ni diskuterar hundratals gånger. De läser på sina expertområden och styr in ämnet på dessa. När det diskuteras saker som de inte bemästrar sitter de tysta och/eller försöker byta ämne med slipade taktiker.

Tillägg: Passar på att tacka dig notknäpparen för allt intressant du bidragit till i tråden
Senast redigerad av drunknar 2020-04-06 kl. 15:26.
Citera
2020-04-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife:
Syftet är att visa uppgifter om sådant som
vi undrat över och spekulerat om under två
års tid. När jag hittar svaren i FUP.

Men många här verkar vara mer
intresserade av att tjafsa om vad de tror och
vill ska vara sanningen än att få reda på vad som faktiskt är sanningen.
Eftersom jag vet att allt jag skriver
ifrågasätts och jag måste bevisa varje ord
så tycker jag att det är lika bra att visa
källa direkt. Men det duger tydligen inte
heller.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
:
Vilka svar menar du?
Så då är åklagaren efter närapå två års utredning, >700 förhör, mängder av tekniska analyser och initialt 20 utredare till på slutet fem som har arbetat med materialet har fel gärningsman och inte har fattat vem som är mördaren?

Som jag ser det har du fokuserat på L*enas alla fel, och dessa alla fel (som du ser det) är orsaken till mordet. Därför passar inte SD in, utan för att motivet ska passa in på L*enas alla fel så måste någon annan än SD ha mördat L*ena.

Så uppfattar jag att du ser på ditt uppdrag här i tråden.

Ja eftersom LW huvudsakligen riktade sina aversioner och aggressioner och den intensiva
argumenteringen just mot SD I syfte att göra upp; att förhandla sig till kärlek,
borde det ju stärka tanken om SD som GM. I synnerhet som man vet att han kunde
ge igen med manipulation, hårda ord och hot, samt ljög konsekvent tills han överbevisades,
då lade han korten på bordet (otroheten, där han till och med fortsatte ljuga ett tag trots att bevisen
började skymta ...)

Därmed tycker jag inte det är sagt att det juridiskt är bortom rimligt tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in