Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Allt så det är väl helt uppenbart att detta mord handlar om svartsjuka. Att HD inte skulle veta och att detta var motivet, tror jag inte ett dugg på. Allt som framgått tyder ju på att SD verkade vara besatt av LW, samtidigt ville han nog även ha HD vid sidan om.
Men när han tappade kontrollen och Lena började träffa andra män som hon hade sex med, blev han nog helt ursinnig av svartsjuka, som den psykopat han verkar vara.
Bara den där videon där han pratar om Lena, osar besatthet.
Även om Lena inte verkar ha varit perfekt, är det långt ifrån förmildrande omständigheter att slå ihjäl någon, så vidrigt grymt!
Sen var det ändå Stefan som var otrogen och inte Lena, tydligen väldigt svårt att fatta för vissa Lena hatare?
Glorius och snoris släng er i väggen, nu är pinsamma och man undrar verkligen över er agenda?
Samtidigt tycker jag man ska tänka på tidsdesperationen som SD visar. Planen att mörda LW 11/5 misslyckas men han försöker igen inom ett par dagar. Jag tror han hade gjort det till en fix ide att LW måste mördas innan USA-resan med HD då de skulle finna varandra igen. Ett drömscenario för SD att få HD för sig själv utom räckhåll för vänner och familj, med sin övertro på sig själv hade han nog målat upp bilder för sig själv där han utan problem skulle kunna övertyga HD att återvända. Men LW måste dö innan dess. LW var den ansvarige för otrohetsaffären och detta var inte bara något som han hade försökt att manipulera HD till att känna, om man förstår hur narcissister/psykopater tänker så förstår man att det även var vad han själv tyckte till 100%. Dessa människor kan aldrig ta ansvar för ett misslyckande, det finns alltid någon annan att skylla på. Hans ursprungsplan var som det ser ut att det skulle vara ungdomar ute på helgnatt, antagligen berusade/narkotikapåverkade, som hade lurat LW i ett bakhåll. Inte särskilt logiskt men logiskt nog för SD. På en måndagskväll ser det ännu märkligare ut med random överfall men han hade nu ett snävt tidsfönster. Narcissister har väldiga problem med självkritik och misslyckas ofta på grund av samma misstag: övertro på sig själv och underskattning av andra människors förmågor och problems svårigheter. Men du kan ju självklart ha rätt eller så är det en blandning av motivbilder. Själv tror jag att USA-resan var den akuta faktorn som fick honom att agera trots mötet med polis några dagar tidigare. Jag tycker det mesta tyder på att HD var den han ville ha och leva med, inte LW. Jag tycker det framgår ganska klart.