2020-04-06, 10:20
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Vad är syftet med alla dina inlägg? Att finna en alternativ mördare?

Ja vem vet. Jag är mest förvånad för jag har blivit varnad när jag citerat för mycket text. Fått besked att bitar får man citera och sen hänvisa till originalet. Jag tror snart att Glorius har citerat hela FUP här. Långa inlägg sida upp och sida ner. Jag har fått uppfattningen att det inte är ok - men uppenbarligen har jag fel.
Citera
2020-04-06, 10:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket, mycket intressanta uppgifter här!

Särskilt det att SD säger att han tror att man kommer att hitta blod hemma hos honom är extremt skum sak att säga. Han vet alltså att det förekommit blod hemma hos honom. Varför berättade han inte det från starten?

SD verkar reagera starkt på att KN tar upp relationerna med MgL och JH.

Som vanligt är SD lika gåtfull i vad han menar och pratar inte ur skägget. Vad menar han med att han gärna velat dela livet med henne, men ändå inte älskar henne.

När var förhöret?

"Ke*nneth berättade för Stefan att han har läst på nätet att Lena har haft sexuella kontakter med ett par andra senaste tiden. Stefan reagerade på det och sa att hon inte hade sex med någon annan utan bara med honom. Ken*nel tyckte det lät konstigt, det lät ansträngt, Ke*nneth uppfattade det som en jättestark trigger för Stefan och att han blev upprörd. "

//
"Stefan sa till Ken*neth att han tyckte synd om Jim*my att han blivit lurad av Lena. Stefan sa flera gånger att Lena fört Jimm*y bakom ljuset. Ken*neth frågade Stefan om han älskade Lena. Stefan sa att älskat henne tidigare men inte det senaste året. Han ville ändå ha sex med henne. Stefan sa också att han fortfarande gärna hade sett en framtid med henne. Ken*neth tyckte det var konstigt att han sa så när han inte älskade henne längre. Stefan sa om tiden han satt i häkte att det var det mest otäcka han varit med om. Han mådde väldigt dåligt av det. Han sa att han skulle behöva ha medicin om han blev häktad igen. Stefan tror att han kommer bli häktad igen på grund av att polisen kommer hitta blod efter Lena hemma hos honom."

Jag tror inte alls att det kändes bra för SD att få reda på det - jag tror han kände att han "ägde" båda sina kvinnor. Både det faktum att HD hade sillen och att LW hade andra och dessutom hade sex med dem måste triggat honom rejält.
Citera
2020-04-06, 10:26
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja vem vet. Jag är mest förvånad för jag har blivit varnad när jag citerat för mycket text. Fått besked att bitar får man citera och sen hänvisa till originalet. Jag tror snart att Glorius har citerat hela FUP här. Långa inlägg sida upp och sida ner. Jag har fått uppfattningen att det inte är ok - men uppenbarligen har jag fel.
En FUP har inte upphovsrätt. Vidare frågor kring detta tas i PM, inte i tråden.

/Mod
Citera
2020-04-06, 10:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ska hen ha cred för att ha försett polisen med de (felaktiga) uppgifter SD vill få fram?
Du tror väl ändå inte att SD har berättat sanningen för EGT?

Jag tycker att hen ska ha cred för att ha
försökt. Det verkar inte vara många i deras
bekantskapskrets som har vågat prata med
SD om det.
Citera
2020-04-06, 10:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Vad är syftet med alla dina inlägg? Att finna en alternativ mördare?

Syftet är att visa uppgifter om sådant som
vi undrat över och spekulerat om under två
års tid. När jag hittar svaren i FUP.

Men många här verkar vara mer
intresserade av att tjafsa om vad de tror och
vill ska vara sanningen än att få reda på vad som faktiskt är sanningen.
Eftersom jag vet att allt jag skriver
ifrågasätts och jag måste bevisa varje ord
så tycker jag att det är lika bra att visa
källa direkt. Men det duger tydligen inte
heller.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-06 kl. 11:33.
Citera
2020-04-06, 10:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Det beror ju på vartifrån du citerar, en tidningsartikel får du inte citera hela artikeln då den är skyddad. En FUP är ju allmän handling så där kan du citera så mycket du orkar.
Citera
2020-04-06, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Nilss*on, Kenn*eth.

s. 508-510

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Även här mängder av intressant information.
KN känner ju SD relativt bra, de verkar prata med varandra förtroligt.

Att SD pratar om att det är ett par "arbetsskor" som han har haft på sig, känns som att han föröker plantera falsk info i KN. Och KN som verkar ha huvudet på skaft känner att det känns märkligt att SD varken lämnar in skorna eller filmen, om SD nu tycker att polisen inte gör sitt jobb och att han vill cleara sig.
Att en vän en funderar ibanaorna att vännen testar honom för att se om han går till polisen med uppgifterna och att KN känner att SD gör saker för att gäcka polisen är ytterligare varningstecken. Han kan t o m tänka sig att SD skulle kunna köpa ett par nya likadana för att polisen skulle undersöka de nya. KN känner instinktivt att något är fel och verkar misstänka SD ganska mycket, men vill nog ite det. Han försöker se allt ur flera perspektiv. Men det han tänker om det han hör är väldigt allvarliga saker.

Han återkommer i förhöret också till det han tidigare har uppmärksammat; att SD verkar bli triggad av att höra om L*enas förhållanden med JH och MgL.

"Stefan beklagade sig över att polisens arbete dragit ut på tiden. Han sa att polisen uppträtt klantigt vilket kunde vara katastrofalt för utredningen och syftade då specifikt på ett par skor. Han sa, "det syns på kamerabilderna vilka skor jag hade på mig den kvällen, de skorna har polisen inte tagit i beslag" och "de har jag på mig fortfarande och de har jag haft på mig i förhör". Stefan benämnde det som arbetsskor, som han har på sig då han jobbar."

//

"Kenn*eth tror att Stefan eventuellt lämnade uppgifterna gällande skorna till honom för att "testa" om han lämnar det vidare till polisen. Utifr ån det behöver det inte ligga någon sanning i det Stefan säger. Stefan är smart och det skulle kunna vara ett sätt för honom att "gäcka" polisen. Ken*neth resonerar som så att Stefan, om han är skyldig, vet vilka skor han bar och att de i så fall borde vara dumpade eller brända. Det kan därav vara så att han köpt ett nytt likadant par som är rena, som han vill att polisen undersöker till hans fördel. Om Stefan är oskyldig borde han göra som Ke*nneth uppmanade honom, lämna in skorna samt bilderna från kameran för att visa att han inte har med mordet att göra. "

//

"Ste*fan sa att Jim*my Ho*lmqvist blivit totalt lurad av Lena som bara lekte med honom och att de inte haft sex. Det var som att Stefan var svartsjuk och som att det var viktigt för Stefan att betona att Lena bara lurat Jim*my. Ken*neth uppfattade det som att Stefan förnekade att Lena haft någon annan än honom eller att hon skulle ha gått vidare. Det var något som stärkte Ken*neths känsla av att Stefan är skyldig. Kenn*eth har uppfattat det som att det faktum att både Lena och Hanna lämnat honom var en stark trigger trots att Stefan utåt sett ryckt på axlarna åt det och verkat sorglös."
Citera
2020-04-06, 11:44
Medlem
rubin22s avatar
Allt så det är väl helt uppenbart att detta mord handlar om svartsjuka. Att HD inte skulle veta och att detta var motivet, tror jag inte ett dugg på. Allt som framgått tyder ju på att SD verkade vara besatt av LW, samtidigt ville han nog även ha HD vid sidan om.
Men när han tappade kontrollen och Lena började träffa andra män som hon hade sex med, blev han nog helt ursinnig av svartsjuka, som den psykopat han verkar vara.
Bara den där videon där han pratar om Lena, osar besatthet.
Även om Lena inte verkar ha varit perfekt, är det långt ifrån förmildrande omständigheter att slå ihjäl någon, så vidrigt grymt!
Sen var det ändå Stefan som var otrogen och inte Lena, tydligen väldigt svårt att fatta för vissa Lena hatare?
Glorius och snoris släng er i väggen, nu är pinsamma och man undrar verkligen över er agenda?
Citera
2020-04-06, 11:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ur förhör med Nilss*on, Kenn*eth.

s. 508-510

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Listigt av KN att först vinna SD:s förtroende, för att sedan berätta för polisen vad SD hade anförtrott honom om skorna. Genom sitt rådiga agerande bidrog KN här till att åklagarens misstankar kunde stärkas ytterligare, och till att SD nu står åtalad.
Citera
2020-04-06, 11:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Listigt av KN att först vinna SD:s förtroende, för att sedan berätta för polisen vad SD hade anförtrott honom om skorna. Genom sitt rådiga agerande bidrog KN här till att åklagarens misstankar kunde stärkas ytterligare, och till att SD nu står åtalad.

På ett sätt känns det nästan som att SD viftar med det framför KN och han viftar med det framför polisen genom att ha de skorna på sig. Han viftar också med det faktum att han tror att det kommer att hittas blod hemma hos honom. På ett sätt är det som han säger "catch me if you can" och räcker lång näsa åt dem. Hade mordvapnet hittats och presenterats honom tror jag han hade ändrat strategi och sjungit ut och nästan njutit av det. Vältrat sig i det.
Citera
2020-04-06, 12:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Allt så det är väl helt uppenbart att detta mord handlar om svartsjuka. Att HD inte skulle veta och att detta var motivet, tror jag inte ett dugg på. Allt som framgått tyder ju på att SD verkade vara besatt av LW, samtidigt ville han nog även ha HD vid sidan om.
Men när han tappade kontrollen och Lena började träffa andra män som hon hade sex med, blev han nog helt ursinnig av svartsjuka, som den psykopat han verkar vara.
Bara den där videon där han pratar om Lena, osar besatthet.
Även om Lena inte verkar ha varit perfekt, är det långt ifrån förmildrande omständigheter att slå ihjäl någon, så vidrigt grymt!
Sen var det ändå Stefan som var otrogen och inte Lena, tydligen väldigt svårt att fatta för vissa Lena hatare?
Glorius och snoris släng er i väggen, nu är pinsamma och man undrar verkligen över er agenda?

Vart kan man hitta denna videon där SD pratar om Lena??
Citera
2020-04-06, 12:10
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Om dessa två är vänner så är det ju knappast listigt utan rakt av fult, ange en vän är aldrig listigt utan olojalt. Nu vet jag inget om deras relation men det verkar som dom var vänner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in