2021-08-15, 17:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Såg att jag beskrev Steffe på liknande vis, anv det uttrycket fastän jag i bakhuvudet visste det blir associerat fel. Han var ju socialt inkompetent, men han gillade ju att umgås och saknade kriminell historia från barndomen.
Jo, det är lätt att förväxla men diametralt skilda fenomen som du säger.
Citera
2021-08-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Jag har inte glömt, och inom de närmaste dagarna kommer ett nytt videoklipp.

Nya papper väntas även att komma

Var kan jag publicera där det finns kvar på internet och inte raderas så fort. Gofile verkar videoklippen raderas på.

//
Det här visar på ett avvikande beteende hos Stefan redan på ett tidigt stadium. Det visar även hur relationen mellan H. och Stefan var. Ett par år senare skulle Stefan börjar flörta med Lena och slutligen mörda henne. Detta videoklipp visar hur ett avvikande beteende hos en mördare redan innan han träffade Lena.

https://gofile.io/d/UzB1Xt
//

SD ser ut som Helge Fossmo! Kan de ha fler likheter?
Citera
2021-08-15, 18:46
Medlem
Vem/vilka kommer ta ansvar för att rädda Softis geocachingskatt?
Kappvändaren YD Jelly Gråskägg kan nog inte ta på sig ansvaret, för det skulle med stor sannolikhet No* motsätta sig. Jelly har nog svävat vid tanken att vilja "ge" något tillbaka för sitt svek mot L när han tog parti för Iskvinnan och var med på utfrysning och blockaden av L.

Jelly, den skenhelige fuskaren har "adopterat" en annan död persons cacher och kanske varit drivande i en kampanj under våren för att rädda IT-gubbens gömmor, men vem/vilka räddar Softis skatt med beviljande från hennes anhöriga?

Jelly adopted cache:
www.geocaching.com/geocache/GCQDCG_vandkors-turnstile?guid=258be815-48b4-460a-be66-aa30b5a01a3a

Har Jelly berättat sanningen om varför han raderade i sin mobil i förhör och vad han uppdrogs att hämta i Steffes hus när han blev skitnödig? Det känns som han inte berättade allt i förhör. Han var ju så ångestfylld över tanken om att bli misstänkt för Underlåtenhet att anmäla brott och Skyddande av brottsling. Vad är det han döljer/dolt? Frågorna är fler och tar inte slut även om beskyddare skickas in i tråden.
Citera
2021-08-15, 18:50
Medlem
Citat:

Var kan jag publicera där det finns kvar på internet och inte raderas så fort. Gofile verkar videoklippen raderas på.

//
Det här visar på ett avvikande beteende hos Stefan redan på ett tidigt stadium. Det visar även hur relationen mellan H. och Stefan var. Ett par år senare skulle Stefan börjar flörta med Lena och slutligen mörda henne. Detta videoklipp visar hur ett avvikande beteende hos en mördare redan innan han träffade Lena.

//
En tillgjord omogen nybliven pappa. Och stannade där. Allt handlade om honom själv redan då. Alla andra var som små ovidkommande planeter kring honom. Usch.
Citera
2021-08-15, 18:56
Medlem
Citat:

//

//
Jag är inte teknisk, men om du lägger ut på en angiven dag och vid en förbestämd tid, kan vi andra som gärna vill ta del av det du har, vara redo.
Vad är det för papper du har?
Jag vill verkligen förstå, så långt det är möjligt, hur det kunde sluta som det gjorde.
Citera
2021-08-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ 1: ) Nu har du dessutom plötsligt uppfunnit ett vittne som nära nog var på brottsplatsen.

■ 2: ) Kanske var det till och med du själv?

■ 1: ) I L*na Wesstr*m-tråden, har du @Zilvereko, vid ett flertal tidigare tillfällen bett mig att berätta om vad jag vet och känner till utanför själva förundersökningsprotokollet beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m, samt om personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära.

■ Under gårdagen, samt i L*na Wesstr*m-tråden framförde jag något nytt beträffande om en person, som under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 hade observerat en person vid en speciell tidpunkt och som vid det aktuella tillfället var gåendes någonstans mellan Rättar*vägen 11 till och med nummer 35.

Till ovan skrivet: Det första du gör, är att placera dig på den polemiska piedestalen för att sålunda skriftligt vilja strida istället för att diskutera ... jag menar, att du söker skriftlig strid [ skriftligt stridslysten ] istället för att vilja föra en normal diskussion kring detta.

■ I gårdagens inlägg skrev jag aldrig, att personen, som vid det aktuella tillfället och under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 observerades, skulle ha varit iakttagen nära angränsande till mordplatsen, jag skrev endast, att personen blev observerad någonstans mellan Rättar*vägen 11 till nummer 35.

■ Gångsträckan från Rättar*vägen nummer 35 och fram till Rättar*vägen nummer 11, är ganska lång.

■ 2: ) Du @Zilvereko har din fulla rätt att tro på, att jag @JokerMannen, var den personen som under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 observerade den personen som vid det aktuella tillfället var gåendes någonstans mellan Rättar*vägen 11 och Rättar*vägen 35.

■ Du har också din fulla rätt att tro på, att det var jag, @JokerMannen, som var den personen som vid det aktuella tillfället var gåendes någonstans mellan Rättar*vägen 11 och Rättar*vägen nummer 35.

■ Vill du sedan därutöver ovan skrivet tro, att jag @JokerMannen, på ett eller annat sätt var behjälplig att under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bringa livet om L*na Wesstr*m bakom bullerplanket, så får du tro sålunda.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

■ Har Jelly berättat sanningen om varför han raderade i sin mobil i förhör och vad han uppdrogs att hämta i Steffes hus när han blev skitnödig? Det känns som han inte berättade allt i förhör. Han var ju så ångestfylld över tanken om att bli misstänkt för Underlåtenhet att anmäla brott och Skyddande av brottsling. Vad är det han döljer/dolt? Frågorna är fler och tar inte slut även om beskyddare skickas in i tråden.

■ Flera av trådens medlemmar tror på att JG blev totalt och fullständigt söndermanipulerad av sin bäste kamrat St*fan Davidss*n och sålunda till sist fick en mental tremor som i första hand skulle ha angripit JG:s händer och fingrar vilken i sin tur skulle ha varit orsaken till att JG råkade radera sin app i sin mobila enhet under själva pausen efter det första polisförhöret.

■ Flera medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden anser att det var ett normalt beteende från JG:s sida då denne fotograferade sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin bäste kamrat St*fan Davidss*n.

■ Bägge två, det vill säga, St*fan Davidss*n och hans kamrat JG skickade bilder till varandra på både det ena och det andra, det vill säga, lika barn, leka bäst.

■ Stackars Yodinnan [ HD ] och JG, två mänskliga individer, så totalt och fullständigt söndermanipulerade av St*fan Davidss*n så att de tvenne till sist inte visste vad de själva hette i förnamn.

■ Vad som verkligen är högst egendomligt beträffande St*fan Davidss*n som ägde en sådan otrolig makt till att kunna söndermanipulera alla människor som stod vid hans sida tillika sagt, St*fan Davidss*n:s omgivning.

■ Enligt ovan skrivet: Denne maktfyllda St*fan Davidss*n borde ju, med mycket stor enkelhet ha kunnat söndermanipulerat både samtliga poliser och kriminalteknikerna samt därtill även åklagarna, det vill säga, precis som han lyckades med att ha söndermanipulerat Yodinnan [ HD ] och sin bäste kamrat JG ?

■ Yodinnan [ HD ] och JG tros vara oskyldiga som små lam till precis allting som en gång i tiden hade med mordet på L*na Wesstr*m att göra.

Tillägg: Bara för att St*fan Davidss*n till sist blev dömd till 18 års fängelse i Hovrätten den 28 Maj 2021 för mordet på L*na Wesstr*m, så betyder det inte ! .......... att det inte ! skulle ha funnits en, eller flera personer involverade utöver St*fan Davidss*n.

Att påstå något sådant, är ingenting annat än abundant gallimatias samt att inte vilja absorbera verkligheten kring det tidigare mordet på L*na Wesstr*m samt omständigheterna och de personer vilka stod St*fan Davidss*n mycket nära.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det måste nästan bara varit jag i så fall som tyckte att hans sista loggtexter kändes lite sentimentala till skillnad mot hans vanliga "skojfriska och vitsiga" loggar som verkade innehålla blinkningar till burkägaren och efterkommande burkletare. Vet att jag reagerade på just detta då någon la ut dessa i tråden kvällen innan domen meddelades.

Han tyckte väl synd om sig själv kanske?
Självömkan.
Citera
2021-08-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad visste LW om nåt fusk ang geotouren?

Kriget om cacher innan mordet är på en personlig nivå mellan trion. Sen ränner JG runt paret och viftar på svansen.
Vissa tycker det är skevt att logga burkar som hon inte deltagit vid. De som direkt protesterar på samma sätt som LW är PJ, LW och FR.
Det kanske är fler utanför FUP. Förhoppningsvis.

SDs noja handlade om HD och oron skruvades upp då han hamnar på svag is inför henne
Han hade lovat dyrt och heligt att det skulle vara livslångt kontaktförbud och kränkte henne rejält igen.
En orsak till att hon tar ut skilsmässa.

Det mest märkliga är väl att hon vet om fortsatt kontakt men undanhåller det för SD.
Därav är han rejält stressad ang LW.

Det samma ses via LW. Hennes hot vore verkningslösa om hon hade trott att HD visste nåt, och hon tror inte att skilsmässan har ett dugg med henne att göra.

Jag borde naturligtvis ha skrivit att det var mina spekulationer.
Citera
2021-08-15, 21:58
Medlem
Alla förstod att SD var skyldig och skulle dömas i Hovrätten. Det fattade vem som helst.
Bevisen var överväldigande
Man slog ihjäl kvinna bla bla.
Sen tog han livet av sig för att han inte ville sitta och runka i en cell, i 18 år. Det kan man förstå.
Case closed. Förstår inte att ni orkar älta detta fortfarande. Gå ut i skogen och promenera istället. Eller skaffa ett jobb att gå till. Gör nånting annat bara
Citera
2021-08-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
SD ser ut som Helge Fossmo! Kan de ha fler likheter?

Haha så jävla mitt i prick. Sexmissbrukare, notoriskt otrogna, grandios, narcissist, stort bekräftelsebehov, oberäknelig, ja listan kan nog göras lång…
Citera
2021-08-15, 22:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Alla förstod att SD var skyldig och skulle dömas i Hovrätten. Det fattade vem som helst.
Bevisen var överväldigande
Man slog ihjäl kvinna bla bla.
Sen tog han livet av sig för att han inte ville sitta och runka i en cell, i 18 år. Det kan man förstå.
Case closed. Förstår inte att ni orkar älta detta fortfarande. Gå ut i skogen och promenera istället. Eller skaffa ett jobb att gå till. Gör nånting annat bara

Men så sa du inte innan domen i HR:
"Här kan man läsa domen från tingsrätten. Efter att man har gjort det, så fattar man att det är rent önsketänkande att det kommer bli en fällande dom i hovrätten"

Har du glömt det?

Om man är skötsam under sin tid i fängelset, blir fängelsetiden avräknad med en tredjedel. Och tiden som SD satt i häktet skulle också räknats bort (8 månader). Kvar hade det blit 11 år och 4 månander. nånting sådant.

Han hade barn som han kunde finnas till för efter fängelsetiden.

För många är det nog ändå bra att han inte längre finns där i kvarteren, även om det var ett onödigt och egoistiskt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in