2021-09-01, 13:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Så, det var reagens i duschens vattenlås, men men vid närmre undersökning inte?

Från NFC, blod kunde inte påvisas i deras us.
Citera
2021-09-01, 13:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Snyggt jobbat av dig!
" Orange t-shirt"?? Varför har detta inte nämnts tidigare? Kanske det inte matchar med den orangea tråden från BP?

Den undersöktes ju för att se om den matchade fibertråden på brottsplatsen.

Jag tog med hela stycket, och tröjan hade inte med blodanalyserna att göra, enbart att det var ett beslag som gjordes då. Kanske var förvillande.
Citera
2021-09-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Brukar du inte kalla HD för det?

I det här fallet handlade det om en dålig chef och det framgår också av det jag skrev och hade inte med HD att göra! Inte heller handlar det om att mörda en chef. Snarare att byta ut denna för att få ordning.

Har du flera frågor om detta?
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-01 kl. 13:28.
Citera
2021-09-01, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@Hans66, ditt tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, var inte❗skrivet till mig, det var skrivet, och som svar, till medlemmen @develi ... Sagt med anledning av att jag finner ditt tidigare skrivna inlägg intressant, så har jag här nedan sett, lämnat ett svar.

■ Först och främst beträffande medlemmen
@develi, så vill jag ha sagt följande.

■ Medlemmen @develi, är❗L*na Wesstr*m-tråden:s mest bevandrade person gällande det tidigare begångna mordet på L*na Wesstr*m 2018, inkluderat omständigheter samt därtill personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära.

■ Medlemmen @develi har stenkoll på vad som gäller den Yodánske Riddaren SD:s lilla älskling, det vill säga, Yodinnan [ HD ]

■ Det har skriftligen emanerat en hel del ovårdat språkbruk ifrån dig @Hans66 i L*na Wesstr*m-tråden, detta under en längre tid, jag @JokerMannen, har lite svårt för att förstå vad det egentligen beror på, det vill säga, att så fort som Yodinnan [ HD ] diskuteras i tråden, så reagerar du aggressivt och emotionellt.

■ Yodinnan [ HD ] har sedan länge komprometterat sig själv, det vill säga, Yodinnan [ HD ] har ställt sig själv i dålig dager.

■ Enligt ovan skrivet, så beror detta dels på Yodinnan [ HD:s ] mycket märkliga och säregna beteenden, detta, både före det, att L*na Wesstr*m blev bragt om livet, så och även, efter det begångna mordet på L*na Wesstr*m.

■ Tillägg till ovan skrivet: Yodinnan [ HD ] har också, ställt sig själv i dålig dager, genom att i tidigare gjorda polisförhör, ha betett sig trotsigt och varit trilsken, detta i största utsträckning genom sina envetna förtigelser.

■ Yodinnan [ HD ] har vidare sagt, beskyddat sin Yodánske Riddare SD och detta, trots att St*fan Davidss*n hade haft en mycket långvarig otrohetsaffär med L*na Wesstr*m.

■ Yodinnan [ HD ], en mycket märklig och säregen individ.

Mvh/JM.
Jag kan bara hålla med.
Nu har iallafall jag en önskan om att inte stå och stampa på samma ställe.
Jag ska försöka att ignorera skribenter som endast vill sprida lögner, eller försöka fria Stefan från skuld.. det är utrett.
Frågan nu iallafall för min del, är att hitta och följa de spår som kan få en MGM eller anstiftare samt även de som bör dömas för skyddande av brottsling, dömda.

Varför är det sånt hysch-hysch om Stefans död? Kan inte förstå det?
Varför sånt hemlighetsmakeri?
Det blir löjligt, iom den bevakning av fallet under flera års tid.. inte ens NA, so belönades för sitt fantastiska jobb med att bevaka fallet..

Är det så att han klippte av k*ken med sekatör, varför hemlighålla? Barnen vet, det vore ärligare och rakare att gå ut med vad som hände, istället för att tro att det glöms bort.
Citera
2021-09-01, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu måste du förklara : menar du att storstädningen av huset, sotningen och allt annat med hjälp av familj och kompisar inte har ägt rum öht?
Det står 2018-06-16 i de papper i tittar på.
Storstädning var efteråt.
Citera
2021-09-01, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har gjorts undersökningar, med olika förprövningsreagenser, topsningar (S 001, S 002) och undersökningar av bortmonterade vattenlås från dusch och handfat i det enda bad/toarum som finns i huset (G140= BG 59351-6 , G145 = BG 59945-1) vid olika tillfällen. Redan 15 maj gjordes två topsningar då man hittade blodiga jeasshorts.

Vid förprövning gavs positvit resultat för humant blod.

Inget av proven gav något resultat för brottet.

____TOPSEN __________________________________________________ _____________________

"

_____VATTENLÅSEN__________________________________________________ __________

NFC bedömde de som icke blodlika eller sabbade topsen som Swartz skickade in, är det så illa?
Citera
2021-09-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Nej, det var före, 25 maj 2018.

Vad för papper tittar du på?

Skärp dig! Du har så många fel i dina påståenden.
Citera
2021-09-01, 13:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Storstädningen var 25/5 2018.

+1
Citera
2021-09-01, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi har faktiskt kvar våra badbaljor till diverse. Förvaring av badgrejor i bastun, till blötläggning, till att ställa nyduschade eller omplanterade växter i, att vinterförvara växter i källaren i för att golvet inte ska bli smutsigt och blött...
Perfekta då de är lite större än en hink.

Jag ser inget skumt i att ha den baljan där.

Visst skulle SD kunnat tvätta något i den.

Jag tror att han sköljde av sig ordentligt vid utkastet, spolade av både sig själv, cykel och kanske även skor och kläder med kallt vatten i skydd av mörkret.

Sedan tog han sig in och satte på en tvättmaskin. Personligen skulle jag sätta på en kall tvätt/sköljning först, eftersom blod koagulerar i värme. Sedan skulle jag tvätta plagget upprepade gånger i tvättmaskinen.

Skorna skulle jag också köra i tvättmaskinen, då efter noggrann avpolning med kallt vatten från både ut och insida. Sulorna urtagna om möjligt. Sedan skotvätt flera gånger.

Nu har ju forensikern sagt att det inte är troligt att skorna är maskintvättade.

Jag tror att SD hade jämt skägg att hinna med allt, för att sedan gå till jobbet och "verka normal". Sedan tänkte han att hans manöver med att som vittne visa sin chatt och sedan hinna iväg till USA skulle lyckas. Skorna trodde han nog var tillräckligt rena.

De flesta förstår nog inte vad om krävs för att få kläder och skor rena från DNA och blod, dvs om man inte följt andra fall eller läst på sig först, vilket är i sig riskabelt. Man vill inte lämna tydliga spår i sina enheter efter sådan sökningar.

Jag vet att när jag förljde mitt första fall, fallet om Birna på Island, blev jag förvånad över att sjömannen som mördade henne inte lyckades tvätta bort hennes blod från sin jacka. Vittnen berättar att han under natten tvättade den (om jag minns rätt var det väl tvättmaskin?) och trots detta hittade man fullt av hennes blod på den.
Men tror inte att det framgick vad det var för typ, men den borde ha varit tjock då det var vinter.

Med det menar jag att om jag hade suttit i SDs båt och tänkt försökt tvätta bort blod från kläder/skor, så hade jag inte haft tillräckligt med kunskaper om hur noga man behöver vara.
Det är inte konstigt att behålla badbaljan för bebisar, jag tycker det är märkligt att den står där den står, det innebär antagligen att den är använd i närtid.
Undersöktes den?
Finns det luminolfoton i fupen, över tvättstugan o källaren?
Citera
2021-09-01, 14:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är inte konstigt att behålla badbaljan för bebisar, jag tycker det är märkligt att den står där den står, det innebär antagligen att den är använd i närtid.
Undersöktes den?
Finns det luminolfoton i fupen, över tvättstugan o källaren?

Jag tänker att den kanske användes för att separera hästkläderna från annan tvätt. Vissa vill inte blanda.
Citera
2021-09-01, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tänker att den kanske användes för att separera hästkläderna från annan tvätt. Vissa vill inte blanda.
Tror den varit aktuell i brottet, forsla tillhygge, skyddskläder i mm.
Han själv nämnde att han inte hade använt klorin, varför säger han så?
Baljan har absolut andvänts efter brottet, vid rengöring, på ett eller annat sätt.
Citera
2021-09-01, 14:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tror den varit aktuell i brottet, forsla tillhygge, skyddskläder i mm.
Han själv nämnde att han inte hade använt klorin, varför säger han så?
Baljan har absolut andvänts efter brottet, vid rengöring, på ett eller annat sätt.

Ja, det är mycket möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in