2021-05-09, 17:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nu gällde inte den kommentar jag svarade på SDs frisläppande utan beslutet att inte genomföra en grundlig husrannsakan i SDs bostad.

Och nej, åklagaren tar verkligen inte beslut baserat på info från nån random joppe på polisen som valde att inte gå in i bostaden där husrannsakan han skulle delta i skulle genomföras när han insåg vilket hus det gällde, nämligen kompisen Stefans.

Åklagaren för naturligtvis dialog med insatsledaren, inte radiobils-Robban eller tekniker-Kalle som ramlar in på deras kontor eller ringer lite random. Skulle antagligen bli föremål för en disciplinär åtgärd om en polis (som dessutom inte deltagit i husis) kontaktar åklagare över huvudet på insatsledaren och börjar insinuera saker.
(Alternativet är konspirationsteorier om korruption och "på landet är alla kompis med alla". Allt kan ju hända....Men glöm att det skulle vara nån gängse rutin att åklagare baserar beslut på sladder från Kling och Klang i uniform)
Håller med dig helt.
Hur ser tider ut kring olika husrannsakan, det är väldigt rörigt och jag har inte följt fallet i tre år.
Finns det en sammanställning om starten?
Senast redigerad av develi 2021-05-09 kl. 17:52.
Citera
2021-05-09, 17:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det tror jag också.
Det verkar vara dåligt styre hos örebropolisen. Så mycket internt tjafs så att det hotar själva verksamheten. Det förvånar mig att man inte pressade SD mer gällande hans skumma uttalanden, inte minst att brottet inte skulle komma att lösas. Att han vet om han har mördat Lena eller inte. Som om allt var ett spel, en lek.

Det vore hemskt om SD går fri, eftersom det finns massor med indicier som pekar mot honom och inga som pekar på någon annan.
Jag tycker att de borde ha pressat honom om hans uttalande om att det "skulle komma hemska nyheter". Hur visste han det innan Lena hittades om han inte var mördaren?
Citera
2021-05-09, 18:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nu gällde inte den kommentar jag svarade på SDs frisläppande utan beslutet att inte genomföra en grundlig husrannsakan i SDs bostad.

Och nej, åklagaren tar verkligen inte beslut baserat på info från nån random joppe på polisen som valde att inte gå in i bostaden där husrannsakan han skulle delta i skulle genomföras när han insåg vilket hus det gällde, nämligen kompisen Stefans.

Åklagaren för naturligtvis dialog med insatsledaren, inte radiobils-Robban eller tekniker-Kalle som ramlar in på deras kontor eller ringer lite random. Skulle antagligen bli föremål för en disciplinär åtgärd om en polis (som dessutom inte deltagit i husis) kontaktar åklagare över huvudet på insatsledaren och börjar insinuera saker.
(Alternativet är konspirationsteorier om korruption och "på landet är alla kompis med alla". Allt kan ju hända....Men glöm att det skulle vara nån gängse rutin att åklagare baserar beslut på sladder från Kling och Klang i uniform)
Det var precis vad jag skrev, att jag inte menade någon random polis.
Yvonne var tydligen den som förhörde SD och då också den som inte tyckte han behövde hållas kvar längre.
Hon rapporterar till sin chef som sedan rapporterar till sin chef osv tills informationen når insatsledaren som rapporterar till åklagaren.
Är det inte så det går till eller har jag missat något?

Då undrar jag om någon av SD:s poliskompisar finns med i den ovan beskrivna serien av chefer mellan Yvonne och åklagaren?
Någon av vännerna var något slags chef.
Vem och vad var han chef över?
Kan en civilanställd vara chef över poliser?

Jag tycker jag har ställt samma fråga massor med gånger och bara fått svar på annat.
Är jag otydlig på något sätt?
Citera
2021-05-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nu är det ju så att det är korrupt inom polisen och att saker inte sköts som det ska.
Jag är övertygad om att Steffes kompisar har gjort vad de kunnat för att släta över Det som går.
Tjänster och gentjänster. Återigen, det handlar om miljonbelopp som Steffe fick för geotouren.
Ingen redovisning. Hur många polare har fått lite under bordet? Saker som möjligen kan komma i ljuset? Det är mycket som mörkats kring Steffe

Om SD sen är bakslug och genom manipulation får folk att haspla ur sig icke rumsrena tankar och beteenden, kanske något kriminellt och de sen håller tyst gällande något som har med mordet att göra, så de själva inte råkar illa ut. Det kan vara allt från svartjobb, försumlighet i sin yrkesroll, bedrägerier eller rent av sexuella avvikelser : Då har han dessa personer som i en liten ask.
Citera
2021-05-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tycker att de borde ha pressat honom om hans uttalande om att det "skulle komma hemska nyheter". Hur visste han det innan Lena hittades om han inte var mördaren?

Ja, typ sånt. Att inte ens ÅH pressade SD gällande hans grodor han inte kunde låta bli att släppa ut, pga sin narcissistiska läggning. "Se vad smart jag är och hur korkade ni andra är". Ta bara det sjuka uttalandet han gjorde i HR på slutet, att han skulle ha gjort annorlunda, låtit offret dö i en olycka, om HAN vore mördaren. Det är ju helt sjukt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-09 kl. 18:20.
Citera
2021-05-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om SD sen är bakslug och genom manipulation får folk att haspla ur sig icke rumsrena tankar och beteenden, kanske något kriminellt och de sen håller tyst gällande något som har med mordet att göra, så de själva inte råkar illa ut. Det kan vara allt från svartjobb, försumlighet i sin yrkesroll, bedrägerier eller rent av sexuella avvikelser : Då har han dessa personer som i en liten ask.
Japp, precis, lite tjänster och gentjänster, saker som inte bör se dagens ljus
Citera
2021-05-09, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var precis vad jag skrev, att jag inte menade någon random polis.
Yvonne var tydligen den som förhörde SD och då också den som inte tyckte han behövde hållas kvar längre.
Hon rapporterar till sin chef som sedan rapporterar till sin chef osv tills informationen når insatsledaren som rapporterar till åklagaren.
Är det inte så det går till eller har jag missat något?

Då undrar jag om någon av SD:s poliskompisar finns med i den ovan beskrivna serien av chefer mellan Yvonne och åklagaren?
Någon av vännerna var något slags chef.
Vem och vad var han chef över?
Kan en civilanställd vara chef över poliser?

Jag tycker jag har ställt samma fråga massor med gånger och bara fått svar på annat.
Är jag otydlig på något sätt?
NÄR i tiden pratar du om?
Är det första husrannsakan du ifrågasätter innan LW hittats och vet du NÄR den skedde.

Om de inte hittat kroppen än eller inte har nåt bevis kan de givetvis inte trampa på i samma utsträckning som vid rubricering mord.
Det påverkar juridiska befogenheter och beslut.

Det ligger på grova brott redan på em då hon anmäls försvunnen och rubriceras då som människorov.
Citera
2021-05-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja jag skrev ju det
Göra sig ren från så mycket av sitt eget dna, nybadad
Han har ju överhuvudtaget knappt varit på gymmet / badet så varför besöker han detta nu helt plötsligt?
Han är så puckad så han tror att han kan få bort sitt dna av klorinet som finns i simbassängen
Vadå få bort sitt DNA av klorin?? Tror du SD tänker att DNA är nånting som flyter omkring på huden?
Haha wtf.
Är det inte mer rimligt att han är extremt uppe i varv och drar till gymmet för att lätta på trycket?
Eller nånting liknande.
Tvätta bort DNA.... Det var roligt
Citera
2021-05-09, 21:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det stämmer, han var delaktig i tidigare anmälan från Lena, likaså M Nylen som sedan tog på sig rollen som spaningsledare då Springare var ledig, när han endast skulle ha personalansvar från Ryden, som också var ledig.

Det var väl bra att någon brydde sig?

Vem skulle ha varit spaningsledare när Springare var ledig, menar du?
Citera
2021-05-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var väl bra att någon brydde sig?

Vem skulle ha varit spaningsledare när Springare var ledig, menar du?
Det är väl aldrig bra att råttorna dansar på bordet när katten är borta?
Han satte sig på en för hög häst och tog korkade beslut. Han om någon borde kollat herrDavidsson närmre, då han haft att göra med anmälningarna mot honom från Lena sen tidigare..
Citera
2021-05-09, 21:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nu är det ju så att det är korrupt inom polisen och att saker inte sköts som det ska.
Jag är övertygad om att Steffes kompisar har gjort vad de kunnat för att släta över Det som går.
Tjänster och gentjänster. Återigen, det handlar om miljonbelopp som Steffe fick för geotouren.
Ingen redovisning. Hur många polare har fått lite under bordet? Saker som möjligen kan komma i ljuset? Det är mycket som mörkats kring Steffe
Citat:
Återigen, det handlar om miljonbelopp som Steffe fick för geotouren

Var har du fått det ifrån?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-09 kl. 21:39.
Citera
2021-05-09, 21:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det är väl aldrig bra att råttorna dansar på bordet när katten är borta?
Han satte sig på en för hög häst och tog korkade beslut. Han om någon borde kollat herrDavidsson närmre, då han haft att göra med anmälningarna mot honom från Lena sen tidigare..

Vad tog han för beslut som du tycker var korkade? Var det han som bestämde att L skulle efterlysas? Något som familjen velat hela tiden men som Springare vägrade. På fredagen, när Springare var ledig, passade någon på att efterlysa henne via media. Var det M Nylen som bestämde det?
Citat:
Han om någon borde kollat herrDavidsson närmre, då han haft att göra med anmälningarna mot honom från Lena sen tidigare.

Vad skulle han kollat? De hade väl bra koll på SD medan han flög fram och tillbaka till USA och satt häktad i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in