2021-05-02, 19:56
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HD säger själv att hon åkte in på psyk- akuten på söndagen, dvs dagen efter att Lena hittats och HD varit på förhör.

Jag tänker mig att man inte åker in till psykakuten i första taget.
Helt klart är väl att den behandling de fick i USA var något som inte var lätt att handskas med för någon. De fick inte sitta i samma rum och inga mobiler (var det väl?). Måste ha varit chockaratat, även om man påstod att det hade att göra med ESTA, vilket inte var sant. Det fattade nog både SD och HD.

Jag tänker också att känslan av att snaran drogs åt mer efter det och efter HDs första förhör. Innan det kanske HD gått i villfarelsen att det inte skulle hända så mycket mer?

Jag tror att det gick upp för HD där och då att SD mördat LW. En glimt av verkligheten och hon bröt ihop (eftersom hon har mänskliga känslor).
Därefter var det dags att blunda riktigt hårt igen. Intala sig och/eller få det intalat via SD att LW är den verkliga boven i dramat, logga stackars LW:s cacher över hennes döda kropp (det äcklar mig jättemycket!).

Att HD har mänskliga känslor utgår jag ifrån, psykopater attraheras i regel inte av andra psykopater och det är uteslutet att två psykopater skulle vilja leva tillsammans och skaffa barn ihop.
Citera
2021-05-02, 20:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag förstår dig helt!

Och vad gäller det du skrev om kvinnor som kan köra spinnrock osv....
Håller med om det också och ser det då och då med stor variation/omfattning.

Kanske en "primitiv kvarleva" som normalt borde växa bort
eller skjutas bort vid en ökad mogenhet.

Nåväl, vi får se vad det blir av allt.
I det här fallet menar jag en kvinna som isf är störd, med tanke på vad det berör.
Det lär inte växa bort.
Vissa av kvinnorna ser till att en man utför grovarbetet.

Nyss flög en dramadrottning in för anstiftan mordförsök (och stämpling) varav HovR bjöd på ett extra år. Nära att den damen gick under radarn om inte ÅK varit så enveten.
Frisläppt efter anhållan.

Arrogant som satan inledningsvis över ÅK och förundersökningen innan gäddsaxen slog ihop ordentligt.
..snudd på identiskt samma självgodhet om förundersökningen ang Möller med sin lakej.
Frisläppt efter anhållan.
Senast redigerad av develi 2021-05-02 kl. 20:12.
Citera
2021-05-02, 20:10
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ja, din teori låter trolig.
Jag tänkte mest att om man var skyldig till mord, eller om man trodde att ens man var det, skulle man inte yttra de orden. Det pekar ju direkt mot dig.

Med tanke då på att du skrev att du inte trodde att HD i det läget fattade vidden av försvinnandet.

Så tänker jag också.

Även jag skriver under på det.

HD hade säkert intalat sig och/eller fått det intalat för sig av SD att LW "håller sig undan" för att förstöra USA-resan. Jag utgår från att SD manipulerat HD fullt ut gällande LW. Därav HD:s verbala utbrott till chefen.

Precis som han manipulerat LW angående HD. Jag tror inte för en sekund att SD:s radiotystnad beror på något annat än just SD:s egna behov/kontrollbehov.
SD bryr sig inte det minsta lilla om HD:s behov men använder den ursäkten till LW -som såklart går på det.
Jag ser dock igenom allt detta av den enkla anledningen att en psykopat alltid utgår från sina egna behov i alla lägen. Alltid.

Tillägg: mina egna spekulationer såklart.
Senast redigerad av Lova33 2021-05-02 kl. 20:15. Anledning: Tillägg
Citera
2021-05-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag börjar bli trött....
(på mig själv som skickade en tom post av misstag.)

OBS: kommentar till ditt sista citat; "Egoist Hanna hoppas att L är bort för alltid".

Den kommentaren hon gör behöver inte betyda mer än:
"den egoistiska DELEN av mig önskar henne bort".
Eftersom hon INTE säger JAG önskar.
Kan vara ett typ av avståndstagande över en skamfull känsla som inte känns helt bekväm??

Eller "Jag vet jag är egoistisk"/"folk kallar mig egoistisk", därav kallar jag mig i denna stund
"Egoist H".

Vet ej, kanske tänker högt här.

Hur som, vi är helt överens om din tanke på denna punkt angående om man skulle säga så...

Det där var väl ett citat från develi, inte från HD. 😄
Edit: eller har jag missat något? 🤔
Citera
2021-05-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Lyssnar på TR-förhöret med JG (aka Bror Duktig) när jag städar. Inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så.

JG tappar humöret ofta, ligger på gränsen till irritation och är grandios i största allmänhet.

Leta efter LW var det ju inte tal om att göra spontant, nej, nej, nej - han väntade hellre på att bli kontaktad av Missing People.

Ta toabilder på sig själv och dela med SD är däremot naturligt. Stöta ut LW ur gänget som en 12-åring är också naturligt. Blockera henne på Spotify med mera. Och sen är det minsann intressant med Flashback.

Och inget konstigt är det heller att radera sin telefon mitt i ett polisförhör, tycker han, för att "dölja pinsamheter"...

"Han förklarade sig för polisen när polisen inte spelade in längre"? Får man göra så?

Självklart pratas det också om att han ringde polisen och frågade varför de inte gjort husrannsakan hos HD.

SD (Captain America) har också sagt att JG inte ska hjälpa polisen. "Låt dom sköta det själva, JG".

Och så lite om SD´s prat om att "hjälpa HD med någon slags aktiv dödshjälp".

Vilken sörja...

ÅH: Är Stefan fortfarande din vän?

JG: Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan...

Nå, svaret på den frågan har vi ju. Han står vid SD´s sida i vått och torrt. Vid LW´s sida not so much...

TRÖREBRO, B2705-18, Gerald Gray Jr, Vittne, Åklagarna leder förhöret, 29847039.mp3
https://gofile.io/d/UFN1m3

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO
Tack för detta.
Skumt med storstädningen av SD s hus straxt efter mordet på Lena.
Skickade han domkraftsskaftet till åklagaren eller till polisen?
Han är så barnslig denna psykopat, hoppas att han blir dömd denna gång i hovrätten%
Citera
2021-05-02, 20:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag tror att det gick upp för HD där och då att SD mördat LW. En glimt av verkligheten och hon bröt ihop (eftersom hon har mänskliga känslor).
Därefter var det dags att blunda riktigt hårt igen. Intala sig och/eller få det intalat via SD att LW är den verkliga boven i dramat, logga stackars LW:s cacher över hennes döda kropp (det äcklar mig jättemycket!).

Att HD har mänskliga känslor utgår jag ifrån, psykopater attraheras i regel inte av andra psykopater och det är uteslutet att två psykopater skulle vilja leva tillsammans och skaffa barn ihop.

Ja, så kan det verkligen vara.

Jag håller med att HD verkar ha känslor, och jag tror absolut inte att hon är narcissist som någon i tråden spekulerar.

Jag har också svårt att tro, precis som du, att en psykopat skulle klara av att vara med någon som har samma drag. En psykopat måste kunna komma åt de svaga sidor som en kännande människa ha för att kunna få ett övertag.

Ett väldigt tydligt exempel på det är ju Lena som är livrädd för att bli övergiven. Ett perfekt sätt att få grepp om henne. Och JG, som har nerverna på utsidan av kroppen, är ju idealiskt för SD att hålla på halster.

Medan de som sätter sig på motvärn, såsom LJ, genast får otrevliga loggar när han ser igenom SD.
Citera
2021-05-02, 20:38
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
HD säger själv att hon åkte in på psyk- akuten på söndagen, dvs dagen efter att Lena hittats och HD varit på förhör.

Jag tänker mig att man inte åker in till psykakuten i första taget.
Helt klart är väl att den behandling de fick i USA var något som inte var lätt att handskas med för någon. De fick inte sitta i samma rum och inga mobiler (var det väl?). Måste ha varit chockaratat, även om man påstod att det hade att göra med ESTA, vilket inte var sant. Det fattade nog både SD och HD.

Jag tänker också att känslan av att snaran drogs åt mer efter det och efter HDs första förhör. Innan det kanske HD gått i villfarelsen att det inte skulle hända så mycket mer?

Tack för uppgiften!
Ska fundera och kolla upp något vid tillfälle....
Citera
2021-05-02, 20:43
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja, din teori låter trolig.
Jag tänkte mest att om man var skyldig till mord, eller om man trodde att ens man var det, skulle man inte yttra de orden. Det pekar ju direkt mot dig.

Med tanke då på att du skrev att du inte trodde att HD i det läget fattade vidden av försvinnandet.

Så tänker jag också.

Jo då jag förstod helt vad du menade och vi är helt överens!

Det angående ev tolkning av hur hon uttryckte sig var bara en "ny" (för mig)
idé/tanke. Något som slog mig när jag såg din post.
Citera
2021-05-02, 20:46
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:

Igår slog den tanken mig vilket sedan föll bort ur minnet,
tack för det!
Och då menar jag så klart det sista partiet !!
Värt att notera!
Citera
2021-05-02, 20:49
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ja, så kan det verkligen vara.

Jag håller med att HD verkar ha känslor, och jag tror absolut inte att hon är narcissist som någon i tråden spekulerar.

Jag har också svårt att tro, precis som du, att en psykopat skulle klara av att vara med någon som har samma drag. En psykopat måste kunna komma åt de svaga sidor som en kännande människa ha för att kunna få ett övertag.

Ett väldigt tydligt exempel på det är ju Lena som är livrädd för att bli övergiven. Ett perfekt sätt att få grepp om henne. Och JG, som har nerverna på utsidan av kroppen, är ju idealiskt för SD att hålla på halster.

Medan de som sätter sig på motvärn, såsom LJ, genast får otrevliga loggar när han ser igenom SD.

Narcissist + psykopat = uteslutet.
Narcissisten har grava bekräftelsebehov och psykopaten bryr sig inte om någon annans behov.
Citera
2021-05-02, 20:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Även jag skriver under på det.

HD hade säkert intalat sig och/eller fått det intalat för sig av SD att LW "håller sig undan" för att förstöra USA-resan. Jag utgår från att SD manipulerat HD fullt ut gällande LW. Därav HD:s verbala utbrott till chefen.

Precis som han manipulerat LW angående HD. Jag tror inte för en sekund att SD:s radiotystnad beror på något annat än just SD:s egna behov/kontrollbehov.
SD bryr sig inte det minsta lilla om HD:s behov men använder den ursäkten till LW -som såklart går på det.
Jag ser dock igenom allt detta av den enkla anledningen att en psykopat alltid utgår från sina egna behov i alla lägen. Alltid.

Tillägg: mina egna spekulationer såklart.

Ja, det är min tro också, att SD fått båda kvinnorna att förlägga skulden på varandra och inte på honom. Därav deras ömsesidiga avsky mot varandra.

Det verkar ofta som att SD kör med RT mot Lena så fort det hettar till i diskussioner. Han låter henne också vänta på "öppet", så att hon får sitta och vänta på ett superkort "öppet". Sedan är det RT igen och SD vet (och njuter) av att han vet att hon inget annat kan göra än att vänta och hoppas på att hon ska hinna...

Så, jag håller med om att det mestadels inte alls handlar om att mörka för HD, utan det handlar om att kontrollera och bestraffa Lena.

Det är för mig osannolikt att HD skulle säga att hon önskar att Lena är död, om HD hade det minsta med mordet att göra eller trodde att Lena var död på riktigt.

Däremot får jag nog äga att jag misstänker att HD inte saknar Lena, bara en gissning. Hon har säkert känt att Lena är orsaken till allt hennes lidande under så många år, och det skulle inte förvåna mig om hon faktiskt kände en lättnad att äntligen kunde hon få tillbaka SD igen. Så som hon egentligen ville. Inte behöva oroa sig för otrohet.

Men där har hon fel. Som du säger bryr SD inte om HD det minsta, mer än att hon är en del i hans fasad av den perfekte mannen. Och om tillfälle ges, kommer han att lämna närgångna intima förslag till de kvinnor han kan komma åt och var otrogen igen. Han bryr sig inte om att HD blev jätteledsen när otroheten uppdagades, att hon gråter och att hon går i krossat glas i ren och skär psykisk smärta.
Citera
2021-05-02, 21:02
Medlem
Citat:
Narcissist + psykopat = uteslutet.
Narcissisten har grava bekräftelsebehov och psykopaten bryr sig inte om någon annans behov.
Narcissisten har en grandios självbild, älskar sig själv och anser att han är bättre än alla andra. Snyggare också för den delen. Han nedvärderar gärna andra och framhäver helst sig själv.

Psykopaten har noll empati samt en del andra mindre smickrande egenskaper och kan gå över lik för att nå de mål han tänkt sig. Många näringslivsledare är psykopater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in