2021-01-02, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
HDs loggning av cashen var raderad av LW, tillsammans med 16 andra - 17 totalt. Två gånger om. Först gjorde HD kopieringen. LW raderade. HD loggade om. LW raderade. LW blev ihjälslagen av någon med stor ilska med minst 17 slag. 4 veckor går. HD loggar samtliga 17 casher igen.

En dubbelkoll för att testa min teori bara. Den cache som är kopplad till loggremsan i LW:s sista meddelande till SD är en cache som antingen

1. Inte är plats- eller nätloggad av HD alls men hon tänkte kanske platslogga den 15/5 innan avresan?

2. Var ej platsloggad av HD men nätloggad av henne (alltså fusk) och LW hade raderat den tidigare och nu inplockad så HD inte kunde platslogga den 15/5 innan avresan för att få ordning på svit igen?
Citera
2021-01-02, 02:02
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Svarar varken ja eller nej på den frågan, men hon hade inte tagit bort, utan bytt ut loggremsan så HD kunde fortfarande besöka platsen för cashen och logga den fysiskt om hon ville. Därav allas spekulationer i frågan. Ingen vet varför och det finns ingen egentlig ledtråd till det heller. Loggremsan var hel och hade hon endast velat visa att HDs signatur inte fanns på remsan så hade hon kunnat ta ett foto på plats. Allt vi kan komma med i dagsläget är rena spekulationer.
Fast SD visste inte om att hon hade bytt ut remsan mot en ny. - Kan hon ha lurats i avsikt att få till ett sista möte innan avresan? För i samband med meddelandet om en del göranden, skickar hon över remsan. Sedan gick allt snabbt.
Citera
2021-01-02, 02:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dikten är väldigt talande. Den är mörk, insiktsfull. Tänker mest på vinddrivna kriminella ungdomar när jag tänker på dikten.

Men visst är den ganska träffande även här. Skillnaden är dock att LW inte var allmänt hatad. Hon hade arbete, barn och vänner som tyckte om henne för den hon var.

Däremot var hennes och SDs förhållande helt sjukt och detta mörker bjöd de varandra på.

ja man undrar vad det var som var så viktigt för LW att bli sedd utav just SD ?
Till slut blev hon ju föraktad ,så vad som helst verkade gälla ,bara han uppfattade henne som en existerande person.
suck..
Citera
2021-01-02, 02:07
Medlem
Citat:
Svarar varken ja eller nej på den frågan, men hon hade inte tagit bort, utan bytt ut loggremsan så HD kunde fortfarande besöka platsen för cashen och logga den fysiskt om hon ville. Därav allas spekulationer i frågan. Ingen vet varför och det finns ingen egentlig ledtråd till det heller. Loggremsan var hel och hade hon endast velat visa att HDs signatur inte fanns på remsan så hade hon kunnat ta ett foto på plats. Allt vi kan komma med i dagsläget är rena spekulationer.

Men hur vet man bekräftat att det just vid 23-tiden låg en annan ny loggremsa i cachen då?

Frågan ställs med tanke på att resten av kvällen, om SD inte dykt upp, hade inneburit att LW underhållsloggat cachen.

Men jag antar att det låg en remsa i cachen när de dubbelkollade den sen. Alltså en remsa i cachen och en hemma hos LW.
Citera
2021-01-02, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fast SD visste inte om att hon hade bytt ut remsan mot en ny. - Kan hon ha lurats i avsikt att få till ett sista möte innan avresan? För i samband med meddelandet om en del göranden, skickar hon över remsan. Sedan gick allt snabbt.

Helt rätt! Om hon skickade en bild på remsan liggandes hemma på köksbordet så kunde det får SD att TRO att den inte gick att logga fysiskt, men eftersom LW var noga med sina casher så hon såg till att det ändå fanns en remsa för de som ev. skulle ta den på plats.
Citera
2021-01-02, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Now we’re talking. Det är detta jag menat i senaste inläggen. Han eller HD hade ju behövt gå ut och dubbelkolla. Den natten så trodde han ju att hon plockat in den för att jävlas.
Citera
2021-01-02, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En dubbelkoll för att testa min teori bara. Den cache som är kopplad till loggremsan i LW:s sista meddelande till SD är en cache som antingen

1. Inte är plats- eller nätloggad av HD alls men hon tänkte kanske platslogga den 15/5 innan avresan?

2. Var ej platsloggad av HD men nätloggad av henne (alltså fusk) och LW hade raderat den tidigare och nu inplockad så HD inte kunde platslogga den 15/5 innan avresan för att få ordning på svit igen?

Nja... den var inte inplockad eftersom den var utbytt, MEN SD visste ju inte att det fanns en ny remsa på plats och kunde kanske fås att tro att den inte skulle kunna gå att logga innan avresan om nu HD hade för avsikt att göra det (vilket jag i och för sig tvivlar på, för HD ansåg att hon hade rätt till de s.k. fmailjeloggningarna - hon såg det inte som fusk).
Citera
2021-01-02, 02:13
Medlem
Citat:
Helt rätt! Om hon skickade en bild på remsan liggandes hemma på köksbordet så kunde det får SD att TRO att den inte gick att logga fysiskt, men eftersom LW var noga med sina casher så hon såg till att det ändå fanns en remsa för de som ev. skulle ta den på plats.

Ja ”vi” börjar nog närma oss sanningen här kanske. Frågan är då om brottet är planerat eller inte om just loggremsan blev bråk om. Stressad SD pga senaste tiden och en stridslysten LW med temperament och HD-hat. Bäddat för handgripligheter.
Citera
2021-01-02, 02:14
Medlem
landbandys avatar
När man läser LW och SD:s chattande så verkar det finnas mycket irritation och ilska underliggande ,så jag undrar om det var så att de helt enkelt tyckte illa om varandra hela tiden ?

Det är så otroligt att två personer inom geo-världen vill jäklas med varandra så pass mycket ...,det hade jag aldrig trott ...
Citera
2021-01-02, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men hur vet man bekräftat att det just vid 23-tiden låg en annan ny loggremsa i cachen då?

Frågan ställs med tanke på att resten av kvällen, om SD inte dykt upp, hade inneburit att LW underhållsloggat cachen.

Men jag antar att det låg en remsa i cachen när de dubbelkollade den sen. Alltså en remsa i cachen och en hemma hos LW.

Svar ja, det fanns en remsa på plats i cachen.
Citera
2021-01-02, 02:18
Medlem
Citat:
Nja... den var inte inplockad eftersom den var utbytt, MEN SD visste ju inte att det fanns en ny remsa på plats och kunde kanske fås att tro att den inte skulle kunna gå att logga innan avresan om nu HD hade för avsikt att göra det (vilket jag i och för sig tvivlar på, för HD ansåg att hon hade rätt till de s.k. fmailjeloggningarna - hon såg det inte som fusk).

Ja hon ansåg ”team-loggningarna” vara giltiga men sen reggade ändå 17 st, av LW i omgångar raderade, ”team-loggade” så rätt skulle vara rätt.

Att sitta där och fusklogga 17 st igen när CO blivit ihjälslagen av maken bara några veckor innan. Bra piller hon går på...
Citera
2021-01-02, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja ,man kan ju säga vad man vill om detta ,själv så har jag aldrig loggat någon gömma utan att varit där och skrivit på en regnvåt lapp eller liknande .För för mig är det själva grejen att vara på plats där gömman befinner sig ! det är ju det som är sin egna kamp -att helt enkelt lyckas ta sig dit ,så ser jag på det hela ,men jag är ju ute efter motion så det är nog det som drar .Om jag sen inte har femtielva loggade serier är inget som gör mig sur ..

För mig är geocaching syre och natur ,i lugn och ro ...att ha en gömma som mål är ju lite kul men sen nån ilska över vem som vinner flest ,mest osv. det orkar man ju inte bara med ,och de som loggar falskt ,det är ju bara att sucka och tänka att då missade de den fina platsen ...

Du har en mycket sund inställning till geocaching. Uppenbart att det alltså finns några få som dock inte klarar av att se det på det sättet. Det ligger något hysteriskt livsavgörande över det hela. Vuxna bebisar som desperat vill flexa med hur duktiga de är. Det är själva grejen.

Intresset och att upprätthålla någon form av viss status och att bli beundrad av alla, var superviktigt. Särskilt för SD.

LW var dock precis lika nördig som SD och HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in