Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
Ja ,man kan ju säga vad man vill om detta ,själv så har jag aldrig loggat någon gömma utan att varit där och skrivit på en regnvåt lapp eller liknande .För för mig är det själva grejen att vara på plats där gömman befinner sig ! det är ju det som är sin egna kamp -att helt enkelt lyckas ta sig dit ,så ser jag på det hela ,men jag är ju ute efter motion så det är nog det som drar .Om jag sen inte har femtielva loggade serier är inget som gör mig sur ..
För mig är geocaching syre och natur ,i lugn och ro ...att ha en gömma som mål är ju lite kul men sen nån ilska över vem som vinner flest ,mest osv. det orkar man ju inte bara med ,och de som loggar falskt ,det är ju bara att sucka och tänka att då missade de den fina platsen ...
Du har en mycket sund inställning till geocaching. Uppenbart att det alltså finns några få som dock inte klarar av att se det på det sättet. Det ligger något hysteriskt livsavgörande över det hela. Vuxna bebisar som desperat vill flexa med hur duktiga de är. Det är själva grejen.
Intresset och att upprätthålla någon form av viss status och att bli beundrad av alla, var superviktigt. Särskilt för SD.
LW var dock precis lika nördig som SD och HD.