2021-05-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det är ganska underhållande att läsa era inlägg. En fråga bara, var i processen är HR? När kommer domen?
Om jag är rätt på det så är det pläderingar tis och ons nu i veckan. Domen lär meddelas om två veckor. I värsta fall tre.
Citera
2021-05-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag är rätt på det så är det pläderingar tis och ons nu i veckan. Domen lär meddelas om två veckor. I värsta fall tre.

Tack för info. Har läst men inte deltagit och tror på de som är övertygade om S skuld. Det är knivigt det här med rättegångar. Får hoppas åklagare har haft de nya pusselbitar som krävs för fällande.
Citera
2021-05-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Han trodde att hon skulle hittas tidigare, då han pratade om att det snart skulle bli rubriker.
Men hans passivitet är så talande.
Den stora organisatören, den frivillige ordningsmannen, patrulleraren och hjälparen.

Han som till och med fått ett tjusigt smeknamn av grannarna som anspelade på att han alltid ställde upp när som helst på dygnet det behövdes en hjälpande hand i grannskapet... Han som man ringde när man var rädd att någon smugit vid ytterdörren mitt i natten. Han som var så modig att han gav sig ensam ut på jakt efter tre Mållg.. förlåt ungdomshuliganer som han kände på sig var ute efter att skada ensamma kvinnor i natten.

Han som organiserade events och drog i hop folk, höll tal på scen, levde i olika kommunikationsappar i sin telefon, hade koll på kartor och koordinater....

Plötsligt kunde han inte komma på nån att kontakta. Äckligt tydligt att han ljög. Njöt han av UWs och barnens oro?? Av att han, SD, visste något som inte de visste, som inte heller polisen visste....

Var han rädd att han själv skulle tvingas bli den som "hittade" LW vid ev. skallgång och därmed oönskat hamna i strålkastarljuset? Hade han sett på TV eller läst om Mats Alm och andra som var överdrivet engagerade och ville akta sig av den anledningen? Eller hoppades han kanske hinna smita till USA innan hon hittades...

Det fetade:
Det är nog SD själv som de borde akta sig för. Några begrep nog det, andra inte.
Citera
2021-05-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Enkel fakta är att ingen hetsar mer än ett mord eller grovt våldsbrott.

SD hade stark erotiska behov efter dådet, vi kan ju spekulera i ev tömning i direkt samband med slakten.

Så varför inte, han låt dom ett vilddjur, HD låt av att bli hans utvalda. "tänk han döda för min skull, jag vann över henne och kan återta mina casher", hon särat på benen. Sjutton snabba juck senare frustar de ut.

Sedan har de sina JG och smokey som nyttiga idioter.

Det fetade:
Precis. Mördare upplever just detta vid eller alldeles efter mord. Det är välkända fakta. Lisa Holms mördare lämnade efter sig en stor skithög i ladan där hon togs av daga. Mördaren kan spy, skita på sig, kissa på sig eller få utlösning. Kanske var det därför det fanns sperma på Lenas kjol men inte i henne?
Citera
2021-05-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade:
Det är nog SD själv som de borde akta sig för. Några begrep nog det, andra inte.

E*mil på hans förra jobb upplevde honom som konstig och creepy (mina ord) och reviewern HÅ upplevde att nåt var lite off (också mitt ord). Grannen L*iv tyckte att både han och HD var lite knepiga. Verkar vara mycket ”antingen eller” kring hur omgivningen uppfattar denne man, oavsett i vilket sammanhang det gäller.
Citera
2021-05-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Tack för info. Har läst men inte deltagit och tror på de som är övertygade om S skuld. Det är knivigt det här med rättegångar. Får hoppas åklagare har haft de nya pusselbitar som krävs för fällande.
Lindén skrev i sin tingsrättsdom att åklagarens bevisning inte "nådde ända upp". Men det är HANS tolkning. Nu har vi tre juridiska domare, och två nämndemän/lekmän, som skall tolka på SITT vis. Med eller utan nya bevis.
Citera
2021-05-02, 17:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du har redan bestämt dig att HD är the "puppet master", eftersom du skriver som du gör.
Jag tvivlar på att hon är drivande när jag ser vem SD är.
Då ska jag klargöra min inställning.

▪️Jag har inte bestämt mig ett dugg, eftersom jag inte kan veta hur involverad hon är.

Jag skriver däremot att hon har ett mycket suspekt beteende som vid anstiftare eller skyddande av brottsling.

Därför, med den riskfaktorn, kommer jag öht inte tycka synd om henne. Jag tycker nämligen inte synd om potentiella brottslingar.
Citat:
Jag tänker också på att HD varit utsatt för SD i tjugo år, hon har tampats med psykisk ohälsa under åratal (och ja, jag tvivlar inte på det heller). För mig är det osannolikt att hon skulle ha spelat psykisk sjuk under så lång tid.
▪️Spelat sjuk är nåt som jag överhuvudtaget aldrig trott.
Jag har snarare skrivit om trolig PPD och recidiv några år senare i allvarlig depression.
Ihop med aktuell medicinering har hon troligen bipolär sjukdom och är inte psykiskt frisk.
Som psykiskt sjuk är det risk att hon inte har ett helt sunt tänk; en delorsak till att det finns riskfaktorer i hennes beteende och kognition.
Citat:
Dessutom finns det två barn här, som har fått lida väldigt mycket under de här åren. De är helt oskyldiga offer i den här soppan.

Att tänka på när man skriver här om HD.
▪️De barn som i huvudsak lider är tre till antalet och har förlorat en mor på ett mycket brutalt sätt.

För övrigt tycker jag HD är alldeles för flat när SD terroriserar barnen, speciellt T som inte lyder hans patologiska kontrollbehov. Han är en komplett idiot med sitt rigida beteende och barnen sitter emellan.

▪️En mycket allvarlig del är hennes resonemang och syn på att barnen kunde ha mördats. Att hon trivialiserar och jämför med förtvivlade anhöriga i vården - vilket är ett väldigt sjukt resonemang för att vara en sjuksköterska - och pratar positivt om SD och då enbart fokuserar på sig själv, att han ville eliminera hennes lidande.

▪️Jag misstror henne och därför ser jag inte som nåt hjärntvättat offer som agerar och tänker som om hon vore a puppet on a string.
Hon är betydligt kraftfullare än så i sitt agerande. Hon ljuger, förtalar och uppvisar en ful personlighet. Jag ser även hämnd hos henne:

▪️Orsaken till att jag inte omhuldar och letar förmildrande omständigheter kring det hon företar sig är att hon på ett hämndaktigt och skrupelfritt sätt loggar LWs cacher när hon hittats brutalt mördad.

▪️Orsaken till att jag inte tycker synd om henne är att hon beter sig vedervärdigt när LW är försvunnen och önskar henne död.
Jag har som sagt LWs barn i åtanke.

▪️Ytterligare en orsak är att hon har starkt motiv, hatar LW och ser ut som en sol när hon mördats brutalt - glider runt helt oberörd som om inget speciellt hänt.
Livet tycks vara härligt nu ihop med SD.

Summa summarum kommer jag inte se henne som nåt stackars offer.
Jag har ingen anledning att känna empati för henne med risk att hon varit delaktig i mord eller skyddar en mördare.
Det är nämligen LW som är offer i den här infekterade soppan.
Citera
2021-05-02, 17:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Lyssnar på TR-förhöret med JG (aka Bror Duktig) när jag städar. Inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så.

JG tappar humöret ofta, ligger på gränsen till irritation och är grandios i största allmänhet.

Leta efter LW var det ju inte tal om att göra spontant, nej, nej, nej - han väntade hellre på att bli kontaktad av Missing People.

Ta toabilder på sig själv och dela med SD är däremot naturligt. Stöta ut LW ur gänget som en 12-åring är också naturligt. Blockera henne på Spotify med mera. Och sen är det minsann intressant med Flashback.

Och inget konstigt är det heller att radera sin telefon mitt i ett polisförhör, tycker han, för att "dölja pinsamheter"...

"Han förklarade sig för polisen när polisen inte spelade in längre"? Får man göra så?

Självklart pratas det också om att han ringde polisen och frågade varför de inte gjort husrannsakan hos HD.

SD (Captain America) har också sagt att JG inte ska hjälpa polisen. "Låt dom sköta det själva, JG".

Och så lite om SD´s prat om att "hjälpa HD med någon slags aktiv dödshjälp".

Vilken sörja...

ÅH: Är Stefan fortfarande din vän?

JG: Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan...

Nå, svaret på den frågan har vi ju. Han står vid SD´s sida i vått och torrt. Vid LW´s sida not so much...

TRÖREBRO, B2705-18, Gerald Gray Jr, Vittne, Åklagarna leder förhöret, 29847039.mp3
https://gofile.io/d/UFN1m3

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO
Citera
2021-05-02, 17:48
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Han trodde att hon skulle hittas tidigare, då han pratade om att det snart skulle bli rubriker.
Men hans passivitet är så talande.
Den stora organisatören, den frivillige ordningsmannen, patrulleraren och hjälparen.

Han som till och med fått ett tjusigt smeknamn av grannarna som anspelade på att han alltid ställde upp när som helst på dygnet det behövdes en hjälpande hand i grannskapet... Han som man ringde när man var rädd att någon smugit vid ytterdörren mitt i natten. Han som var så modig att han gav sig ensam ut på jakt efter tre Mållg.. förlåt ungdomshuliganer som han kände på sig var ute efter att skada ensamma kvinnor i natten.

Han som organiserade events och drog i hop folk, höll tal på scen, levde i olika kommunikationsappar i sin telefon, hade koll på kartor och koordinater....

Plötsligt kunde han inte komma på nån att kontakta. Äckligt tydligt att han ljög. Njöt han av UWs och barnens oro?? Av att han, SD, visste något som inte de visste, som inte heller polisen visste....

Var han rädd att han själv skulle tvingas bli den som "hittade" LW vid ev. skallgång och därmed oönskat hamna i strålkastarljuset? Hade han sett på TV eller läst om Mats Alm och andra som var överdrivet engagerade och ville akta sig av den anledningen? Eller hoppades han kanske hinna smita till USA innan hon hittades...

Jag tror att SD räknade med att kroppen skulle hittas snabbare men att han själv skulle bli förhörd av polis först efter USA-resan (om han ens räknade med något polisförhör överhuvudtaget).
Citera
2021-05-02, 17:55
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag uppfattar det som du.

Om man tittar på hela textstycket från förhöret så uppfattar jag det så, att det närapå kan handla om 15 maj rent av, även om det inte tydligt står så.

Men sedan blev det ju USA resa, med allt vad det innebar (ingen kommunikation där) och på hemvägen var det nog inte aktuellt att prata i de termerna. Då var det säkerligen själva isoleringen i USA, mycket lite sömn, ingen mat i princip osv.

A 150/558

Förhör JS 29 aug- 19:

"I samband med Lenas försvinnande och Stefan anhölls samma dag kändes det
inte bra. Jonas avrekommenderade Hanna och frågade; "ska du verkligen åka?". Lena var
botta, Stefan anhållen, det var turbulent och Stefan skulle inte komma in i USA. Jonas och
Hanna pratade ganska mycket under kvällen den 15:e maj. Jonas blev förvånad över att
Hanna skulle åka med Stefan under de förutsättningarna. Hanna mådde inte bra och sa: "vad
har han gjort?!". Den kommentaren satte sig tydligt hos Jonas. Det var som ett tvivel hos
Hanna. Hanna sa det under första tiden då Stefan var misstänkt. Hanna har aldrig uttryckt att
hon tvivlade eller tvivlar på Stefan förutom då hon sa "vad har han gjort?". Jonas tror att
Hanna inte ville visa sina tvivel för honom med anledning av att han är hörd i utredningen.
Han tror dock att hon stundtals har tvivlat på Stefan. Överlag tror hon inte att han gjort det.
"

Jag tycker också HDs uttalande till JS den 15 maj kl 12:09 "Egoist Hanna hoppas att Lena borta
för alltid ...
", är något som man inte skulle göra vare sig man själv är skyldig till mordet eller tror att SD mördat Lena.

TACK för bifogat material!!
Och sedan jag klev in tråden har jag pressat på dessa saker.
Sedan post nr1.

Jag skulle vilja att detta inte försvinner i allt annat!
Trots att jag förstår att jag kan ha fel, så är dessa händelser talande, för mig!
Vad gäller H.
Och hennes första reaktioner + även de efterkommande, som jag skrev vid min start.

OBS: UTÖVER ovan,
enligt JS börjar H må dåligt redan "här"
för att hon känner ett tvivel, tror jag, något börjar sjunka in möjligen.

Men det är EFTER USA, vid hemkomst, som hon bryter ihop, eller minns jag fel ?
(Vet ej i vilken omfattning dock, men har för mig hon uppsökte vård/psyk?)
Stämmer det??

För GÖR hon det, så är kanske förklaringen ATT hon fick veta av S under resan
(då hon "satt fast" med honom och han hinner bearbeta henne)
OCH när hon kommer hem igen så är det bara: TOO MUCH inom henne!!

DÄREFTER börjar hennes lögner, tror jag. Och svammel mm.
För att skydda. Av en eller flera anledningar, högst varierande.
Är min tolkning från start.

Jag har inte ändrat den tolkningen eftersom jag inte har hittat tillräckliga argument
för att ändra min tolkning.
Gör det dock gärna, eftersom jag faktiskt är prestigelös.

Tack igen Nötknäppare!! Det var mycket schysst!
Citera
2021-05-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då ska jag klargöra min inställning.

▪️Jag har inte bestämt mig ett dugg, eftersom jag inte kan veta hur involverad hon är.

Jag skriver däremot att hon har ett mycket suspekt beteende som vid anstiftare eller skyddande av brottsling.

Därför, med den riskfaktorn, kommer jag öht inte tycka synd om henne. Jag tycker nämligen inte synd om potentiella brottslingar.
▪️Spelat sjuk är nåt som jag överhuvudtaget aldrig trott.
Jag har snarare skrivit om trolig PPD och recidiv några år senare i allvarlig depression.
Ihop med aktuell medicinering har hon troligen bipolär sjukdom och är inte psykiskt frisk.
Som psykiskt sjuk är det risk att hon inte har ett helt sunt tänk; en delorsak till att det finns riskfaktorer i hennes beteende och kognition.

▪️De barn som i huvudsak lider är tre till antalet och har förlorat en mor på ett mycket brutalt sätt.

För övrigt tycker jag HD är alldeles för flat när SD terroriserar barnen, speciellt T som inte lyder hans patologiska kontrollbehov. Han är en komplett idiot med sitt rigida beteende och barnen sitter emellan.

▪️En mycket allvarlig del är hennes resonemang och syn på att barnen kunde ha mördats. Att hon trivialiserar och jämför med förtvivlade anhöriga i vården - vilket är ett väldigt sjukt resonemang för att vara en sjuksköterska - och pratar positivt om SD och då enbart fokuserar på sig själv, att han ville eliminera hennes lidande.

▪️Jag misstror henne och därför ser jag inte som nåt hjärntvättat offer som agerar och tänker som om hon vore a puppet on a string.
Hon är betydligt kraftfullare än så i sitt agerande. Hon ljuger, förtalar och uppvisar en ful personlighet. Jag ser även hämnd hos henne:

▪️Orsaken till att jag inte omhuldar och letar förmildrande omständigheter kring det hon företar sig är att hon på ett hämndaktigt och skrupelfritt sätt loggar LWs cacher när hon hittats brutalt mördad.

▪️Orsaken till att jag inte tycker synd om henne är att hon beter sig vedervärdigt när LW är försvunnen och önskar henne död.
Jag har som sagt LWs barn i åtanke.

▪️Ytterligare en orsak är att hon har starkt motiv, hatar LW och ser ut som en sol när hon mördats brutalt - glider runt helt oberörd som om inget speciellt hänt.
Livet tycks vara härligt nu ihop med SD.

Summa summarum kommer jag inte se henne som nåt stackars offer.
Jag har ingen anledning att känna empati för henne med risk att hon varit delaktig i mord eller skyddar en mördare.
Det är nämligen LW som är offer i den här infekterade soppan.

Instämmer till 100%. HD är i mina ögon lika falsk som en 300 kronors sedel.
Citera
2021-05-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Lyssnar på TR-förhöret med JG (aka Bror Duktig) när jag städar. Inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så.

JG tappar humöret ofta, ligger på gränsen till irritation och är grandios i största allmänhet.

Leta efter LW var det ju inte tal om att göra spontant, nej, nej, nej - han väntade hellre på att bli kontaktad av Missing People.

Ta toabilder på sig själv och dela med SD är däremot naturligt. Stöta ut LW ur gänget som en 12-åring är också naturligt. Blockera henne på Spotify med mera. Och sen är det minsann intressant med Flashback.

Och inget konstigt är det heller att radera sin telefon mitt i ett polisförhör, tycker han, för att "dölja pinsamheter"...

"Han förklarade sig för polisen när polisen inte spelade in längre"? Får man göra så?

Självklart pratas det också om att han ringde polisen och frågade varför de inte gjort husrannsakan hos HD.

SD (Captain America) har också sagt att JG inte ska hjälpa polisen. "Låt dom sköta det själva, JG".

Och så lite om SD´s prat om att "hjälpa HD med någon slags aktiv dödshjälp".

Vilken sörja...

ÅH: Är Stefan fortfarande din vän?

JG: Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan...

Nå, svaret på den frågan har vi ju. Han står vid SD´s sida i vått och torrt. Vid LW´s sida not so much...

TRÖREBRO, B2705-18, Gerald Gray Jr, Vittne, Åklagarna leder förhöret, 29847039.mp3
https://gofile.io/d/UFN1m3

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO
Tack! Ska lyssna på filen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in