2021-04-15, 20:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
SDs advokat har kommit fram till den slutsatsen..om skrikets karaktär

Baserat på vad? Försvaret kan inte ta det helt ur luften. Kan rättsläkare ändå ha sagt någonting som kan (miss)tolkas på det viset?
Citera
2021-04-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Är det du som har skrivit in kolon-tecknet?

I originalet står: Ljudupptagning från händelserapport 5700-20180515-0033.

I nästkommande förhör (i samma aktbilaga 158) som UW gör kl. 06:43 står det
LKC-samtal med Ulf Wesström 20180515 06:43:51 - och lite längre ner på samma sida
Uppgiften avser LKC-samtal HR 5700-20180515-0072

Jag tolkar det som att i ena fallet är klockslaget angivet. I andra är det ett löpnummer för rapporten. Med andra ord 0033 (utan kolon) är troligen ett löpnummer.

Nix, har inte fuskat
Du kan ju kolla det själv eftersom du tydligen har aktbilagan.
Överst på sidan 295 ser det ut så här.

PM
LKC-samtal Assistanskåren 20180515 00:33

Tycker det ser ut som en tidsangivelse, dessutom hittar jag inte 02.10 någonstans här.
Hur eller varför det har blivit så här vet jag inte, men något fel är det.

Om 00:33 skulle stämma så är det ganska exakt 1tim efter mordet.
I och för sig så skulle en alternativ GM som är i chock i teorin kunna sitta under en buske
i 2tim innan benen bär igen å han vinglar vidare.

Olyckligt att inte utredningen har hittat personen.
Citera
2021-04-15, 20:52
Medlem
Citat:
Från visning av synen från SDs hus, filmas det i tvättstugan. GS förklarar vart de letade och att han såg fläckar av blod på tvättmaskinen, de fläckarna var kvar vid denna syn.. SD syns i handfängsel, flackandes med blicken..
Blodet är på ytterhörnet av maskinen, samt på ytterkanten av luckan, vid "handtagsöppningen".
Det syns tydligt, är rött. Det stora röda som vi sett i fupen är tusch, av någon anledning..
de synliga fläckarna ser ut som om man stött emot.
GS förklarar att han ser blod och topsar på de två ställena.
På ena topsen så blir det endast gulaktigt.
Proverna skickas till NFC, som har sin tre-stegs-bedömning, där steg 1 är ifall det ser blodlikt ut för ögat.
De anser att den ena topsen (gula) inte ser ut som blod och undersöks inte vidare, som jag förstod det, pga kostnadsfråga. Det skulle gå, men det tas så mycket prover, så det är orimligt, typ.
Helt otroligt, man blir mörkrädd när man lyssnar på NFC-nissen i tingsrättsförhöret.
Hur man väljer vad som ska gås vidare med. Skrämmande.
Som anhörig hoppas man att "polisen" gör allt, tydligen inte.

Sen har den blankpolerade försvarsadvokaten ett nytt ess i rockärmen- haha, varför hittade inte hundarna någonting, utbildade polishundar?

Jo, kanske för att de fick order om att söka 100 meter från Lenas hem, hon låg 150 meter bort.
Ingenting har skötts ordentligt.
Är det såhär vi vill ha det?

Tusch...?
Jag tänkte väl det var nåt skumt att de inte gjort nåt mer av en så stor och iögonenfallande fläck.

Men samtidigt är den ju inringad i fupen:

https://www.bildtagg.se/bild/d2vcg3gwgjiq5xiys5dnf55i
Citera
2021-04-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är väl närmare från Betesvägen till mordplatsen än från Vårby C till Kungens kurva...
Så ja, SD var i närheten av mordplatsen.
Oavsett.
SD bor väl i det området?

Att vara "i närheten av mordplatsen" borde inte räcka för att dömas för mord, åtminstone inte i Sverige
Då hade jag mer än en gång dömts för mord..
Citera
2021-04-15, 20:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
28 april.
HD överdriver om kärleksfulla promenader, hon är ju megaoffret och LW ska presenteras som värst, att hon jävlas.

Det är HON som startat det här och det är hon som sänker poäng för LW, förut om att ta cacher hon inte rört en fena för att ta.

Sen kryddar hon med att insinuera om att LW är instabil och farlig.

Stackars sköra kvinna...

Sista är ren bullshit till JG.

Hon gör inget annat än ältar LW och tar hennes loggar.
Men det låter väl bättre utåt sett och inför JG.

I stort sett samtidigt som den dialogen så ringer hon SD vid 23-tiden och oroas att han gått till LW, han skickar typ bevisning på att han varit hemma.
Dagen efter ältar hon det med JS.

Tack.

HD hade kunnat vara ärlig under rättegången och svarat ”Nej, jag talade verkligen inte illa om LW vid tiden för mordet. Det var drygt 14 dagar innan!”
Citera
2021-04-15, 20:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
SD bor väl i det området?

Att vara "i närheten av mordplatsen" borde inte räcka för att dömas för mord, åtminstone inte i Sverige
Då hade jag mer än en gång dömts för mord..

Du hade inte läst inläggskedjan, va?
Och du har inte läst om domen om mordet vid bensinmacken vid Kungens kurva?

Edit:
Läste nu hel artikel, och där stod även om övervakningsfilm från själva bensinstationen, så jag tar tillbaka det jag skrev ovan.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-15 kl. 21:14.
Citera
2021-04-15, 21:01
Medlem
Citat:
Från visning av synen från SDs hus, filmas det i tvättstugan. GS förklarar vart de letade och att han såg fläckar av blod på tvättmaskinen, de fläckarna var kvar vid denna syn.. SD syns i handfängsel, flackandes med blicken..
Blodet är på ytterhörnet av maskinen, samt på ytterkanten av luckan, vid "handtagsöppningen".
Det syns tydligt, är rött. Det stora röda som vi sett i fupen är tusch, av någon anledning..
de synliga fläckarna ser ut som om man stött emot.
GS förklarar att han ser blod och topsar på de två ställena.
På ena topsen så blir det endast gulaktigt.
Proverna skickas till NFC, som har sin tre-stegs-bedömning, där steg 1 är ifall det ser blodlikt ut för ögat.
De anser att den ena topsen (gula) inte ser ut som blod och undersöks inte vidare, som jag förstod det, pga kostnadsfråga. Det skulle gå, men det tas så mycket prover, så det är orimligt, typ.
Helt otroligt, man blir mörkrädd när man lyssnar på NFC-nissen i tingsrättsförhöret.
Hur man väljer vad som ska gås vidare med. Skrämmande.
Som anhörig hoppas man att "polisen" gör allt, tydligen inte.

Sen har den blankpolerade försvarsadvokaten ett nytt ess i rockärmen- haha, varför hittade inte hundarna någonting, utbildade polishundar?

Jo, kanske för att de fick order om att söka 100 meter från Lenas hem, hon låg 150 meter bort.
Ingenting har skötts ordentligt.
Är det såhär vi vill ha det?

Skrämmande. Förlåt min okunskap men det är väl ändå Örebropolisen som betalar testen, inte NFC??
Då borde väl inte heller NFC besluta om att avstå tester av kostnadsskäl.

I exempelvis narkotikamål så beslutar ju rätten om kostnaden för analyser ska stå på staten eller om den dömde ska betala.

Läste senast idag några analysresultat (andra fall, inte detta).

Tänk att NFC sitter och analyserar små beslag av några gram misstänkt substans hos alla Roffe och Taggen och Maggan med Ögat runt om i hela Sverige.
Varje vecka är ju såna fall uppe i varje tingsrätt. Visst, inte oviktigt.
Men tanken att fall som LWs kanske inte får alla resurser de borde för att sånt tar upp tid och pengar...
Citera
2021-04-15, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack.

HD hade kunnat vara ärlig under rättegången och svarat ”Nej, jag talade verkligen inte illa om LW vid tiden för mordet. Det var drygt 14 dagar innan!”

Aaabsolut inte i närtid.

Inte direkt efter heller.
Höjden av förtal är väl att önska nån död vid ett oväntat försvinnande (sonens födelsedag).

Som grädde på moset loggar hon om den läskiga - och nyss mördade - LWs cacher.

Hon är inte frisk på en fläck.
Citera
2021-04-15, 21:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
På NA ligger nu delar av SD's video om när han paketerar handtaget till domkraften.
Han är ju helt sjukt i huvudet.

https://www.na.se/logga-in/se-46-aringens-egna-film-har-slar-han-in-domkraft-och-skriver-hatbrev-till-hjarsta-aklagaren-helt-bl ast

Jag skrattar så att tårarna rinner när jag ser videon! Vilken fullständig dåre! Just när man inte trodde han kunde uppföra sig mer korkat, så slår han åter sitt eget personliga rekord.

Men hur gammal är han mentalt egentligen? 5 år?

Och man ser på kroppsspråket och hör på hans röst, att han inte kan kontrollera sin ilska. Det är fruktansvärt obehagligt. Den mannen måste bort från gatorna snabbast möjligt.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH - skärmdump från videon på NA.se

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Citera
2021-04-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nix, har inte fuskat
Du kan ju kolla det själv eftersom du tydligen har aktbilagan.
Överst på sidan 295 ser det ut så här.

PM
LKC-samtal Assistanskåren 20180515 00:33

Tycker det ser ut som en tidsangivelse, dessutom hittar jag inte 02.10 någonstans här.
Hur eller varför det har blivit så här vet jag inte, men något fel är det.

Om 00:33 skulle stämma så är det ganska exakt 1tim efter mordet.
I och för sig så skulle en alternativ GM som är i chock i teorin kunna sitta under en buske
i 2tim innan benen bär igen å han vinglar vidare.

Olyckligt att inte utredningen har hittat personen.

Jag tror ändå att det är ett löpnummer som blivit felskrivet. Det är ju illa i sig, men det ändrar inte faktum.

Dels, om man följer samtalen med UW så har alla samma löpnummer men olika klockslag.
Alla klockslag är även utskrivna med sekunder i LKC-samtalen.
Vittnet kan inte rent fysiskt ha befunnit sig i Örebro vid det klockslaget eftersom han hade en körning till Enköping och han inrapporterade uppdraget slutfört kl. 00:53 och sen körde han tillbaka till Örebro efter det.

LKC-samtal
LKC-samtal om skrik 18-05-14
PM LKC-samtal 2018-05-14, Brogatan , 23:47:45. ........................................... 291
LKC-samtal Assistanskåren 18-05-15
PM LKC-samtal Assistansåk ren2 0180515 00:33. ............................................. 295
LKC samtal *lfWe*sström, 18-05-15
PM LKC-samtal med *lfWe*sström 20180515 06:43:51.. ............................... 297
PM LKC-samtal med *lfWe*sström 20180515 07:20:31. ................................ 300
PM LKC-samtal med *lfWe*sström2 0180515 07:38:22. ................................. 304
PM LKC-samtal med *lfWe*sström 20180515 08:01:08. ................................ 308
PM LKC-samtal med *lfWe*sström 20180515 08:39:10. ................................ 310
PM LKC-samtal med *lfWe*sström 20180515 11:58:26. ................................ 3 l2
PM LKC-samtal med *lfWe*sström 20180515 12:54:03. ................................ 315
PM LKC-samtal med *lfWe*sström 20180515 22:55:58. ................................ 322
Citera
2021-04-15, 21:17
Medlem
Citat:
Varsågod, Carinah78.
Tack det var snällt!
Jo, jag hade visst läst inläggen men får erkänna att jag inte läst domen om mordet i KK.
Stod det nånting i den domen om var SD bor eller hur nära mordplatsen han befann sig vid tillfället för mordet på Lena W?

För jag vet att när det gällde TR-domen i Örebro gällande SD och där han ju friades, så var ju ett av skälen till friandet att han inte kunde placeras på mordplatsen vid tillfället för mordet.
Det har väl inte ändrats? Väl?
För då hade väl SD varit häktad nu?
Citera
2021-04-15, 21:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack det var snällt!
Jo, jag hade visst läst inläggen men får erkänna att jag inte läst domen om mordet i KK.
Stod det nånting i den domen om var SD bor eller hur nära mordplatsen han befann sig vid tillfället för mordet på Lena W?

För jag vet att när det gällde TR-domen i Örebro gällande SD och där han ju friades, så var ju ett av skälen till friandet att han inte kunde placeras på mordplatsen vid tillfället för mordet.
Det har väl inte ändrats? Väl?
För då hade väl SD varit häktad nu?

Jag fick pudla för det visade sej att det fanns övervakningskamera även vid bensinstationen, vilket jag hade missat.
Jag hade uppfattat det som att övervakningsfilm vid Vårby C hade varit det tungt vägande indiciet, men det var ett komplement.
Så jag tog bort mitt inlägg med kedjan till dej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in