2021-04-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
150 personer som borde ha hört skriket? Hade ingen aning om att det fanns så många bostäder runt BP. Lät väldigt överdrivet. Hoppas de har en rapport på dessa 150 personer utlåtanden.

Varför vill de ha tillbaka AS vittnesmål tro? Vad var bra med det?
De hade upp någon karta längs med motorvägen och hade satt kryss för vilka som borde ha hört någonting, sen valt ut några därefter.. riktigt vetenskaplig undersökning, snackar vi
Citera
2021-04-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, så är det. Och särskilt på natten kan man höra ljud bättre.
Jag har tunnelbanan nära mitt hus, och dagtid hörs bara lite, eller inte lite, men en liten stund, just när tågen går förbi. På natten hör jag även när tågen lämnar stationen, vilket inte går att uppfatta på dagen. Det är dock bara ett par hundra meter från där jag bor, så en kilometer verkar vara i längsta laget.

Och i så fall, om skrik hördes ända till Rödklintsgatan borde fasiken SD ha hört det när han var ute och vattnade... eller hur det nu var.
Nej, men han sov ju på golvet då, kanske?
Citera
2021-04-15, 20:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Han ljuger och är troligen äkta bekymrad.

Vilket får mig att fundera hur hennes hatdiskussioner gått sen mars 2017.
Lismar och håller med om HDs skitsnack om LW som potentiellt farlig och sjuk, JG kryddar om "skizofren".

Han är lojal med HD, tycker hennes regelverk mot LW skulle varit ännu hårdare (uteslutas helt ut touren).

Han tar parti för HD och går hennes ärenden då fler än andra reagerar likt LW på hennes maniska loggande.

Han vet betydligt mer om HD än han vill tillkännage, helt övertygad.
Visst var det du som citerade JG:s och HD:s korrespondens om hur sjuk i huvet och hemsk LW var?
Kan inte söka...
Tänker på förhöret i TR med HD där hon får frågan om hon talat illa (typ) om LW och svarar: När då i tid?
- I tiden för mordet.
- Nej.
(Fritt ur minnet.)
Det vore intressant att se datumet på den där korrespondensen. Riktigt hånfull och hemsk var den.
Citera
2021-04-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
GM kan ha suttit på LW under någon del av attacken?

Att rättsläkaren sagt att det långdragna skrikandet inte passar ihop med skadebilden behöver inte betyda annat än att hon skrikit i panik så länge hon lyckades kasta, vrida och slingra sig undan slagen. Hon var ju väldigt vältränad och säkert stark för en kvinna av hennes storlek.

Polisen som var först på plats sa väl i förhör ngt om att gräset växt på de fem dagar hon legat där. Spår efter ev jakt eller kamp kan ju ha hunnit försvinna under de dagar som gått...

Har rättsläkaren sagt det? Eller var det SDs advokat?
Citera
2021-04-15, 20:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, men han sov ju på golvet då, kanske?
Efter att ha käkat en ostmacka. Och i väntan på att tvättmaskinen skulle bli klar så att han kunde hänga sin blå t-shirt, som måtte ha varit av trögtorkande material eftersom han inte kunde hänga den på morgonen och få den torr över dagen.
I värmebölja och allt.
Citera
2021-04-15, 20:34
Medlem
Från visning av synen från SDs hus, filmas det i tvättstugan. GS förklarar vart de letade och att han såg fläckar av blod på tvättmaskinen, de fläckarna var kvar vid denna syn.. SD syns i handfängsel, flackandes med blicken..
Blodet är på ytterhörnet av maskinen, samt på ytterkanten av luckan, vid "handtagsöppningen".
Det syns tydligt, är rött. Det stora röda som vi sett i fupen är tusch, av någon anledning..
de synliga fläckarna ser ut som om man stött emot.
GS förklarar att han ser blod och topsar på de två ställena.
På ena topsen så blir det endast gulaktigt.
Proverna skickas till NFC, som har sin tre-stegs-bedömning, där steg 1 är ifall det ser blodlikt ut för ögat.
De anser att den ena topsen (gula) inte ser ut som blod och undersöks inte vidare, som jag förstod det, pga kostnadsfråga. Det skulle gå, men det tas så mycket prover, så det är orimligt, typ.
Helt otroligt, man blir mörkrädd när man lyssnar på NFC-nissen i tingsrättsförhöret.
Hur man väljer vad som ska gås vidare med. Skrämmande.
Som anhörig hoppas man att "polisen" gör allt, tydligen inte.

Sen har den blankpolerade försvarsadvokaten ett nytt ess i rockärmen- haha, varför hittade inte hundarna någonting, utbildade polishundar?

Jo, kanske för att de fick order om att söka 100 meter från Lenas hem, hon låg 150 meter bort.
Ingenting har skötts ordentligt.
Är det såhär vi vill ha det?
Citera
2021-04-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone

Mitt minne säger att det var rättsläkaren eller obducenten. Läste här i tråden igår. MEN mitt minne är inte pålitligt så för att undvika trådsanning så tar jag tillbaka mitt påstående.
Citera
2021-04-15, 20:37
Medlem
Citat:
SDs advokat har kommit fram till den slutsatsen..om skrikets karaktär
Senast redigerad av Litenensam 2021-04-15 kl. 20:45.
Citera
2021-04-15, 20:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Försvaret borde ha gjort en power point presentation om det då.
Jag har iaf missat att rättsläkaren sagt så.
Citera
2021-04-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hon var inte så stark, hade opererat benen och precis kunnat böra cykla igen, hon var svag

Just ja usch! Måste ju ha påverkat både balans, snabbhet och benstyrka. Även om hon säkert hade kvar det mesta av sin styrka i armarna efter att ha hoppat på kryckor och hade en grundkondition så hade hon ingen chans mot gm 💔 (även om hen hade "diskbråck")
Citera
2021-04-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Just ja usch! Måste ju ha påverkat både balans, snabbhet och benstyrka. Även om hon säkert hade kvar det mesta av sin styrka i armarna efter att ha hoppat på kryckor och hade en grundkondition så hade hon ingen chans mot gm 💔 (även om hen hade "diskbråck")
Äh, diskbråck motas med morfin och tramadol - Hepp så är smärtan väck!
Citera
2021-04-15, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Visst var det du som citerade JG:s och HD:s korrespondens om hur sjuk i huvet och hemsk LW var?
Kan inte söka...
Tänker på förhöret i TR med HD där hon får frågan om hon talat illa (typ) om LW och svarar: När då i tid?
- I tiden för mordet.
- Nej.
(Fritt ur minnet.)
Det vore intressant att se datumet på den där korrespondensen. Riktigt hånfull och hemsk var den.
28 april.
HD överdriver om kärleksfulla promenader, hon är ju megaoffret och LW ska presenteras som värst, att hon jävlas.

Det är HON som startat det här och det är hon som sänker poäng för LW, förut om att ta cacher hon inte rört en fena för att ta.

Sen kryddar hon med att insinuera om att LW är instabil och farlig.

Stackars sköra kvinna...
Citat:
H:" För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis"

JG:"Vi kör så!"

H:"Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten"

JG:"Hon var jävligt ödmjuk när vi träffades på månandens FTF. Not!"

H:"Är inte hennes starka sida när hon inte får ut något av det själv ." .

JG:"Typisk att försöka jävlas ... men hennes elakhet biter henne i arslet... med EN
placering!"

H:"Japp"

JG:När tog hon bort dina loggar?! "
Efter SH?

H:," Ja, direkt när jag började ladda upp våra gemensamma. Fick en hel del meddelande från henne som talade om att jag gjorde fel och hon beskrev även några loggar där hon visste att jag inte varit med eftersom de gått kärleksfulla promenader tillsammans."

JG: Nej!?!
JG:Hon är helt sjuk i huvudet!

H: Japp."

JG: Skizofren!

JG: I och med det drag skiljer hon från gängse kutym."

H:" Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så
sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till."

JG:"Har diskuterats massa med ggr i de olika GC forumen"

H:"Precis."

H: "Vill ibland berätta för andra i hennes omgivning som jag tycker om hur sjuk hon är."

JG:"Jag identifierade det tidigt när DET hände ... och sa det till er, all band borde brytas, inkl Touren. Hon skulle boet från alla samtal och grupper."

JG: "Gör inte det!"

H: "klart jag inte gör"

JG:"Hon blir avslöjade såsmåningom "

JG:" Hon är ynklig figur"

H: Försöker att inte tänka och bry mig om henne. Det är enda sättet att komma vidare. S
måste göra det samma."

Sista är ren bullshit till JG.

Hon gör inget annat än ältar LW och tar hennes loggar.
Men det låter väl bättre utåt sett och inför JG.

I stort sett samtidigt som den dialogen så ringer hon SD vid 23-tiden och oroas att han gått till LW, han skickar typ bevisning på att han varit hemma.
Dagen efter ältar hon det med JS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in