2021-04-01, 01:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Du blandar äpplen och päron. Det är inte IP-adressen utan koordinater i Google maps som syntes i protokollet. Läs de nya handlingarna (finns i min länk) så får du svar på flera av dina frågor.

Äpplen och päron från IT världen ser likadana ut för mig. Hoppas nu att åklagaren kan förklara den skriftliga rapporten från den nya IT-forensikern tydligt för HR. I TR skedde väl en del missförstånd med IT-delen.
Citera
2021-04-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då kanske den nya kompletteringen är bättre än vad man tror vid första anblick? SD hade fått den redan förra veckan såg jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han måste ha så få sätt att få ut sin frustration, press, stress och ångest på. Ingen han kan prata med om det ”förbjudna”. Så får han då en idé att en lapp med detta innehåll skulle vara en bra idé. Måste ha varit ett sätt för honom att ”få det ur sig”.

Frågan är om hans advokater hade sagt bu eller bä i sin rådgivning om han bett dem korrekturläsa..?

Att inte bombgruppen skickades fram när röret lämnades in är en gåta...

Skämt åsido så verkar han väldigt oberäknelig och konsekvenstänket verkar fortfarande stå på noll som alltid.

Producerar en film om hur han "hittar" föremålet och tillägger ett hatbrev om Å. Jösses! Om han inte hade mördat L hade hon kunnat trösta lilleman.
Citera
2021-04-01, 01:47
Medlem
Citat:
Bekymret kan vara detta då om försvaret vill hugga på det:

”Den blev sedan kvar i bilen i några veckor.”

Men helt klart alltså är det ett rör på vift och SD har direkt koppling till det så är de nåt på spåren här.

Den bild på SD när han byter däck ett år innan mordet finns sedan ikväll hos åklagarna om de inte hade den tidigare.
Nu ska jag läsa protokollet med undersökningen av domkraft och förhöret. Ligger lite efter. Om de inte har med Stefans egna domkraft/skaft där så vet jag inte vad jag tar mig till här...

Ja, och det är väl så att när han hittade ett skaft, så visar det sig att det inte matchar chefens domkraft. Så det är fortfarande oklart var chefens skaft är!
Citera
2021-04-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ja, och det är väl så att när han hittade ett skaft, så visar det sig att det inte matchar chefens domkraft. Så det är fortfarande oklart var chefens skaft är!

Har SOA eller Jelly också blivit av med ett rött skaft som S lånat till sin film? S hade väl ett grått skaft när han visade upp hjulskifte på geosidan?
Senast redigerad av Ulanna 2021-04-01 kl. 01:58.
Citera
2021-04-01, 02:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han har ju även mer eller mindre pekat ut HD i ett förhör. Jag har ju alltid trott att hon är inblandad. Kanske till och med medskyldig till det hela.

Spekulation:

Tycker att folk ska leka med tanken, att det KAN vara motsatta förhållanden mot vad vi tror i denna situation.

Nu ska jag berätta en saga.

Två speciella personer som är oerhört lika varandra möts. De får barn. SD tar hand om HD för att han måste. Han är underkuvad, psykad och gör precis det HD vill. Och samtidigt får han chansen att glänsa som duktig. Något som han är helt beroende av är beröm och godkännande.

Han googlar även på spädbarnsdöd och annat. För att det är den som får förlossningsdepressionen som stöter bort barnet. Och SD gör som HD vill.

Han träffar LW, men har ingen aning om hur man sköter en relation, utan han behandlar LW som skit. För så har de flesta förhållandena i hans liv sett ut. Hans föräldrar mot honom. Han mot brorsan och andra.

Men han vill ha sex. Mycket sex. Det får han inget av hemma. HD drömmer om att LW försvinner ur deras liv. Men säger sen: "Nej, hon får leva", efter att hon sen länge har planterat ett frö hos SD.

När hon börjar piggna till från depressionen och allt med LW uppdagats, så straffar hon honom genom att ta ut skilsmässa och träffa Sillen. Hennes mål är att få tillbaka SD och därför erkänner hon inte att hon har sex med Sillen. Nu vet SD att han snart måste göra av med LW. De 17 raderade loggningarna är den sista spiken i kistan. Topplocket har gått på HD.

Planeringen, som har varit igång i flera år, börjar nu på allvar. HD åker bort med Sillen så att hon har ett alibi, men trimmar ändå SD så gott hon kan med lockelser och "jag älskar dig" och hon har ställt som ultimatum att LW ska vara "borta" innan USA. Hon behöver loggarna och hon tycker att Sillen börjar bli för engagerad.

SD ser till att ha sex med LW på fredagen genom att be henne komma till den helt tomma firman, för att han behöver blanda DNA/blod (säger kanske en sjuksköterska till honom?) och kravet är han ska sedan göra av med henne under helgen. De snackar ihop sig om LW`s Niagrafall av blod.

Lämnar telefonen hemma, stoppar chefens domkraftsskaft i byxlinningen och tar med sig en taktisk ficklampa som han har skickat efter på AliBaba, men tappar modet. Ringer sen polisen och berättar om sina shape-shifter-mållgans. För att ha en ursäkt inför HD?

På söndagens loppis är han mycket sammanbiten, för att HD åter sagt att hennes tålamod är slut och hon tänker åka ensam om han inte gör det han har lovat.

Hon promenerar en snabbis med hoodie på måndagen och ser att LW är hemma. Sen smyger SD fram och visar sig i fönstret i LW´s med ett stort leende. LW följer med till MP. Resten vet vi. Men vet vi att det bara var han?

Sen följer:

HD på morgonen: "Hoppas att hon är död"

SD på förmiddagen: "Vi kommer att få se otäcka löpsedlar snart"

De tu lyckliga strålar ikapp, redan dagen efter att LW försvunnit: "Det ska bli så bra nu"

Och familjen: "Där HD pekar, gräver SD"

SD söker inte ens den som han har haft dygnetruntkontakt med i 6 år:

https://forumbilder.com/i/ro6E

Jag är precis som åklagaren helt säker på att det är SD som mördat LW - och sannolikt med en eller annan typ av hjälp av någon.

Men vi vet verkligen inte hur det har gått till innan. I flera år.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....
Här blev hon hypotetiskt (med) gärningsperson, själv tycker jag det som minst ser ut som skyddande av brottsling och som värst anstiftare - via starkt motiv, skyddar SD samt brist på alibi om det nu inte dykt upp nåt hux flux efter augusti 2019:
För övrigt anser jag att tyngsta motivet är triangeldrama, snarare än svartsjuka och klassikern att LW är på väg att lämna honom och mördas, dvs;

▪️Att HD står i centrum.

▪️Att LW uppfattas som ett hot eftersom han tycks inbilla sig att HD inte vet nåt, alt. att han tror att han ånyo lyckats kollra bort henne.

▪️Att han ställs inför ett val.

▪️Att det är mångårigt, infekterat och att cacher är inblandat.

Det är ett hysteriskt Rt sen mars 2017.
Han är extremt nojjig att HD ska få reda på att han fortsätter köra dubbelt ända sen HDs krav på "livslångt kontaktförbud" och hot om skilsmässa.
Alliansen med JG om att upprätthålla en fasad utåt och tona ner otroheten som om inget större har hänt går hand i hand.

Dock är HD medveten. Hon var medveten länge innan mars 17 och likaväl nu.
MT:
"M och Hanna hade ett samtal under början av året, sannolikt i januari då Hanna sa att hon upptäckt att Stefan och Lena inte brutit kontakten.
Det blev startskottet för skilsmässan. Hon sa aldrig hur hon upptäckt det."

Vilket då får mig att fundera över hennes beteende och ser en strategi över tid där ribban höjs och intrigerna tätnar.

Han har en oförmåga att läsa av folk och vad som är lämpligt, varav cementklumpen nog inte riktigt reagerar som HD önskat när hon livfullt börjar leka med JS.

Hon höjer insatsen med skilsmässa, ett wake up call, och när han väl reagerar med nedstämdhet så blir hon så glad.

Drömmen om Kärnfamiljen, drömmen om återförening - en resa med stort symbolvärde.
Att SD är huvudproblemet var mindre noga, bara LW försvinner så löser det sig.

Hon är offer för en otrohetsaffär och har brist på tillit. Så är det och det bejakas officiellt.
JS får snällt förpassa sig i det fördolda, annars kan hon väl inte älta brist på tillit.

Hon jiddrar med SD för att slutligen spänna ögonen i honom 8 maj.
"Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas" är ett märkligt krav från en som tagit ut skilsmässa.
Jag älskar dig säger hon inställsamt till SD.
Samtidigt tycks han hållas på halster, hon leker vidare med JS och SD står avundsjuk och glor. Möjligen känner han sig lite blåst på konfekten?
Senast redigerad av develi 2021-04-01 kl. 02:52.
Citera
2021-04-01, 02:20
Medlem
Citat:

Efterlyser undersökning av den domkraft han äger idag. Den har de inte kollat enligt protokollet. Köpt ny på Biltema och undersökt rör från SD och domkraft utan skaft har de dock.

Sen blir man ju alltid lite misstänksam när någon börjar prata om att de ”ersatt” något och inte har kvar längre osv. Min gamla vs min nya och sånt.

https://www.bildtagg.se/bild/69csxqak9r7scg3jcpvz296
Citera
2021-04-01, 04:30
Medlem
develis avatar
Citat:
2018-04-26 11 :28:07(UTC+2)

HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar
Forts 2018-04-28 i samma anda.
JG skickar en fil till HD.

JG: En plats före SP.
Klockrent!
HD: Vad menar Du?
HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
JG: Jaså?!
HD: För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis"

.. Sen sjuk, läskig, HD vet inte vad hon kan ta sig till och JG kompletterar med "skizofren".

SD i sin tur hotar LW lite sublimt via sms om händelsen.

HD visste att LW skulle reagera så att inte få ligga på samma nivå som SD och JG kan knappast ha kommit som en större överraskning.
Men hon får ju sympatier när LW "sabbar".
LW är ju så himla taskig mot HD som tar bort burkar hon inte rört en fena för - se så hon gör mot mig.

6 april HD till JS
HD: Har redan fått mail från Lena om att hon vill att jag raderar loggar på hennes burkar.
(..)
JS: Hon är inte sann.
Kolla med några andra som inte vet om bakgrunden.
S ska inte vara med.
HD: Nej, inte det minsta. Visste att det skulle komma. Tänker svara att jag inte kommer radera."

... Å efter mordet är det fritt fram. HD loggar om igen.
Senast redigerad av develi 2021-04-01 kl. 04:44.
Citera
2021-04-01, 05:17
Medlem
Citat:
J*örgen E*riksson enligt nya protokollet sid 76. Men jag vill minnas det var J*ohan E*riksson. Får dubbelkolla.

Fattar inte varför de fokuserat på detta även om det är bra att de inte kommer med missvisande info till hovrätten.

Men hela den här grejen med synkronisering och Google Drive osv är det verkliga problemet. Det kanske blev lite för komplicerat för dem? Jag har ändå försökt vara pedagogisk.
Här är lite teasers från det som är inskickat. Det är annars tiotals sidor till bara om 23:34 och 05:23.

https://www.bildtagg.se/bild/ouj3ocon072e958jhrkxdloz

https://www.bildtagg.se/bild/5arsafbl8xs9z7pvjvwv5d

https://www.bildtagg.se/bild/t0xwpncsckfefgeh34fmvhvp

https://www.bildtagg.se/bild/b6jtdf7z01o6hvy70v39y8a

Att de missat vad koordinaterna betydde slängde jag bara med som en bonus😂

Och han AJ slängde ihop detta protokoll förra veckan. Man skulle ju vilja dra i handbromsen lite här men har inte mandat för det tyvärr.

Fantastiskt Avel!
Citera
2021-04-01, 06:50
Medlem
SD har verkligen visat sitt rätta ansikte nu med tanke på vad som framgick av NA igår!

Något måste vara riktigt fel på den mannen... kanske någon bokstavskombination som inte är upptäckt ännu.

"Jag hatar åsa...

Det var tur att det publicerades i NA igår annars skulle man kunna tro att det var ett (väldigt dåligt aprilskämt).

Nåväl fick ett gott skratt iaf när han skulle filma i garaget (fick ta till reprisen)! Kanske skickar han ett sms eller något till åsa snart med ett "rt"...

Ps Sen var det det här med dateriet igen. Skulle öppna det som kom fram igår, fick fråga om VPN, skulle trycka om jag inte hade det... eller hade det redan. Vad händer om jag trycker att jag inte har det, blir det då ytterligare frågor/något jag ska installera? Vad händer om jag trycker att jag har det trots att jag inte har det? Ds
Citera
2021-04-01, 06:54
Medlem
Citat:
Ja men frågan är hur det är med ”balansen” rent generellt.

Men lysknappar är desto klurigare för honom.

”Något klurig att lista ut hur man monterar den ihop med glaspanelen. Eller egentligen inte så klurigt, men lite annat sätt än vanliga brytare. Bra den klarar 300 W ifall man vill kunna sätta i tex halogenlampor eller annat strömkrävande.”

https://boiq.se/produkt/sws-wrd11t/
Antar det har med resistance att göra kan inte det där
Citera
2021-04-01, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har snabbt tittat igenom kompletteringen och hoppas det kommer något mer under förhandlingens gång.

I tråden har det uppmärksammats att det återkallade vittnet Analytikern AS (som varit granne med BA och SOA) satt i medhörningsrum under förhör med HD aug/sep -19. Hon satt även med vid SD-förhören. Tar de bort henne för att det inte ska åberopas jävsituation?

Såg att SD fick lov att lämna Salivprov dan före julafton -20, men hann inte med att ta reda på varför. Någon som vet?

Ditt sista stycke... ang salivprov dan före julafton -20, verkar onekligen intressant. Hans DNA har de väl sedan långt tillbaka.

Jag har inte öppnat det som lades ut igår, är det där Du skummat?

Såg också i tråden att något hittats i typ garderob på Byalagsgatan (ganska sent i tid som jag uppfattade det)... förklaring kommer kanske under dagen då fler läst de nya uppgifterna som kom ut igår.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-01 kl. 07:16.
Citera
2021-04-01, 08:19
Medlem
Citat:
Bekymret kan vara detta då om försvaret vill hugga på det:

”Den blev sedan kvar i bilen i några veckor.”

Men helt klart alltså är det ett rör på vift och SD har direkt koppling till det så är de nåt på spåren här.

Den bild på SD när han byter däck ett år innan mordet finns sedan ikväll hos åklagarna om de inte hade den tidigare.
Nu ska jag läsa protokollet med undersökningen av domkraft och förhöret. Ligger lite efter. Om de inte har med Stefans egna domkraft/skaft där så vet jag inte vad jag tar mig till här...

Att SD skulle kasta något användbart för honom som han äger (han säger... kan ha kastat det) tror jag inte på.

Dessutom passade inte skaftet han hade kvar i garaget till chefens domkraft.
Att sedan tappa förståndet helt och skriva/skicka med en lapp där han "hatar åsa" är bara för mycket.
Är det skaftet som är mordvapnet (även ev annat mordvapen) låg det nog i ryggan på väg till jobbet och dumpades i en container på arbetsplatsen som han tog firmabilen till på morgonen (jobbade trots att chefen trodde han hade semester).

Finns det olika märken på LW är jag inte främmande för att han även sparkat på henne när hon väl låg ner. Han kunde ju se LW "söndersparkad" i förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in