2021-03-31, 21:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW Blod DNA inne i en skoplös? Att LW blöder ofta vid samlag är ju rent nys och kommer från SD.

Som jag förstod från TR-domen hade inte åklagaren tillräckligt för fällande dom och då granskar inte ens TR försvarets orimliga förklaringar.
Citera
2021-03-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
aldrig att du kan slå så hårt med ett domkrafts rör.. om inte jag minns fel så var det rejäla hack i trädet.. även om det sticker ut en pigg så går det inte att göra så stora hack med en smäll.. och att man träffar inom somma område flera gånger så jacken ser ut att komma från ett större objekt är ju totalt omöjligt.. testa själv ta ett domkraftsrör och dräm till allt vad du orkar i ett träd och du förstår vad jag menar.. har försökt använda domkraftsröret som en hammare när man inte haft något annat inärheten och det händer NADA får mer kraft med ett spärrskaft än domkrafts röret.. för liten massa för att skada trädet så mycket.

skulle jag gissa på vapen så baksidan av en skaplig yxa eller någon form av större hammare kanske en större kofot. det blir ju inte sånna skador av ett domkraftsrör som väger 1kg hur man än svingar det.. helt klart kan man slå ihjäl någon med röret men när trädet fått dom skadorna så måste det finnas lite tyngd och föremålet kan inte vara runt så när som en liten pigg som sticker ut.

Vad är det som säger att det bara är EN mördare? Tänker man tanken att de är 2 så kommer saken i ett annat läge.
Har länge misstänkt att de är 2. Möjligen att en av dem attackerade ner våldsamt än den andra och att det då handlar om 2 olika vapen.

Eller så är en anstiftare eller medhjälpare på annat sätt?
Citera
2021-03-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tror det kanske försvann på vägen. Innan dess var det gömt i skogen där grannen såg HD yra runt och försöka gömma sig innan de åkte. En teori, såklart...men deras fantasi verkar obegränsad.

En annan möjlighet är att det är ingjutet i trappen hos JG.

Sen finns det ju ett 60-tal gruvor runt Örebro med och en massa raviner.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Skrev för ca 1 år sen om just detta gällande JGs trapp. Man kan väl åka dit och svepa med en metalldetektor, tänker jag.
Citera
2021-03-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstod inte vad åklagaren vill bevisa med 7/10 riktigt. Det finns annat som är mer väsentligt. Kanske sparar hon det till HR. Som the element of surprise.

Jag tror att det är för att SD menar att det inte kan ha varit han som gjorde inloggningen 7 oktober eftersom han satt 2 km bort vid den tidpunkten. Vad man visat är att den hänvisning till Varberga i google maps inte visar att inloggningen har gjorts där - dvs att SD inte varit i Varberga är inget som friar honom (och inte heller något som fäller honom).
Citera
2021-03-31, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja hennes förhör har de ingen användning av när de har några killar från Telia som ska upp i förhör.
Hennes ”kunskap” visade sig när försvarsadvokat CO ställde frågor mot slutet där.

Ursäkta om jag är lite sen på bollen nu, men är inte hon utredare hos polisen och vän med SOA, KA och familjen D?
Citera
2021-03-31, 22:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstod inte vad åklagaren vill bevisa med 7/10 riktigt. Det finns annat som är mer väsentligt. Kanske sparar hon det till HR. Som the element of surprise.

Det var väl ett förtydligande (likt det Avel nämnt i tråden) om att koordinaterna inte visar var inloggaren befinner sig:

"I rapporten presenteras denna webbadress med specifik plats i Varberga, Örebro och tillhörande kartbilder över området. Detta sätt att presentera materialet
är missvisande då koordinaterna är endast mittpunkten på den kartbild som
presenteras för en användare när webbadressen öppnas. Den har ingen bäring
på var användaren befinner sig eller om just den platsen är signifikant.
"

Sedan får man väl kolla om tiden för inloggningen kan stämma när SD var hos sin kompis, annars är det väl meningslöst

"Under förhöret går P in i tråden och läser, där skriver någon klockan 15:10 att de kommer
till honom om 10 minuter. P tror att klockan var 15.30 då de kom dit
."

Tiderna nedan för sökningarna stämmer väl inte med den tiden.

Citera
2021-03-31, 22:23
Medlem
Honan6s avatar
Har snabbt tittat igenom kompletteringen och hoppas det kommer något mer under förhandlingens gång.

I tråden har det uppmärksammats att det återkallade vittnet Analytikern AS (som varit granne med BA och SOA) satt i medhörningsrum under förhör med HD aug/sep -19. Hon satt även med vid SD-förhören. Tar de bort henne för att det inte ska åberopas jävsituation?

Såg att SD fick lov att lämna Salivprov dan före julafton -20, men hann inte med att ta reda på varför. Någon som vet?
Citera
2021-03-31, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tror det kanske försvann på vägen. Innan dess var det gömt i skogen där grannen såg HD yra runt och försöka gömma sig innan de åkte. En teori, såklart...men deras fantasi verkar obegränsad.

En annan möjlighet är att det är ingjutet i trappen hos JG.

Sen finns det ju ett 60-tal gruvor runt Örebro med och en massa raviner.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Ni kanske jag minns helt fel, men jag har för mig att gjutningen av trappen (eller vad det var) inte skedde då. Jag har för mig att eftersom det hade spekulerats i tråden om just något sådant, så ville inte JG gjuta då (på sommarstället).

Minns jag helt galet?
Citera
2021-03-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
OM han varit utomlands, vilket både du och Fröken Sverige säger, så tycker jag det är mycket märkligt med tanke på vad han är misstänkt för.

Men, inte länge till. Blir spännande att se om han ens dyker upp på sin egen HR-förhandling.

Antar att det finns några personer som inte har behagat SD under dessa år, särskilt det senaste året. Vem vet vad SD kan ta sig för om han känner sig trängd och är rasande nu?
Särskilt tänker jag på hans egna barn - men även Lenas. Jag hoppas att jag har fel i min oro.
Citera
2021-03-31, 22:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Antar att det finns några personer som inte har behagat SD under dessa år, särskilt det senaste året. Vem vet vad SD kan ta sig för om han känner sig trängd och är rasande nu?
Särskilt tänker jag på hans egna barn - men även Lenas. Jag hoppas att jag har fel i min oro.

SD kan vara lugn. Varför trängd och rasande? Risken att han blir friad i HR är fortfarande hög.
Citera
2021-03-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Ibland undrar jag om det är något riktigt fel här..
Skaftet .. blev omhändertagen här:
Plats för verkställan Bostad / klädkammare , Betesvägen 14 B , Örebro
Datum och klockslag för verkställighet 2020-09-23 13:20
Är allt som det ska ?
Har Hanna hittat någon annan
Citera
2021-03-31, 22:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har snabbt tittat igenom kompletteringen och hoppas det kommer något mer under förhandlingens gång.

I tråden har det uppmärksammats att det återkallade vittnet Analytikern AS (som varit granne med BA och SOA) satt i medhörningsrum under förhör med HD aug/sep -19. Hon satt även med vid SD-förhören. Tar de bort henne för att det inte ska åberopas jävsituation?

Såg att SD fick lov att lämna Salivprov dan före julafton -20, men hann inte med att ta reda på varför. Någon som vet?

Skulle tro att det beror på det här provet:

GHR58/82
Datum och tid för beslut
2020-12-21 12:30
Kroppsbesiktning avslutad datum och tid
2020-12-23 10:03

GHR58/69
• Salivprov för registrering i DNA- eller utredningsr

"Based on an order of the Swedish National Forensic Centre, Linköping from December 29th 2020, samples received on January }th 2021, a written expert opinion
on mitochrondrial DNA analyses concerning one hair and two reference samples is
given."

"2 Case circumstances
We received no particular information on case circumstances.
On January 8th 2021 following samples were received:
57 02123383- 1 8/5055 - Hair
5702123383-18/S209 and 5702123383-18/S210 - Reference samples from
the same person: Saliva on cotton swabs
DNA-AC-002634 - Reference sample: Blood on a cotton swab"

"The hair sample Hair/5702/23383-l8/5055 (24037501 1) gave successful results
for the sequence analyses of the entire rntDNA control region. The analyses revealed a first mitochondrial haplotype.
The successful sequencing analyses of the entire mtDNA control region of the reference samples Swab - 5702/23383-l8/5209 (24037601 1) and Swab - DNA-AC002634 (24037603 1) both revealed different mitochondrial haplotypes that are
also different to the haplotpye obtained from the hair sample. Therefore, the
individuals Swab - 5702/23383-18/5209 and Swab - DNA-AC-002634 are excluded frorn being the donor of the hair.
"

s 72
"Hej!
I enlighet med vårt samtal idag kommer här förtydligande gällande vilka personer som ingått i
den till Österrike remitterade undersökningen av mitokondrie-dna:
5702/23383-18/S209 och 5702/23383-18/S210 (benämns i rapporten som ”Barcode GMI”
240376 01 respektive 240376 02), från Stefan Davidsson 740505-6933
Reference sample: DNA-AC-002634 (benämns 240376 03), från Lena Wesström 730110-
9364

Alltså, börjar bli trött nu, men betyder det här att varken SD eller Lena är donator till håret?

Om jag fattat det rätt var håret också 14 cm långt.

Får kolla närmre i morgon när jag är utvilad.
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-31 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in