2021-04-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tycker du det är utrett när det är fel IP-adress? Eller spelar det ingen roll?

Du blandar äpplen och päron. Det är inte IP-adressen utan koordinater i Google maps som syntes i protokollet. Läs de nya handlingarna (finns i min länk) så får du svar på flera av dina frågor.
Citera
2021-04-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Japp, blir lite fel när han tänker. Han har dessutom filmat det hela.

Kan tycka det är bra att han visar hur han faktiskt funkar när han blir trängd: hota åklagaren genom att linda in misstänkt mordvapen med en lapp att han hatar henne...
Citera
2021-04-01, 00:49
Medlem
Citat:
Japp, blir lite fel när han tänker. Han har dessutom filmat det hela.

Men det är ju liksom Papphammar där i garaget med filmkameran och skaftet!
Den här killen menar alltså att han är oskyldig? Helt klart var han ur balans efter förhöret.

Jag måste läsa igenom detta i lugn och ro. Om jag fattat allt rätt så är alltså ett skaft på vift som tillhör chefens ärvda domkraft?
Hur vet de att skaftet ens låg i lådan? Kanske bara själva domkraften?
Citera
2021-04-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Minns du vad första snubben hette som André Jansson ska tolka åt?
Leder det till nåt som har bäring?

J*örgen E*riksson enligt nya protokollet sid 76. Men jag vill minnas det var J*ohan E*riksson. Får dubbelkolla.

Fattar inte varför de fokuserat på detta även om det är bra att de inte kommer med missvisande info till hovrätten.

Men hela den här grejen med synkronisering och Google Drive osv är det verkliga problemet. Det kanske blev lite för komplicerat för dem? Jag har ändå försökt vara pedagogisk.
Här är lite teasers från det som är inskickat. Det är annars tiotals sidor till bara om 23:34 och 05:23.

https://www.bildtagg.se/bild/ouj3ocon072e958jhrkxdloz

https://www.bildtagg.se/bild/5arsafbl8xs9z7pvjvwv5d

https://www.bildtagg.se/bild/t0xwpncsckfefgeh34fmvhvp

https://www.bildtagg.se/bild/b6jtdf7z01o6hvy70v39y8a

Att de missat vad koordinaterna betydde slängde jag bara med som en bonus😂

Och han AJ slängde ihop detta protokoll förra veckan. Man skulle ju vilja dra i handbromsen lite här men har inte mandat för det tyvärr.
Citera
2021-04-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Kan tycka det är bra att han visar hur han faktiskt funkar när han blir trängd: hota åklagaren genom att linda in misstänkt mordvapen med en lapp att han hatar henne...

Noll tanke, bara aggression!
Citera
2021-04-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Den här killen menar alltså att han är oskyldig? Helt klart var han ur balans efter förhöret.

Jag måste läsa igenom detta i lugn och ro. Om jag fattat allt rätt så är alltså ett skaft på vift som tillhör chefens ärvda domkraft?

Anledningen till att domkraften låg i bilen var att en kompis behövde låna den av honom tidigare i samband med byte till sommardäck. Efter lånet ställde R*mström domkraften i företagsbilen i bagagen. Den blev sedan kvar i bilen i några veckor. Han vet med säkerhet att handtaget till domkraften fanns när han fick tillbaka den, det var han själv som ställde domkraften i bilen.
...
Sakerna stod i bilen i någon vecka efter att St*fan lyft tillbaka dem och innan R*mström lyfte ur domkraften. R*mström lägger direkt märke till att handtaget till domkraften saknas när han tar ut den. Ingen annan än Stefan har haft domkraften.
...
När R*mström i våras läste på NA om rapporteringen från rättegången noterade han att mordvapnet saknas och att det kunnde vara cylinderformat. Han gjorde direkt kopplingen till handtaget som han saknar till domkraften och att St*fan inte återlämnat det. R*mström kontaktade polisen för att delge uppgifterna.
Citera
2021-04-01, 01:18
Medlem
Citat:
Antagligen för att ett vittne har trätt fram och man (tror sig) har utrett frågan. Och det har man ju, men inte med hjälp av IP. Allt som kommer fram måste redovisas oavsett om det är till den åtalades fördel eller nackdel.

Ja i kompletteringen så var ju detta med angående kompisen. Men då hade de inte med vem det faktiskt var.

Nu tänkte de väl till lite att det var bra att visa vem som faktiskt ”golat”. Även om det sen nu visar sig att det är vägs ände.

Bra att kompisen hörde av sig iaf. Samma med SD:s chef ang skaftet.
Citera
2021-04-01, 01:21
Medlem
Citat:

De fanns inte i lådan, men i arbetsbilens skuff. Chefen som ägde grejorna (stövlar, domkraft) saknade dom. Var bara tre som haft bilen. Han själv(som ansvarade för nyckeln), en annan anställd (som han frågat) samt SD.
Citera
2021-04-01, 01:24
Medlem
Citat:

Han måste ha så få sätt att få ut sin frustration, press, stress och ångest på. Ingen han kan prata med om det ”förbjudna”. Så får han då en idé att en lapp med detta innehåll skulle vara en bra idé. Måste ha varit ett sätt för honom att ”få det ur sig”.

Frågan är om hans advokater hade sagt bu eller bä i sin rådgivning om han bett dem korrekturläsa..?

Att inte bombgruppen skickades fram när röret lämnades in är en gåta...

Skämt åsido så verkar han väldigt oberäknelig och konsekvenstänket verkar fortfarande stå på noll som alltid.
Citera
2021-04-01, 01:35
Medlem
Citat:
Anledningen till att domkraften låg i bilen var att en kompis behövde låna den av honom tidigare i samband med byte till sommardäck. Efter lånet ställde R*mström domkraften i företagsbilen i bagagen. Den blev sedan kvar i bilen i några veckor. Han vet med säkerhet att handtaget till domkraften fanns när han fick tillbaka den, det var han själv som ställde domkraften i bilen.
...
Sakerna stod i bilen i någon vecka efter att St*fan lyft tillbaka dem och innan R*mström lyfte ur domkraften. R*mström lägger direkt märke till att handtaget till domkraften saknas när han tar ut den. Ingen annan än Stefan har haft domkraften.
...
När R*mström i våras läste på NA om rapporteringen från rättegången noterade han att mordvapnet saknas och att det kunnde vara cylinderformat. Han gjorde direkt kopplingen till handtaget som han saknar till domkraften och att St*fan inte återlämnat det. R*mström kontaktade polisen för att delge uppgifterna.

Bekymret kan vara detta då om försvaret vill hugga på det:

”Den blev sedan kvar i bilen i några veckor.”

Men helt klart alltså är det ett rör på vift och SD har direkt koppling till det så är de nåt på spåren här.

Den bild på SD när han byter däck ett år innan mordet finns sedan ikväll hos åklagarna om de inte hade den tidigare.
Nu ska jag läsa protokollet med undersökningen av domkraft och förhöret. Ligger lite efter. Om de inte har med Stefans egna domkraft/skaft där så vet jag inte vad jag tar mig till här...
Citera
2021-04-01, 01:36
Medlem
Citat:
De fanns inte i lådan, men i arbetsbilens skuff. Chefen som ägde grejorna (stövlar, domkraft) saknade dom. Var bara tre som haft bilen. Han själv(som ansvarade för nyckeln), en annan anställd (som han frågat) samt SD.

Tack! Rent spontant så försvinner inte ett sånt här rör bara så där.
Citera
2021-04-01, 01:37
Medlem
Citat:
Han måste ha så få sätt att få ut sin frustration, press, stress och ångest på. Ingen han kan prata med om det ”förbjudna”. Så får han då en idé att en lapp med detta innehåll skulle vara en bra idé. Måste ha varit ett sätt för honom att ”få det ur sig”.

Frågan är om hans advokater hade sagt bu eller bä i sin rådgivning om han bett dem korrekturläsa..?

Att inte bombgruppen skickades fram när röret lämnades in är en gåta...

Skämt åsido så verkar han väldigt oberäknelig och konsekvenstänket verkar fortfarande stå på noll som alltid.

Impulskontrollen är noll! Aggressiv reaktion Direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in