2021-03-28, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Jag förstår intre riktigt vad du vill säga med detta, om hon planerat att lägga ut home soft home på BP sen året före så hade hon inte lagt en annan cache där några månader tidagare..
Jag skrev vintern 2017/18.
Hon kan ha ett tema i huvudet sen vintern.
Ett uppslag.

28 februari lanserar hon my real six string som sen förstörs inom en vecka, varav den repareras och flyttas.

Nu är platsen vid planket disponibel.
Att hon arbetat med cachen sen våren framgår också:
(..) berättade Lena för H att cachen vid planket snart var klar."

Nästa vittne säger att den ska lanseras under maj, berättat av LW en vecka innan mordet.
Citera
2021-03-28, 20:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag var kanske lite otydlig, jag tror nog Freddan kan ha tyckt att SD var lite off redan innan mordet.
Även om du säkert har rätt i att många garanterat började tänka mer i de banorna efteråt. Tyvärr inte HD och SOA uppenbarligen. Skygglappar strl XXL där.
Undrar om tjejerna har läst här i tråden om att pappa googlade på att döda kolikbebisar? Kul grej att bära på i den åldern...
Dagen kommer nog när HD kommer konfronteras med det.
De har ju å andra sidan iaf en mamma att konfrontera till skillnad från vissa andra barn.

Jag hoppas att inte de läser här. Men om de inte gör det, så lär ändå en del vänner/klasskamrater och deras föräldrar göra det, så de lär inte komma undan det. Stackars barn!

Hur kan man ens utsätta sina barn för detta? Och hur kan man ens fundera på att döda sina små barn? Oavsett om både han och HD funderade på att "hjälpa" HD att dö -var kom ens tanken in på att det skulle omfatta deras egna oskyldiga små barn?

Jag tycker att trakasserier, mobbing, död, döda djur och blod följer i SD´s - och HD´s fotspår - under så många år tillbaka, så bara det borde folk fundera på... Även utan det brutala mordet på LW, så är allt detta vansinnigt sjukt.

Det finns ju givetvis en anledning till att ingen i SD´s familj var karaktärsvittne för honom, eller ens visade sig under TR, vad det verkade?

Det måste finnas ett skäl till att de inte ens var där för att stötta HD i detta, i så fall? HD´s mamma var ju där och skickade hjärthälsningar till SD med ett flin.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

En person som fotar och filmar in på LW i hennes hem. Helt normalt...?:

https://www.bildtagg.se/bild/ip4fznpaxpcpdot9eer3uhd
Citera
2021-03-28, 21:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja fy så obehagligt!
Har letat efter vittnesförhöret med Fredris Roos, men hittar bara en mycket kort ljudupptagning från TR som jag lyssnade på idag. Har du en länk tillgänglig?

Att F.R sover med stängt fönster kan man begripa. Själv är jag den (påfrestande) typen av person som skulle fråga vad i helvete han stod och fotade mitt hus för. Men självklart hade jag också blivit illa till mods.

Jag har alla filerna som låg uppe på Rättegången på YouTube. Det borde finnas där ju? Ska kolla sen. De borde ju upp på Piastrones konto, de med, om de redan inte finns där?

Citera
2021-03-28, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag hoppas att inte de läser här. Men om de inte gör det, så lär ändå en del vänner/klasskamrater och deras föräldrar göra det, så de lär inte komma undan det. Stackars barn!

Hur kan man ens utsätta sina barn för detta? Och hur kan man ens fundera på att döda sina små barn? Oavsett om både han och HD funderade på att "hjälpa" HD att dö -var kom ens tanken in på att det skulle omfatta deras egna oskyldiga små barn?

Jag tycker att trakasserier, mobbing, död, döda djur och blod följer i SD´s - och HD´s fotspår - under så många år tillbaka, så bara det borde folk fundera på... Även utan det brutala mordet på LW, så är allt detta vansinnigt sjukt.

Det finns ju givetvis en anledning till att ingen i SD´s familj var karaktärsvittne för honom, eller ens visade sig under TR, vad det verkade?

Det måste finnas ett skäl till att de inte ens var där för att stötta HD i detta, i så fall? HD´s mamma var ju där och skickade hjärthälsningar till SD med ett flin.

Satt svärmor och skickade hjärtan??!
Citera
2021-03-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte exakt hur allt ligger till känner jag, men jag tror att vi all påverkas av varandra. Hela tiden.
Jag vet ju inte hur HD varit innan.

Nu har jag alltså ingen sådan uppfattning om hur HD är som person i grunden. Jag tänker bara att oavsett vem du är; "bra" eller "dålig", ärlig eller oärlig, trevlig eller otrevlig, stark eller svag ... ja du fattar, så kan du bli manipulerad.

Sedan blir det väl knappast bättre om du bli under lång tid styrd av någon som har just psykopatiska drag, där oärlighet, lögner, fula knep ingår i vardagen. Man blir väl avtrubbad?

Det finns beskrivet också hur personer som utsätts för den här behandlingen så småningom övertar förövarens förklaringsmodell, införlivar det i sitt eget inre. Nu har jag gömt termen för det, men jag råkade av en händelse nämna ordet "robot", vilket enligt @Firesnake tydligen var just en sådan beskrivning som finns om hur offren beter sig.

Jag tänker även på att Lena själv, men även andra beskriver hur hon förändras. Inte till det bättre, utan att hon tappar en del av sin kompass. Lena säger själv att hon ogillar och blir förvånad hur hon är.

Vem vet hur JG varit tidigare, men även han verkar ju t ex tycka att det är ok att fuska i geocachingen, radera på sin mobil och övergå till telegram för att undgå att kunna kollas.

Jag tror på hjärntvätt för alla de här tre.
Det övergår mitt förstånd att även SDs svärföräldrar agerar som de gör.

Kanske är det lättare att sitta utifrån och tycka sig se och förstå hur det ligger till och hur man skulle själv reagera. Antagligen.

Vems är felet?

Jag är övertygad om att SD är en mycket speciell person som på ett mycket skickligt sätt kryper in i din själ och planterar saker där när du minst anar det.

Minns att Lena berättade för någon att HD frågade var SD varit (han hade väl varit hos/med Lena) och SD sa att HD sovit, vilket HD bestämt förnekade. Men SD sa att han såg att HD sovit och då trodde hon på honom.

Så dj-a fult. Och så skadligt för en människa att bli utsatt för att bli osäker på sina egna sinnen.
För mig känns det helt omöjligt att någon skulle kunna tuta i mig något sådant.

Han drar sig inte heller för att få HD att ljuga till JG för att han också ska bli osäker på sina sinnen. Filma sin manipulerade GPS och dra in HD i en lögn där JG hade sett att SD åkt till Lena.

Man ska alltså tvivla på sina egna sinnen.

Är det inte som en dålig film?
Hur bär han sig åt?

Jag känner mig säker på att SD är boven i dramat.

Narcissistiska loppor eller narcissistic fleas kallas fenomenet där narcissistens offer tar efter narcissistens beteende.
Finns en del att läsa om man googlar, jag vet dock inte om det finns empiriska studier som backar det där. Ändå rätt intressant om man har haft ett göra med personer med typiskt narcissistiska drag (edit; intressant att läsa iom att man lätt ser att det finns gemensamma nämnare och mönster kring dessa personer)
Senast redigerad av Firesnake 2021-03-28 kl. 21:18.
Citera
2021-03-28, 21:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
[/b]
Satt svärmor och skickade hjärtan??!

Yes, minns inte om det var ett "handhjärta" eller om hon eller han tog sig för hjärtat och de log mot varandra. Det finns i tråden från den tiden. Vi hade ett antal medborgarjournalister som rapporterade direkt i tråden under TR. Det är också möjligt att det blev omskrivet i NA`s rapportering, minns inte exakt.

Obehagligt, tyckte en som var i TR och berättade om detta. Hela rättegången var absurd på grund av sådant och att SD uppförde sig som en fnissande clown.

SD om varför han fnissar och skrattar i rättssalen
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Tack till Piastrone som samlat ihop FUP, Ljudfiler rättegången, Handlingar till HR m m för nedladdning: www.flashback.org/sp74764523, finns även i första inlägget/trådstarten.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-03-28 kl. 21:21.
Citera
2021-03-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev vintern 2017/18.
Hon kan ha ett tema i huvudet sen vintern.
Ett uppslag.

28 februari lanserar hon my real six string som sen förstörs inom en vecka, varav den repareras och flyttas.

Nu är platsen vid planket disponibel.
Att hon arbetat med cachen sen våren framgår också:
(..) berättade Lena för H att cachen vid planket snart var klar."

Nästa vittne säger att den ska lanseras under maj, berättat av LW en vecka innan mordet.

Ok du har kanske rätt men jag tror inte att det är så, om hon hade planer för platsen så hade hon nog bokat den tidigare ..
Citera
2021-03-28, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Ok du har kanske rätt men jag tror inte att det är så, om hon hade planer för platsen så hade hon nog bokat den tidigare ..
Hon kan ha ett specifikt tema i åtanke långt innan hon startar med cachen rent praktiskt och innan hon bokar.
Ett frö hon bär på likt en författare har vid en bok och den börjar ta form, en process.
Nåt som beskrivs det mest avancerade hon gjort, nåt extra, lär ta mer tid än nåt simplare.

När platsen blir disponibel ser hon det som lämplig placering.
Tydligen har SD varit där och mätt avstånd så det finns likaväl en koppling till honom.

Om avstånd till andra cacher som LW tidigare funderat kring:

"Lena sa då, "jag tror inte det, jag och Stefan har mätt upp". H förstod det som att Stefan och Lena mätt avståndet från platsen till de andra cacherna." (HW)

Den ska lanseras i maj vilket innebär tiden då HD och SD är i USA.

Då blir min simplistiska följdfråga a) vart är den och b) berör det mordet?
Citera
2021-03-28, 22:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
En sak jag tycker är väldigt konstig är att Lena skulle gett sig ut hemmifrån och lämnat sonen ensam. I alla förhör jag läst med människor som känner Lena säger alla att hon aldrig under några som helst omständigheter skulle lämna yngste sonen ensam hemma.

Hon var ju som jag förstår det klädd för att vara ute en längre stund än att bara gå till soptunnan?

Tänk om SD kommit dit och Lena bett honom ”passa” sonen medans hon fixar en snabb grej, t ex lägger ut en cache. SD sin vana trogen passar då på att snoka i Lenas dator och hittar där något som gör honom fly förbannad. Kanske cachen skulle avslöja något om deras förhållande för den som var vaken och lite insatt? Kanske hon skrivit ett utkast till ett brev till HD som skulle skickas för att förstöra deras resa?

Hur som helst, det SD hittar gör honom så galen att han springer efter Lena som är bakom bullerplanket och mördar henne...

Är min fantasi för långsökt eller är det ett möjligt scenario?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror barnen känner till sin mor bättre:

Skulle Lena kunna tänka sig att gå ut och geocacha mitt i natten, även om Ar*on ligger och
sover själv?
Es*ter säger att hon kunde göra det om Est*er eller Noa var hemma hos Ar*on, men hon gillade
egentligen inte att lämna dem ensamma.

Es*ter är av uppfattningen att Lena aldrig skulle lämna A*ron ensam hemma om ingen annan
var där.

Så enligt barnen lämnades de inte själva om något barn var ensam hos mamma. Men du får gärna hämta det i fupen där någon vittnar om att LW lämnade barnen ensamma vanlligtvis. Speciellt när hon hade "viktigare" saker för sig. Men antar att det som vanligt är din elaka tunga som talar.

Lena kunde vara hård och dömande och hade fixerade ideer om vad som var rätt och fel. Det var bland annat det som kunde bli svå11 i relationen mellan henne och barnen vilket föranledde många konflikter.

Under de sista åren blev hon allt mer vårdslös i sitt beteende. Exempelvis gick hon ibland
hemifrån för att träffa Stefan på nätter då Aron sov i bostaden.
... Trots att Jenny inte träffade Lena i vardagen uppfattade hon det som att Lena inte längre var närvarande i relationen till barnen under de sista två åren vilket Lena själv kunde antyda.

Aktbilaga 150 s. 206
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-28 kl. 22:41.
Citera
2021-03-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Lena kunde vara hård och dömande och hade fixerade ideer om vad som var rätt och fel. Det var bland annat det som kunde bli svå11 i relationen mellan henne och barnen vilket föranledde många konflikter.

Under de sista åren blev hon allt mer vårdslös i sitt beteende. Exempelvis gick hon ibland
hemifrån för att träffa Stefan på nätter då Aron sov i bostaden.
... Trots att Jenny inte träffade Lena i vardagen uppfattade hon det som att Lena inte längre var närvarande i relationen till barnen under de sista två åren vilket Lena själv kunde antyda.

Aktbilaga 150 s. 206

Menar du att barnen själva inte vet?
Citera
2021-03-28, 22:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

E hade ju flyttat till U så hon kunde väl inte veta vad L gjorde på nätterna
när A var där själv med mamma.
Citera
2021-03-28, 23:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Meningarna precis innan, i direkt anslutning, som inte var lika intressanta för bittra smoke:

"Den 19:e mars, deras sista kontakt, fick J bilden av att Lenas situation vänt och att Lena var på väg bort från Stefan. Lena kändes inte längre lika desperat.
Hon kunde garva lite åt saker på ett annat sätt än tidigare och sa exempelvis "nu får de båda
vad de förtjänar" och syfta på Hanna och Stefan. Efter Lenas död har Ulf berättat att mannen från Stockholm skulle följa med Lena till Norge. Lena verkade ha börjat söka sig utanför den lilla världen där Stefan var centrum.

I efterhand har J tänkt på att Lenas förändrade beteende måste ha varit under samma tid som Hanna ville separera från Stefan. På så sätt kan han ha förlorat kontrollen över både Lena och Hanna samtidigt.

Lena var empatisk, energisk, karismatisk, dominant och inte rädd för något förutom att bli lämnad. Hon var också rolig, snabb, intelligent och fysisk vilket ofta ledde till att män blev intresserade av henne."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in