2021-03-28, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Är jag felaktigt ute men en hel del stämmer enligt dina inklipp, vissa stämmer mindre bra enligt andra inkkipp/citat?

Är skribenten bortskämd härifrån eller?

Någon skrev att de tre SD HD och JG hotat och haft sig

Skrev just ett lite längre svar till Tufsan.
Jag tror att personen inte blev bortskrämd från tråden, utan valde att lämna. Det är min tro.
Vissa saker stämmer bra, andra lite mindre bra, men jag har tilltro till postaren. Inget troll enligt mig.

Tror att det fanns skäl till varför det finns variation på inläggens överensstämmelse med FUP.
Citera
2021-03-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skrev just ett lite längre svar till Tufsan.
Jag tror att personen inte blev bortskrämd från tråden, utan valde att lämna. Det är min tro.
Vissa saker stämmer bra, andra lite mindre bra, men jag har tilltro till postaren. Inget troll enligt mig.

Tror att det fanns skäl till varför det finns variation på inläggens överensstämmelse med FUP.

OK, troll verkar väl mindre troligt. Det där med blodspår var ju direkt felaktigt dock.

Ligger lite efter, men läst en del.

Är i grunden väldigt skeptiskt lagd och tar mycket med en nypa salt.

Du som deltagit länge i tråden. Vilka bidrog mest i början. Läsvärda sådana. Många otäcka individer kommer jag ihåg dock. Följt tråden av och till sedan starten.
Citera
2021-03-28, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Visste HD om otrohetsaffären den 28 september 2016?

I så fall är SD ju helt uppenbart empatistörd, över gränsen till sadism.

Han prickar ju i alla klassiska punkter på varenda populärvetenskaplig lista över vad som karaktäriserar en narcissist, exempelvis;

* Gaslighting - att få HD och JG att tro att de sätt i syner och känna skam för sin ”misstänksamhet”

* Lovebombing - överdriven värme mot nya människor som han vill ha över på sin sida (slår fel med både Kristin och Therese eftersom han inte klarar att känna var gränserna går och inte fattar att han är creepy)

* Trianguleringen - verkligen försöker elda på HD att hata LW och dra upp ämnet (verkar njuta av det)

* Hot/cold - svarar inte med samma kärleksord till HD trots att hon verkar fiska efter bekräftelse och gensvar, svarar ”jaja” när hon skriver ”jag älskar dig”

* Kontrollbehov - sms-bombar LW, förhör HD om vem hon träffat

Osv osv. i all oändlighet.

Att partnern blir narcissistens robot är också något som brukar nämnas.

Och HUR knäppt är det inte att en gift småbarnsfar är ute och cyklar omkring på jakt efter en kvinna han har ett förhållande med... Är han 12 år mentalt?
(Ser honom framför mig i sin hjälm och snabba solglasögon, stryka omkring i villaområden på cykeln letandes efter Lena)

Konstig, stalkervarning, respektlös mot frun och barnen, respektlös mot LW.

Och ja, väldigt obehagliga vibbar.

Tack för inlägget!

Får tankar på att det du pekar på med den kontakt SD tar med T*herese är för att hon ska uppleva honom som en person som hon inte har tvehågsna känslor mot, men också att det kan finnas en liten sublim varningssignal till henne genom det mess han skickar till henne när hon just lämnat HD.

Alltså, vad tänker du om hans sätt att linda in ganska vardagliga meningar på det här sättet som han gör mot till exempel K*ristin (Lenas fd arbetskamrat och vän) som kan tydas som ett hot också?

T*herese verkar vara en kvinna med huvudet på skaft, reagerar direkt när SD skickar meddelande till henn där han säger att HD blivit glad att hon varit och hälsat på. Jag kan riktigt se hur T vänder som om för att kolla om hon är förföljd, övervakad.

Kanske, tänker jag nu, är det exakt det SD tänkt ut? Alltså; jag vet var du är, jag vet vad du säger; jag har kol på HD.

Fy fasiken. Precis som i en rysare.

Jag tänker rent spontant, att om jag skulle lyckas med det, skulle jag få jobba på länge, länge för att få till det. Och så bra som SD gör det, vete sjutton.
Citera
2021-03-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om hon var bipolär skulle det förklara många av de "fel" jag ser i hennes beteende. Då skulle hon vara ett offer för en odiagnostiserad sjukdom och felbehandlad. Jag försöker ju hitta en orsak, ett "försvar" för det jag inte tycker om i hennes beteende.

Så du vill det ska finnas diagnoser som "försvarar" andras agerande för det som du inte tycker om?

Han som trängd sig i kön han har Aggressivitet på grund av fel på hypofysen. Hon som tog tvättiden är kleptoman.

Jag som sniffar trosor är över sexuell, blir din diagnos på dig själv.

Du kan inte tvinga fram en diagnos för att världen ska passa din skeva världsbild. Det funkar inte så.
Citera
2021-03-28, 15:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Om hon var bipolär skulle det förklara många av de "fel" jag ser i hennes beteende. Då skulle hon vara ett offer för en odiagnostiserad sjukdom och felbehandlad. Jag försöker ju hitta en orsak, ett "försvar" för det jag inte tycker om i hennes beteende.
Bullshit. I dubbel bemärkelse.

Att du skulle ens tänka i termer som försvar för LW är ren rappakalja.
Du är bland det mest hatiska och bittra som skådats och ägnar all din tid att undergräva hennes person på en extremt patologisk nivå.

Hon har öht inte ett beteende som talar för bipolaritet, oavsett om hon själv spekulerar varför hon inte kan komma fr SD och har ett självdestruktivt beteende.

Vad du försöker tona ner paralellt beror på HD, det är helt uppenbart. Du rycker i alla trådar f du kan för att dels ta bort fokus på hennes allvarliga psykiska sjukdomsproblematik och applicera hennes tillkortakommanden på LW.

Det är dömt att misslyckas, de är två vitt skilda personlighetstyper. Deras gemensamma nämnare är SD, en skitstövel.

De är vitt skilda för att HD lever i förnekelse och omhuldar SD, tar honom i försvar in absurdum.
LW protesterar hej vilt och vet att han är en skitstövel, hon är fullt medveten om att han inte är nåt heroiskt - och hon är reflekterande över sig själv, hon vet att det är självdestruktivt leverne och att han bär på falska löften och är dubbelbottnad. Han är en mansgris som vill ha bägge, ur hans perspektiv vore det optimalt.
Familjeliv med HD som sköter marktjänst och LW som är en nära vän, samma intresse, samma dygnsrytm och bra sex. Spänning och livlighet i den grå vardagen.
Högst troligt blev det mer svart på vitt för LW efter skilsmässan, han har inget att skylla på och hon ställer ultimatum.
Senast redigerad av develi 2021-03-28 kl. 15:31.
Citera
2021-03-28, 15:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Så du vill det ska finnas diagnoser som "försvarar" andras agerande för det som du inte tycker om?

Han som trängd sig i kön han har Aggressivitet på grund av fel på hypofysen. Hon som tog tvättiden är kleptoman.

Jag som sniffar trosor är över sexuell, blir din diagnos på dig själv.

Du kan inte tvinga fram en diagnos för att världen ska passa din skeva världsbild. Det funkar inte så.

jag och utredarna och ÅK är översexuella för att LW hade en massa olika DNA i sina trosor? Logiskt!

Jag tvingar inte fram en diagnos. Jag utgår från vad Lena, hennes bror och xtradotter trodde. Jag tror att de vet/visste bättre än någon här i tråden.
Citera
2021-03-28, 15:39
Medlem
develis avatar
Citat:
jag och utredarna och ÅK är översexuella för att LW hade en massa olika DNA i sina trosor? Logiskt!

Jag tvingar inte fram en diagnos. Jag utgår från vad Lena, hennes bror och xtradotter trodde. Jag tror att de vet/visste bättre än någon här i tråden.
Spekulationer försöker du göra till en sanning kring LW, en slags indirekt fjärrdiagnosticering i negativ anda, allt för att sparka på ett mordoffer.

Det mest korkade med dig är att du försöker självrättfärdiga din hatkampanj; att du försöker framställa dig som om du gör en välgärning.
Du ska varna andra och nu ska du försöka trivialisera ditt skräp med att hon är offer för fel diagnos

Det enda det kokar ner i är att du är falsk, du hycklar och är skenhelig.
Citera
2021-03-28, 15:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD var nog offer i början av deras relation.
Sedan har hon lärt sig av SD:s beteende och blivit lika falsk, lögnaktig och otrogen som han var.
Numera kan hon vara medgärningsman och inte alls ett offer längre.

Jag vet inte exakt hur allt ligger till känner jag, men jag tror att vi all påverkas av varandra. Hela tiden.
Jag vet ju inte hur HD varit innan.

Nu har jag alltså ingen sådan uppfattning om hur HD är som person i grunden. Jag tänker bara att oavsett vem du är; "bra" eller "dålig", ärlig eller oärlig, trevlig eller otrevlig, stark eller svag ... ja du fattar, så kan du bli manipulerad.

Sedan blir det väl knappast bättre om du bli under lång tid styrd av någon som har just psykopatiska drag, där oärlighet, lögner, fula knep ingår i vardagen. Man blir väl avtrubbad?

Det finns beskrivet också hur personer som utsätts för den här behandlingen så småningom övertar förövarens förklaringsmodell, införlivar det i sitt eget inre. Nu har jag gömt termen för det, men jag råkade av en händelse nämna ordet "robot", vilket enligt @Firesnake tydligen var just en sådan beskrivning som finns om hur offren beter sig.

Jag tänker även på att Lena själv, men även andra beskriver hur hon förändras. Inte till det bättre, utan att hon tappar en del av sin kompass. Lena säger själv att hon ogillar och blir förvånad hur hon är.

Vem vet hur JG varit tidigare, men även han verkar ju t ex tycka att det är ok att fuska i geocachingen, radera på sin mobil och övergå till telegram för att undgå att kunna kollas.

Jag tror på hjärntvätt för alla de här tre.
Det övergår mitt förstånd att även SDs svärföräldrar agerar som de gör.

Kanske är det lättare att sitta utifrån och tycka sig se och förstå hur det ligger till och hur man skulle själv reagera. Antagligen.

Vems är felet?

Jag är övertygad om att SD är en mycket speciell person som på ett mycket skickligt sätt kryper in i din själ och planterar saker där när du minst anar det.

Minns att Lena berättade för någon att HD frågade var SD varit (han hade väl varit hos/med Lena) och SD sa att HD sovit, vilket HD bestämt förnekade. Men SD sa att han såg att HD sovit och då trodde hon på honom.

Så dj-a fult. Och så skadligt för en människa att bli utsatt för att bli osäker på sina egna sinnen.
För mig känns det helt omöjligt att någon skulle kunna tuta i mig något sådant.

Han drar sig inte heller för att få HD att ljuga till JG för att han också ska bli osäker på sina sinnen. Filma sin manipulerade GPS och dra in HD i en lögn där JG hade sett att SD åkt till Lena.

Man ska alltså tvivla på sina egna sinnen.

Är det inte som en dålig film?
Hur bär han sig åt?

Jag känner mig säker på att SD är boven i dramat.
Citera
2021-03-28, 15:46
Medlem
smokeonthewaters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bullshit. I dubbel bemärkelse.

Du är bland det mest hatiska och bittra som skådats och ägnar all din tid att undergräva hennes person på en extremt patoligisk nivå.

Hon har öht inte ett beteende som talar för bipolaritet, oavsett om hon själv spekulerar varför hon inte kan komma fr SD och har ett självdestruktivt beteende.

Vad du försöker tona ner paralellt beror på HD, det är helt uppenbart. Du rycker i alla trådar f du kan för att dels ta bort fokus på hennes allvarliga psykiska sjukdomsproblematik och applicera hennes tillkortakommanden på LW.

Det är dömt att misslyckas, de är två vitt skilda personlighetstyper. Deras gemensamma nämnare är SD, en skitstövel.

De är vitt skilda för att HD lever i förnekelse och omhuldar SD, tar honom i försvar in absurdum.
LW protesterar hej vilt och vet att han är en skitstövel, hon är fullt medveten om att han inte är nåt heroiskt - och hon är reflekterande över sig själv, hon vet att det är självdestruktivt leverne och att han bär på falska löften och är dubbelbottnad. Han är en mansgris som vill ha bägge, ur hans perspektiv vore det optimalt.
Familjeliv med HD som sköter marktjänst och LW som är en nära vän, samma intresse, samma dygnsrytm och bra sex. Spänning och livlighet i den grå vardagen.
Högst troligt blev det mer svart på vitt för LW efter skilsmässan, han har inget att skylla på och hon ställer ultimatum.

Där avslöjade du din egen strategi; Vad du försöker tona ner paralellt beror på LW, det är helt uppenbart. Du rycker i alla trådar du kan för att dels ta bort fokus på LWs allvarliga symtom på psykisk sjukdomsproblematik och applicera hennes tillkortakommanden på HD.
Det har varit din agenda sedan du började skriva i tråden. Man kan spekulera om varför. Har HD gjort dig något IRL? Är du bitter?

Citat:

Du har fel.

Citat:
Du är bland det mest hatiska och bittra som skådats och ägnar all din tid att undergräva hennes person på en extremt patoligisk nivå.

Precis det du gör med HD. Är det lite projicering på gång här?

Citat:
Hon har öht inte ett beteende som talar för bipolaritet

Det har hon visst. Deprimerad och manisk. Mycket mer manisk än vad du försöker få HD att framstå som.

Offtopic.
Citat:
Han är en mansgris
Det är du också. Du sa åt mig att göra mig mer attraktiv och ligga mer. En typisk mansgris kommentar när han inte kan hantera en kvinna.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-28 kl. 15:52.
Citera
2021-03-28, 16:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spekulationer försöker du göra till en sanning kring LW, en slags indirekt fjärrdiagnosticering i negativ anda, allt för att sparka på ett mordoffer.

Det mest korkade med dig är att du försöker självrättfärdiga din hatkampanj; att du försöker framställa dig som om du gör en välgärning.
Du ska varna andra och nu ska du försöka trivialisera ditt skräp med att hon är offer för fel diagnos

Det enda det kokar ner i är att du är falsk, du hycklar och är skenhelig.

Citat:
negativ anda, allt för att sparka på ett mordoffer.

Är det negativ anda, att sparka på ett mordoffer, att tro att hon var bipolär? I så fall sparkar hennes bror och xtrdotter på henne också, enligt dig?
Ditt förakt för människor med psykisk sjukdom är skrämmande.
Citera
2021-03-28, 16:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det ändå inte lite udda att sexchatta med Sillen och samtidigt skriva JÄD till SD?
Det får i alla fall mig att tro att hon inte är särskilt engagerad i chatten med Sillen utan att skrivandet mest går på autopilot.

Jo, det låter ju magstarkt.

Men jag tänker att hon inte vet vilken fot hon ska stå på. Lite liksom Lena.

HD "tror" (jag är inte säker på att det är äkta kärlek, utan kanske mer som en person som är i en sekt som är förälskad i sektledaren, eller hur jag ska förklara hur jag tänker) att hon älskar SD, och vill ha honom. Bara han blir annorlunda, dvs blir pålitlig och fri från Lena (och här tror nog HD att det är Lena som klamrar sig fast, vilket hon gör förstås, men det är ju inte bara Lena som gör att hon och SD ses).

HD är som en struts, hon tror och hoppas på det omöjliga, men vill också se att det händer. Själv tänker jag ju att det kan inte hända. SD kan inte ändra sig. Han är och förblir en svekfull och oärlig person.

Samtidigt har hon vaknat upp ur sin depression just när hon är som mest besviken på SD. Hon blir sedd och hon får plötsligt den uppmärksamhet som inte fått av SD. Hon blir förälskad, men kanske inte på det djupare planet. Det stannar i den förälskelse, för hon är inte tillräckligt öppen.

Det kan absolut vara så att hon samtidigt känner att hon kan minsann göra som SD, han har ju gjort så och mycket mer. Det kan också vara så att hon tänker att om S*illens och hennes förhållande utvecklas mer på djupet, tar hon språnget.

Kanske har hon liksom Lena tappat lite av sin kompass. Enligt vänner till Lena så var SD alltid Lenas förstahandsval. De män som Lena träffade var alltid ett andrahandsval. Ändå ville ju Lena bli fri från SD, men hon klarade inte av det. Hon såg ju att alla var så mycket bättre än SD, ändå var det honom hon alltid återvände till.

Jag tror nog att HD i grunden är ganska förvirrad, liksom Lena.

Sedan är Lena och HD ju helt olika personer.
Jag tycker inte jag vet hur HD var innan. Hon utrycker det inte lika tydligt som Lena.
Citera
2021-03-28, 16:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Där avslöjade du din egen strategi; Vad du försöker tona ner paralellt beror på LW, det är helt uppenbart. Du rycker i alla trådar du kan för att dels ta bort fokus på LWs allvarliga symtom på psykisk sjukdomsproblematik och applicera hennes tillkortakommanden på HD.
Det har varit din agenda sedan du började skriva i tråden. Man kan spekulera om varför. Har HD gjort dig något IRL? Är du bitter?
Du har fel.
Precis det du gör med HD. Är det lite projicering på gång här?
Det har hon visst. Deprimerad och manisk. Mycket mer manisk än vad du försöker få HD att framstå som.

Offtopic.

Det är du också. Du sa åt mig att göra mig mer attraktiv och ligga mer. En typisk mansgris kommentar när han inte kan hantera en kvinna.
Det här är en tråd om ett mord. Den åtalade är SD.
Att han är en uppenbar mansgris, notoriskt otrogen, kan även en blind höna som dig räkna ut. Han är på allt kjoltyg och raggar.
Inbillar du dig att jag ska omhulda nån som misstänks för att brutalt ha slagit in kranium på en värnlös kvinna då är du mer än dum i huvudet.

HD har varit misstänkt, släppt i brist på bevis men som ÅK sa så kan hon åka in igen om bilden förändras. Likt vem som helst.
Hon har ett extremt suspekt beteende då hon skyddar SD och DÄRFÖR skriver jag om henne.
HD har psykisk sjukdom och äter antipsykotika och resonerar fortsatt som ett krattskaft om familicide.
Därav undrar jag hur det är ställt med hennes psyke.

Ja, om nån öht vill ta i dig med tång så rekommenderar jag ett ligg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in