2021-03-28, 16:32
Medlem
Tack för kommentarer får man väl säga då. Har inte alls läst hela tråden, men har sedan jag fick reda på dådet försökt få en överblick av innehållet. Förstår att det finns mycket späningar i gruppen skribenter, och att även jag skulle ifrågasättas var väl väntat, även om jag inte har någon agenda här. Precis som jag skrev så vet jag inte egentligen varför jag skaffade kontot för att skriva här. Såg någon fråga som riktades till mig, men återfinner den inte nu. Vv skriv mitt nic om du ställer en fråga till mig så lovar jag att söka fram dem regelbundet. Seriösa och trevliga frågor får svar.
Citera
2021-03-28, 16:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
OK, troll verkar väl mindre troligt. Det där med blodspår var ju direkt felaktigt dock.

Ligger lite efter, men läst en del.

Är i grunden väldigt skeptiskt lagd och tar mycket med en nypa salt.

Du som deltagit länge i tråden. Vilka bidrog mest i början. Läsvärda sådana. Många otäcka individer kommer jag ihåg dock. Följt tråden av och till sedan starten.

Ah, svårt att säga utan att gå tillbaka.
Några verkade ha insyn på annat sätt. Till exempel rosaelefant och sommarljum. 18 carat, är några som hade lite spännande info i början. Sedan kom ju ShHolmes in också. Kommer inte ihåg alla.
En skribent (Pompom eller något ditåt) upptäckte att JG hade blockat Lena men samtidigt var vän med SD som också blockat Lena på FB och att det tidigare fanns hur mycket bilder som helst på de tre tillsammans. En Crawley upptäckte att SD beskurit en bild från ett event där Lena var med så att Lena inte syntes (det var det eventet där Lena lite retsamt kallade SD för tummetott.
Vissa skribenter kan vara viktiga i början av tråden för att de har information som inte kommit ut alls ännu, men i senare skede betyder det inte lika mycket.

Medan andra var duktiga grävare och kunde bidra med fakta. Där finns det jättemånga som var duktiga i början, men som lämnade tråden när det jobbet var klart.

Och så MV som min magkänsla säger inte är ett troll.

Blodspåren tror jag MV nämnde kunde vara från barnen. Då kan ju det hamnat i slasken. Kanske det var helt fel, att inget blod setts någonstans. Allt beror väl på vad MV hade för syfte med att delta i tråden också och på vilket sätt han hade insyn.

Så här säger han själv:

"Det är källor som har anknytning till utredningen så det är tillförlitliga.
Man jobbar fortfarande brett men hittills fina det ingenting som tyder på någon annan gärningsman än den i dag huvudmisstänkta.
"

Jag säger bara att jag tror att personen hade någon slags insyn i början av utredningen och inte var ett troll som hittade på. Det kan ju finns olika anledningar till att allt inte var hundra.

Dessutom fortsatte ju utredningen efterhand.
Citera
2021-03-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Är det negativ anda, att sparka på ett mordoffer, att tro att hon var bipolär? I så fall sparkar hennes bror och xtrdotter på henne också, enligt dig?
Ditt förakt för människor med psykisk sjukdom är skrämmande.

Det är ingen som föraktar någon med psykisk sjukdom, däremot är många emot HD och hennes agerande liksom ditt agerande. För allt talar för att du är psykisk sjuk som i inlägg efter inlägg smutskastar en död och sedan stalkar offrets familj.
Citera
2021-03-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ah, svårt att säga utan att gå tillbaka.
Några verkade ha insyn på annat sätt. Till exempel rosaelefant och sommarljum. 18 carat, är några som hade lite spännande info i början. Sedan kom ju ShHolmes in också. Kommer inte ihåg alla.
En skribent (Pompom eller något ditåt) upptäckte att JG hade blockat Lena men samtidigt var vän med SD som också blockat Lena på FB och att det tidigare fanns hur mycket bilder som helst på de tre tillsammans. En Crawley upptäckte att SD beskurit en bild från ett event där Lena var med så att Lena inte syntes (det var det eventet där Lena lite retsamt kallade SD för tummetott.
Vissa skribenter kan vara viktiga i början av tråden för att de har information som inte kommit ut alls ännu, men i senare skede betyder det inte lika mycket.

Medan andra var duktiga grävare och kunde bidra med fakta. Där finns det jättemånga som var duktiga i början, men som lämnade tråden när det jobbet var klart.

Och så MV som min magkänsla säger inte är ett troll.

Blodspåren tror jag MV nämnde kunde vara från barnen. Då kan ju det hamnat i slasken. Kanske det var helt fel, att inget blod setts någonstans. Allt beror väl på vad MV hade för syfte med att delta i tråden också och på vilket sätt han hade insyn.

Så här säger han själv:

"Det är källor som har anknytning till utredningen så det är tillförlitliga.
Man jobbar fortfarande brett men hittills fina det ingenting som tyder på någon annan gärningsman än den i dag huvudmisstänkta.
"

Jag säger bara att jag tror att personen hade någon slags insyn i början av utredningen och inte var ett troll som hittade på. Det kan ju finns olika anledningar till att allt inte var hundra.

Dessutom fortsatte ju utredningen efterhand.

OK.

Ska söka lite i början. En sak som jag kom ihåg nu är JG och dennas, agerande, sedan har idioten mage skriva till sonen. Vad trodde han...
Citera
2021-03-28, 16:35
Medlem
Vad trevlig stämning det är i tråden, läser just nu P7 utlåtandet.
Ska jag tända så det blir mer stämning bland oss ?
Sött, Salt, BitterEnd. Blev det kladdkaka ?

Till P7 utlåtandet ifrån Rättsmedicinverket
Utlåtande av Äva L St*dler.

Bor han i lägenhet .. Huset som försvann ?
Hade han två års kärleksrelation till LenaW ?

Ingen simpel lögnare det där.
Fö. tycker jag det ser ut som ett intyg för "Ensam och psykiskt sjuk pappa söker" med tråkig stämma som förlöper . . .
Citera
2021-03-28, 16:45
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jo, det låter ju magstarkt.

Men jag tänker att hon inte vet vilken fot hon ska stå på. Lite liksom Lena.

HD "tror" (jag är inte säker på att det är äkta kärlek, utan kanske mer som en person som är i en sekt som är förälskad i sektledaren, eller hur jag ska förklara hur jag tänker) att hon älskar SD, och vill ha honom. Bara han blir annorlunda, dvs blir pålitlig och fri från Lena (och här tror nog HD att det är Lena som klamrar sig fast, vilket hon gör förstås, men det är ju inte bara Lena som gör att hon och SD ses).

HD är som en struts, hon tror och hoppas på det omöjliga, men vill också se att det händer. Själv tänker jag ju att det kan inte hända. SD kan inte ändra sig. Han är och förblir en svekfull och oärlig person.

Samtidigt har hon vaknat upp ur sin depression just när hon är som mest besviken på SD. Hon blir sedd och hon får plötsligt den uppmärksamhet som inte fått av SD. Hon blir förälskad, men kanske inte på det djupare planet. Det stannar i den förälskelse, för hon är inte tillräckligt öppen.

Det kan absolut vara så att hon samtidigt känner att hon kan minsann göra som SD, han har ju gjort så och mycket mer. Det kan också vara så att hon tänker att om S*illens och hennes förhållande utvecklas mer på djupet, tar hon språnget.

Kanske har hon liksom Lena tappat lite av sin kompass. Enligt vänner till Lena så var SD alltid Lenas förstahandsval. De män som Lena träffade var alltid ett andrahandsval. Ändå ville ju Lena bli fri från SD, men hon klarade inte av det. Hon såg ju att alla var så mycket bättre än SD, ändå var det honom hon alltid återvände till.

Jag tror nog att HD i grunden är ganska förvirrad, liksom Lena.

Sedan är Lena och HD ju helt olika personer.
Jag tycker inte jag vet hur HD var innan. Hon utrycker det inte lika tydligt som Lena.

Jag tycker att vi ska lyssna på vad deras egna familjer säger.

Från start, alltså från när de träffades:

SD´s syskon: "Det första vi såg var att HD var en total kopia av vår mamma. Både utseende och sätt".

(Min åsikt efter vad vi lärt oss dessa tre år: Alltså inte moderlig, utan kall och krävande.)

Också från start, helt klart:

"De två är en och samma person. De är ETT."

Samt:

"Där HD pekar, gräver SD".

Orden är inte direkt kopierade från FUP, men ni som har läst den vet att detta står där.

Därmed säger jag åter, att jag inte tror HD är så oskyldig, som du (goda, fina Nötis-människa) vill tro.

Jag är också övertygad om att SD har behandlat henne som skit genom åren, men jag tror att mycket av hennes uppförande och attityd i grunden har funnits där hela tiden. Hon är och har alltid varit en helt annan människotyp än LW. En kopia av SD. En tvillingsjäl.

Hon låter honom planera hennes och barnens död. Vart är resonemanget om att hjälpa henne att dö, men rädda barnen till varje pris. No where.

Vart kommer "Nej, hon får leva" ifrån, om hon är en sådan god människa, som bara blivit manipulerad av SD?

Vart kommer "Hoppas att hon är död!" ifrån?

-Försvarar hon sina barn mot SD´s sjuka, inspelade korsförhör? Nej.

-Och dessa 17 fuskloggar som hon ställer till ett helvete för att logga igen. Hon härjar som en galen med folk för detta. För att vinna över en död människa. Till varje pris.

-Hon försöker få denna tråd på Flashback nedstängd. Outar folk i tråden, utan att blinka. Sannolikt hade hon och JG outat vem som helst av oss om de hunnit innan det tog stopp.

-HD lever i fullständigt lycka från dag ett efter att LW mördats. Människan börjar stråla innan LW ens har kallnat. Sjukt!

-Och hennes ständiga ljugande, slingrande, ständiga minnesluckor och "no comment" i värsta översittarstil.

Hennes dubbelspel mot Sillen (som verkar vara en hygglig typ).

Förstår mer och mer att hon inte bara är en kopia av SD´s mor och SD. Utan även av SOA.

Nej, hon är troligen skyldig på mer än ett sätt. Kanske mycket mer skyldig/inblandad än vi tror.

Hoppas och tror att polisen och ÅH kommer efter henne direkt i samband med HR.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

HD om sexet överallt
https://vocaroo.com/92bKirFZZbz
Citera
2021-03-28, 16:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns ett par chattar där LW säger till SD att sluta använda geotourens pengar till privata ändamål.

Just det är inget jag minns eller själv har läst.

Men jag tror mig minns ett där hon blir arg på SD för att hon inte tycker att pengarna ska användas till att betala någon lunch (?) gratis för geocachare på eventet. Att det skulle besökarna stå för själva och att det var slöseri med pengarna. Något åt det hållet.

Där handlade kritiken från Lena alltså inte om att svindla, utan mer att SD var slösaktig med hur han tänkte runt budgeten.
Citera
2021-03-28, 17:01
Medlem
honung66s avatar
En sak jag tycker är väldigt konstig är att Lena skulle gett sig ut hemmifrån och lämnat sonen ensam. I alla förhör jag läst med människor som känner Lena säger alla att hon aldrig under några som helst omständigheter skulle lämna yngste sonen ensam hemma.

Hon var ju som jag förstår det klädd för att vara ute en längre stund än att bara gå till soptunnan?

Tänk om SD kommit dit och Lena bett honom ”passa” sonen medans hon fixar en snabb grej, t ex lägger ut en cache. SD sin vana trogen passar då på att snoka i Lenas dator och hittar där något som gör honom fly förbannad. Kanske cachen skulle avslöja något om deras förhållande för den som var vaken och lite insatt? Kanske hon skrivit ett utkast till ett brev till HD som skulle skickas för att förstöra deras resa?

Hur som helst, det SD hittar gör honom så galen att han springer efter Lena som är bakom bullerplanket och mördar henne...

Är min fantasi för långsökt eller är det ett möjligt scenario?
Citera
2021-03-28, 17:06
Medlem
Citat:
Just det är inget jag minns eller själv har läst.

Men jag tror mig minns ett där hon blir arg på SD för att hon inte tycker att pengarna ska användas till att betala någon lunch (?) gratis för geocachare på eventet. Att det skulle besökarna stå för själva och att det var slöseri med pengarna. Något åt det hållet.

Där handlade kritiken från Lena alltså inte om att svindla, utan mer att SD var slösaktig med hur han tänkte runt budgeten.
Hon med budgeten fick huvudet inslaget, det skarvades på hans revir eller förstånd ?
Paketet är inslaget men någon glömde gåvan.. typiskt Stefan stackarn mmm så är det.
Citera
2021-03-28, 17:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Det är ingen som föraktar någon med psykisk sjukdom, däremot är många emot HD och hennes agerande liksom ditt agerande. För allt talar för att du är psykisk sjuk som i inlägg efter inlägg smutskastar en död och sedan stalkar offrets familj.

Eftersom du felaktigt inbillar dig att du vet vem jag är så drar du felaktiga slutsatser.

Jag såg att du skrev att du inte har något facebook-konto så du förstår tydligen inte hur det funkar heller. Det är inte stalkning att läsa det folk väljer att dela offentligt. HW tillhör inte offrets familj.

Eftersom jag inte är den du inbillar dig så har jag inget intresse av att "stalka" UW och barnen. Det finns det däremot andra i tråden som gjort. Bl.a. NWs Insta. Det är ingen som har fått kritik för att de gjort det.
Citera
2021-03-28, 17:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Absolut, borde spår av dessa cacher ha hittats. Hennes hem verkar snarast som dammsuget efter spår av dylika. Det är bestickande. Inte ett spår av "Work in progress". Även om LW skulle vilja dölja vissa essentiella detaljer, så är det faktum att Absolut Inget finns alarmerande! Och nej, jag tror inte att polisen förstod/förstår då/idag hur viktig en cache var just i denna speciella konstellation av människor. Liv och Död.

Hade gärna sett ett helt avsnitt om detta i FUP, för det kan vara en del ang motiv i ett större perspektiv som de missar, som pekar mot förövare.
Vanligtvis är motiv sekundärt (varför) versus när, var, hur (och givetvis vem).
Här tror jag dock det är av större värde.

De har som sagt inte lagt värst med krut på burkarna ens under spaningsarbetet.
Jag funderar på om inte GMP (gärningsmannaprofilgruppen) inom NOA kunde vara behjälpliga.

... och jag tror som sagt hon var redo att säga typ Fuck off iom USA on The boulevard of boken Dreams.

Men inte fult och hämndgirigt så sett, det hade dragit med henne själv i fallet.

Jag gissar på en raffinerande Mystery Cache där den fulla innebörden bara sakta sipprar in hos vissa särskilt begåvade.

Det kan till och med vara så att herr och fru Team var smått paranoida, var och en på sitt eget vis angående leverans av cache de inte kunde bli FTF på.
Att den inte var så att hela fasaden hade krackelerat.
Cachens spårlösa försvinnande är ytterligare att starkt indicium mot SD som du skriver.
Citera
2021-03-28, 17:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tycker att vi ska lyssna på vad deras egna familjer säger.

Från start, alltså från när de träffades:

SD´s syskon: "Det första vi såg var att HD var en total kopia av vår mamma. Både utseende och sätt".

(Min åsikt efter vad vi lärt oss dessa tre år: Alltså inte moderlig, utan kall och krävande.)

Också från start, helt klart:

"De två är en och samma person. De är ETT."

Samt:

"Där HD pekar, gräver SD".

Orden är inte direkt kopierade från FUP, men ni som har läst den vet att detta står där.

Därmed säger jag åter, att jag inte tror HD är så oskyldig, som du (goda, fina Nötis-människa) vill tro.

Jag är också övertygad om att SD har behandlat henne som skit genom åren, men jag tror att mycket av hennes uppförande och attityd i grunden har funnits där hela tiden. Hon är och har alltid varit en helt annan människotyp än LW. En kopia av SD. En tvillingsjäl.

Hon låter honom planera hennes och barnens död. Vart är resonemanget om att hjälpa henne att dö, men rädda barnen till varje pris. No where.

Vart kommer "Nej, hon får leva" ifrån, om hon är en sådan god människa, som bara blivit manipulerad av SD?

Vart kommer "Hoppas att hon är död!" ifrån?

-Försvarar hon sina barn mot SD´s sjuka, inspelade korsförhör? Nej.

-Och dessa 17 fuskloggar som hon ställer till ett helvete för att logga igen. Hon härjar som en galen med folk för detta. För att vinna över en död människa. Till varje pris.

-Hon försöker få denna tråd på Flashback nedstängd. Outar folk i tråden, utan att blinka. Sannolikt hade hon och JG outat vem som helst av oss om de hunnit innan det tog stopp.

-HD lever i fullständigt lycka från dag ett efter att LW mördats. Människan börjar stråla innan LW ens har kallnat. Sjukt!

-Och hennes ständiga ljugande, slingrande, ständiga minnesluckor och "no comment" i värsta översittarstil.

Hennes dubbelspel mot Sillen (som verkar vara en hygglig typ).

Förstår mer och mer att hon inte bara är en kopia av SD´s mor och SD. Utan även av SOA.

Nej, hon är troligen skyldig på mer än ett sätt. Kanske mycket mer skyldig/inblandad än vi tror.

Hoppas och tror att polisen och ÅH kommer efter henne direkt i samband med HR.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

HD om sexet överallt
https://vocaroo.com/92bKirFZZbz

Ja, vi vet inte vem av oss som har rätt.

Men jag tänker att den djupt deprimerad människa som redan är manipulerad kan tycka att en lösning där familjen ska dö är ok, för att man inte kan se någon annan väg.

Och min tro är att lösningen, den kommer från SD (som själv inte har någon annan tanke än att själv "överleva", dvs inte dö, utan börja om ett nytt liv) utan att tyngas ner av HD, barn och HDs sjukdom.
Börja på ny kula med Lena kanske?

Och att HD sedan försvarar SD i förhör och i rätten för att hon är bunden, hjärntvättad och vill skydda honom till varje pris.

Ja, inte vet jag. Det är väldigt konstigt allt.

Jag har svårt att tro att två psykopater kan klara av att leva med varandra.

Jag tycker mig se att HD visst har känslor. T ex skriver hon till S*illen att det var någon som dog på avdelningen. Ungefär som; man pratar med någon på morgonen och sedan finns hon inte mer.
Jag tycker också att hon försvarar T mot SD och blir arg på SD när han beter sig dåligt mot henne med huvudvärk och skolan, med kaninburarna och att han avsäger sig föräldraskapet.

Även vännen säger ju att det var en av anledningarna till skilsmässan, att HD tyckte att SD inte behandlade T ok.

Jag tänker också att HD har vänner som t ex T*herese oh K. T*herese verkar ju se igenom SD och även HD. Skulle hon umgås med H om hon var helt kall?

Men ingen av oss har svaren. Det r ock förblir gissningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in