Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jo, det låter ju magstarkt.
Men jag tänker att hon inte vet vilken fot hon ska stå på. Lite liksom Lena.
HD "tror" (jag är inte säker på att det är äkta kärlek, utan kanske mer som en person som är i en sekt som är förälskad i sektledaren, eller hur jag ska förklara hur jag tänker) att hon älskar SD, och vill ha honom. Bara han blir annorlunda, dvs blir pålitlig och fri från Lena (och här tror nog HD att det är Lena som klamrar sig fast, vilket hon gör förstås, men det är ju inte bara Lena som gör att hon och SD ses).
HD är som en struts, hon tror och hoppas på det omöjliga, men vill också se att det händer. Själv tänker jag ju att det kan inte hända. SD kan inte ändra sig. Han är och förblir en svekfull och oärlig person.
Samtidigt har hon vaknat upp ur sin depression just när hon är som mest besviken på SD. Hon blir sedd och hon får plötsligt den uppmärksamhet som inte fått av SD. Hon blir förälskad, men kanske inte på det djupare planet. Det stannar i den förälskelse, för hon är inte tillräckligt öppen.
Det kan absolut vara så att hon samtidigt känner att hon kan minsann göra som SD, han har ju gjort så och mycket mer. Det kan också vara så att hon tänker att om S*illens och hennes förhållande utvecklas mer på djupet, tar hon språnget.
Kanske har hon liksom Lena tappat lite av sin kompass. Enligt vänner till Lena så var SD alltid Lenas förstahandsval. De män som Lena träffade var alltid ett andrahandsval. Ändå ville ju Lena bli fri från SD, men hon klarade inte av det. Hon såg ju att alla var så mycket bättre än SD, ändå var det honom hon alltid återvände till.
Jag tror nog att HD i grunden är ganska förvirrad, liksom Lena.
Sedan är Lena och HD ju helt olika personer.
Jag tycker inte jag vet hur HD var innan. Hon utrycker det inte lika tydligt som Lena.
Jag tycker att vi ska lyssna på vad deras egna familjer säger.
Från start, alltså från när de träffades:
SD´s syskon:
"Det första vi såg var att HD var en total kopia av vår mamma. Både utseende och sätt".
(Min åsikt efter vad vi lärt oss dessa tre år: Alltså inte moderlig, utan kall och krävande.)
Också från start, helt klart:
"De två är en och samma person. De är ETT."
Samt:
"Där HD pekar, gräver SD".
Orden är inte direkt kopierade från FUP, men ni som har läst den vet att detta står där.
Därmed säger jag åter, att jag inte tror HD är så oskyldig, som du (goda, fina Nötis-människa) vill tro.
Jag är också övertygad om att SD har behandlat henne som skit genom åren, men jag tror att mycket av hennes uppförande och attityd i grunden har funnits där hela tiden. Hon är och har alltid varit en helt annan människotyp än LW. En kopia av SD. En tvillingsjäl.
Hon låter honom planera hennes och barnens död. Vart är resonemanget om att hjälpa henne att dö, men rädda barnen till varje pris. No where.
Vart kommer
"Nej, hon får leva" ifrån, om hon är en sådan god människa, som bara blivit manipulerad av SD?
Vart kommer
"Hoppas att hon är död!" ifrån?
-Försvarar hon sina barn mot SD´s sjuka, inspelade korsförhör? Nej.
-Och dessa 17 fuskloggar som hon ställer till ett helvete för att logga igen. Hon härjar som en galen med folk för detta. För att vinna över en död människa. Till varje pris.
-Hon försöker få denna tråd på Flashback nedstängd. Outar folk i tråden, utan att blinka. Sannolikt hade hon och JG outat vem som helst av oss om de hunnit innan det tog stopp.
-HD lever i fullständigt lycka från dag ett efter att LW mördats. Människan börjar stråla innan LW ens har kallnat. Sjukt!
-Och hennes ständiga ljugande, slingrande, ständiga minnesluckor och "no comment" i värsta översittarstil.
Hennes dubbelspel mot Sillen (som verkar vara en hygglig typ).
Förstår mer och mer att hon inte bara är en kopia av SD´s mor och SD. Utan även av SOA.
Nej, hon är troligen skyldig på mer än ett sätt. Kanske mycket mer skyldig/inblandad än vi tror.
Hoppas och tror att polisen och ÅH kommer efter henne direkt i samband med HR.
#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack....
HD om sexet överallt
https://vocaroo.com/92bKirFZZbz