Tycker inte det går att jämföra sporterna rakt av på dte sättet... I en fotbollsmatch har laget nittio minuter på sig att reparera eventuella misstag, och det flera gånger i en turnering. I utförsåkning räcker det med ett litet misstag så är allt åt helvete.
Jag jämförde inte sporterna. Det jag menade var om man jämför favorit trycket.
Apropå medaljer: Såvida inte fotbollslandslaget genom ett mirakel tar VM-guld borde väl Björn Lnd vara självskriven för bragdguldet?
2 starter = 2 guld och bäste svensk i OS.
Det ena var ju faktiskt ett stafettguld. Samtidigt känns det lite tveksamt om bragdguldsjuryn värderar sprinten särskilt högt... Detta med viss rätt, då det ju egentligen inte kändes som nån direkt bragd, herr Lind åkte ju mest runt och småflinade och var överlägsen. Ge bragdguldet till Fredriksson istället i såna fall.
Det ena var ju faktiskt ett stafettguld. Samtidigt känns det lite tveksamt om bragdguldsjuryn värderar sprinten särskilt högt... Detta med viss rätt, då det ju egentligen inte kändes som nån direkt bragd, herr Lind åkte ju mest runt och småflinade och var överlägsen. Ge bragdguldet till Fredriksson istället i såna fall.
Jo men Stenmark och Björn Borg och många andra har ju varit totalt överläsna i respektive sporter och ändå fått bragdguldet.
Men ska man bara se till bragden som sådan kan man ju dela guldet mellan Patrik Järbyn, Elin Ek och Peja, det är ju trots allt en bragd att inte prestera ett jäkla dugg i OS-sammanhang och ändå få biljetter till spelen av SOK år efter år
Jag jämförde inte sporterna. Det jag menade var om man jämför favorit trycket.
Mm, men likväl så är det ju skillnad på när det är en person som ska bära upp förväntingarna jämfört med ett helt lag. Är ju ytterst sällan som alla spelare i ett fotbollslag motsvarar förväntningarna, även om det går bra för laget. Jämför till exempel med Portugal i EM senast, hade lika gärna kunnat vinna turneringen, och det trots att Pauleta inte gjorde ett enda mål.