2006-02-20, 21:04
Moderator
Gromguttens avatar
Helt ok, första var ett skitmål, men andra var fint. Tycker svenskorna står upp ganska bra och det märks att canadensiskorna tar Sverige på allvar.
Citera
2006-02-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Men hur ska Sverige kunna göra mål när det bara är en svenska som anfaller mot tre kanadensiskor som jobbar hemåt? Svenskorna måste ju fylla på med folk framåt om de ska göra mål.

antagligen för att de gett upp och vill hålla ner siffrorna på anständig nivå.
Citera
2006-02-20, 21:07
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Ja, jag är också tveksam till fler guld.

Känns som damcurlinglaget har största chans (25% åtminstone).

Sedan kan man hoppas på Björn lind även om han är bättre i klassiskt.

Kostelic har knäckt Anjas psyke totalt och Olofsson har väl 1% guldchans. Lika stor som Bradbury hade..

Ja, damcurlinglaget (såvida de inte stöter på norskorna igen) kan fixa nåt liksom Lind om han behåller formen.

Ska Olofsson ta guld krävs det nog tyvärr att de som skjuter bättre än henne riktar vapnen mot sig själva, åka kan hon ju men jag trodde hon kommit ur den onda cirkel hon visade i den första tävlingen när hon kom tvåa i den andra men jaktstarten motbevisade mig tyvärr
Citera
2006-02-20, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Helt ok, första var ett skitmål, men andra var fint. Tycker svenskorna står upp ganska bra och det märks att canadensiskorna tar Sverige på allvar.

Tror det är en av orsakerna till att Sverige faktiskt kunde slå USA. USA ställde ut skridskorna och trodde det skulle ordna sig. Precis som Sverige gjorde mot Vitryssland. När tiden sedan börjar rulla och vinsten inte är lika solklar som de trodde får alla panik och underpresterar.

Canada går inte i samma fälla som USA.
Citera
2006-02-20, 21:08
Medlem
uniteders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9

Men de hade väl trots allt 0,5% chans och det är ju tillräckligt för att gör adet intressant.. Tills nu då de ligger under. Har bytt kanal. För första gången på en vecka kolalr jag på något annat än OS på TV.

De hade väl 1% chans mot USA.

Men två sådana matcher i rad händer bara inte.
Jodå, om dina siffror stämmer så händer det var 20000:e gång

Nu är det inte bara ett skitmål, utan två, de släppt in Men jag hoppas att de kan stå upp hyfsat så det inte rinner iväg och bli förnedrande.
Citera
2006-02-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uniteder
Jodå, om dina siffror stämmer så händer det var 20000:e gång
.

Ja, men damerna får ha en ruggig tur om det ska hända i deras andra? OS-turnering.
Citera
2006-02-20, 21:11
Moderator
Gromguttens avatar
Lägga sig mot Slovakien

Jag tror det är tufft att slå slovakerna hur mycket man än försöker...
Citera
2006-02-20, 21:13
Medlem
Sverige måste lägga sig mot Slovakien!!!! Klarar Gus att ge en sådan order?

Vinner vi mot Slovakien blir det Kanada i kvarten och sedan Finland i semi.

Förlorar vi får vi möte Scweiz i kvarten och vinnaren Tjeckien/slovakien i semi.

Vi måste bara lägga oss men klarar Bengt-Åke 'Gus' Gustafsson att ge en sådan order.
Citera
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nån som blir förvånad att Canada faktiskt vinner? Eller har alla trott på haussen att kronorna kan skaka canada?

Nej för fan... Det här blir smisk så det sjunger om det...
Citera
Medlem
Jävla skitsnack från Johan, vi ska vinna 3 matcher i slutspelet för att vinna OS och då möter man fan inte alla andra lag. Jag tror Foppa och Lundqvist tycker att det är helt ok att ta det lite lungt i en match för att köra stenhårt dagen efter, det är inte ovanligt i NHL.

BåG har precis kommit på att det är ett hårt schema tydligen. Kanada har haft sina reserver med hela turneringen och även om de inte fått bo med resten av laget så har de iaf fått vara med på träningarna.
Citera
2006-02-20, 21:15
Medlem
Enzo F Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Men dopningen nu för tiden är väl så avancerad att man inte kan se det i provresultat?
Tvärtom. Dopingtesterna är idag så avancerade att det är mycket svårt att komma undan med doping.
Citera
2006-02-20, 21:15
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Lägga sig mot Slovakien

Jag tror det är tufft att slå slovakerna hur mycket man än försöker...

Det finns ju inte att de skulle lägga sig. Å andra sidan skulle åtminstone jag bli lite fundersam om slovakerna van överraskande lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in