2006-02-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Ja visst ja, jag slutade intressera mig för herrcurling när Peja sopade sig åt helvete.

Se det positivt. Om Pejas lag kommit femma eller fyra hade de säkert fått fortsatt stöd av SOK. Nu måste ju SOK satsa på ett nytt svenskt lag. Ett lag som förhoppningsvis har hjärna. Att hitta ett mer korkat lag än Peja lär dock vara omöjligt att överträffa.
Citera
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Frågan är: Är vi gladare för Ottossons brons än om Anja hade tagit en ny medalj?
Hade väl varit gladare för ett guld än ett brons, och guld skulle nog inte Ottosson ha förutsättningar för. Men om det är ett brons det handlar om så är det väl kul att fler svenskar visar sig kapabla att ta bra placeringar.
Citera
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Alla trodde ju Anja eller kostelic skulle bli den alpina OS-drottningen men det blev Michaela Dorfmeister

Ja. precis det jag menar. Man kan jämföra Anja med Brasilien i fotboll, missar Brasilien guld så är det mycket värre än om England gör det.
Citera
2006-02-24, 13:50
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Frågan är: Är vi gladare för Ottossons brons än om Anja hade tagit en ny medalj?

Nja, inte gladare är om Anja hade tagit guld iallafall. Men i valet brons till Ottosson eller brons till Pärsson, så är jag nog gladare för Ottossons medalj.
Citera
2006-02-24, 13:50
Medlem
Citat:
Alla trodde ju Anja eller kostelic skulle bli den alpina OS-drottningen men det blev Michaela Dorfmeister

Kostelic och Anja gjorde ju det de skulle göra också. Ett guld till Kroatien och ett till Sverige. Dessutom 1 respektive 2 bonusmedaljer..
Citera
2006-02-24, 13:51
Medlem
Citat:

Kostelic blev väl ändå spelens häxa...såg du dem tänderna hon hade eller? Hade skrämt slag på en östtysk gammal tandläkare
Citera
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Jag måste erkänna att jag personligen faktiskt är det. Anja har redan ett guld och två brons i årets OS plus ett silver och ett brons från Salt Lake City och fyra VM-guld.
Citera
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja. precis det jag menar. Man kan jämföra Anja med Brasilien i fotboll, missar Brasilien guld så är det mycket värre än om England gör det.
Tycker inte det går att jämföra sporterna rakt av på dte sättet... I en fotbollsmatch har laget nittio minuter på sig att reparera eventuella misstag, och det flera gånger i en turnering. I utförsåkning räcker det med ett litet misstag så är allt åt helvete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Nja, inte gladare är om Anja hade tagit guld iallafall. Men i valet brons till Ottosson eller brons till Pärsson, så är jag nog gladare för Ottossons medalj.

Ja, håller med. Anja är så stor nu att det bara är guld som räknas. Tre eller fyra OS-bronsmedaljer för henne spelar ju ingen roll.
Citera
2006-02-24, 13:54
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Se det positivt. Om Pejas lag kommit femma eller fyra hade de säkert fått fortsatt stöd av SOK. Nu måste ju SOK satsa på ett nytt svenskt lag. Ett lag som förhoppningsvis har hjärna. Att hitta ett mer korkat lag än Peja lär dock vara omöjligt att överträffa.

Sant.

Inget ont som inte har nåt gott med sig
Citera
2006-02-24, 13:55
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Kostelic blev väl ändå spelens häxa...såg du dem tänderna hon hade eller? Hade skrämt slag på en östtysk gammal tandläkare

Hela hennes uppenbarelse är skrämmande...
Citera
2006-02-24, 13:56
Medlem
Mysonoxens avatar
Apropå medaljer: Såvida inte fotbollslandslaget genom ett mirakel tar VM-guld borde väl Björn Lnd vara självskriven för bragdguldet?
2 starter = 2 guld och bäste svensk i OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in