Citat:
Ursprungligen postat av
RingInteSnuten
Fick mitt PS5 igår efter ungefär en veckas väntan ifrån beställning.
Det jag märker är att mycket spel på PSN är fortfarande för PS4, och inte 5an.
Vilka tips har ni på RPG spel?
Ja, större delen av spelen på PSN är fortfarande PS4, men det har kommit en del spel som finns på både PS4 och PS5, och då väljer man givetvis PS5 versionen med snyggare grafik osv.
Det mest intressanta i RPG-väg jag kan rekommendera just nu är
Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth, en välgjord Metroidvania SotN-klon med lite inspiration från Ikaruga också, där fokus är på alver istället för vampyrer och sataniska krafter. Har levlat upp Deedlit till level 22 nu. Annars är det väl
Final Fantasy VII Remake Intergrade som är det mest intressanta standard RPG-spelet, och jag har aldrig varit intresserad av Final Fantasy, men de gjorde ett utmärkt jobb med Intergrade måste jag säga, till den graden att till och med jag har börjat digga Final Fantasy VII.
Jag tror att det kommer dröja några år tills vi får ett omfattande PS5-bibliotek, med tanke på hur mycket bättre grafiken är nu, och detta innebär längre utvecklingstid för PS5-titlar som vill imponera med grafiken. Kolla bara på hur lång tid det har tagit för att utveckla God of War Ragnarök som exempel.