2024-08-31, 00:31
Medlem
Det klirrar i fingrarna att nu under hösten att unna sig en PS5a bla för black myth wukong, Helldivers och kommande GTA.

Bekymret som jag har är att varken nån av mina tv- samt dataskärmar förutom den inbyggda laptopskärmen stödjer 120 Hz så undrar hur mycket glädje jag får ut av en PS5 eller blir det som jag misstänker att det kostar mer än vad det smakar? Har inte budget just nu att köpa en TV i en storlek som jag vill ha som stödjer 120 Hz plus konsol. Skulle ni rekommendera bättre och större skärm innan köp ifall man ska köpa en Playstation? Har själv inte spelat nåt spel på sådan skärm så vet inte vad man missar.

Sedan undrar jag ifall jag ska köpa en PS5 begagnad vad bör man tänka på förutom kvitto? Så länge säljaren inte har kvar/ aktiverat sitt konto på konsolen så kan personen ifråga inte spärra den?
Senast redigerad av Inaktiveratkonto 2024-08-31 kl. 00:46.
Citera
2024-08-31, 22:31
Medlem
snabeldjuret1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nZan3
Du lär få FPS och graphics mode kombinerat istället för att välja mellan det två olika alternativen som nu, det i sig är något att betala för enligt vissa, men den kommer vara ganska OP om den maskin som PS patenterat är PS5 Pro, vilket den nästan måste vara, fast det är inte officiell information.
Skit bra, tack för info!
Citera
2024-09-03, 19:53
Medlem
Elementarts avatar
Nu lägger Sony ner Concord, vet inte hur många här som spelade det men detta måste väl anses vara en av de största flopparna genom tiderna.
Citera
2024-09-03, 23:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Nu lägger Sony ner Concord, vet inte hur många här som spelade det men detta måste väl anses vara en av de största flopparna genom tiderna.
State of Sony. Out of touch med sin fanbase med denna live service satsning. Finns knappt något av värde kvar hos Sony. Spelet har varit utveckling i ÅTTA år. Läggs ned efter 2 veckor. Lagts ned typ 10 m $ tror jag det var. Nu verkar det inte vars helt dött utan dom säger sig leta nya vägar för spelet.

Gissar lite fixar och sen lägga det som F2P och hoppas på mtx och annat för att minimera förlusten.

Det är detta man avfyrar duktiga Japanska spelutvecklare för. Amerikaner kan dra åt helvete.
Citera
2024-09-04, 00:02
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Med tanke på att de hade ca 100 spelare totalt så tvivlar jag på att någon av de kom från sverge.
Ja det är nog den dyrraste och snabbaste floppen genom tiderna. Och det är väl förtjänat. Spelet för den "modern publiken"
Citera
2024-09-04, 01:32
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
State of Sony. Out of touch med sin fanbase med denna live service satsning. Finns knappt något av värde kvar hos Sony. Spelet har varit utveckling i ÅTTA år. Läggs ned efter 2 veckor. Lagts ned typ 10 m $ tror jag det var. Nu verkar det inte vars helt dött utan dom säger sig leta nya vägar för spelet.

Gissar lite fixar och sen lägga det som F2P och hoppas på mtx och annat för att minimera förlusten.

Det är detta man avfyrar duktiga Japanska spelutvecklare för. Amerikaner kan dra åt helvete.

Och med marknaden som helhet. Vilken expert eller icke-expert som helst hade kunnat berätta för dem att ungefär en miljard kronor i utvecklingskostnader för att lansera en Overwatch-klon som för konsumenten kostar oändligt mycket mer (500kr vs 0kr) och som varken gör något originellt eller extra bra, är en mycket dålig affärsidé. Vem som helst hade kunnat berätta det för dem, och många måste ha gjort det men de körde ändå. De måste verkligen ha styrts av chefer med massiva skygglappar.
Citera
2024-09-04, 08:44
Medlem
zBr9s avatar
Herregud vilket fiasko, nästan så det känns som att hela projektet varit något luddigt skattefiffel, där dom genom att inte sälja spelet kan bokföra pengarna dom lagt på det som avdrag typ och TJÄNA pengar på att ha gjort det så jävla dåligt. Känns overkligt att tänka att det här har varit en process där dom haft som mål att sälja många spel och ha många spelare med tanke på hur det skötts från början till slut.
Citera
2024-09-04, 10:23
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
Bekymret som jag har är att varken nån av mina tv- samt dataskärmar förutom den inbyggda laptopskärmen stödjer 120 Hz så undrar hur mycket glädje jag får ut av en PS5 eller blir det som jag misstänker att det kostar mer än vad det smakar?
De flesta spel har ändå 60 Hz som standardläge.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
State of Sony. Out of touch med sin fanbase med denna live service satsning.

Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Och med marknaden som helhet.
Men då ska dagens spelare sluta gnälla på alla mikrotransaktioner, DLC, buggfixar efter lansering och spel som numera mest ska uthärdas och inte avnjutas. Vad Concord erbjöd var något så enkelt som ett komplett fps-onlinespel som man faktiskt köpte, vad är det stora felet med att man direkt betalar för den produkt som man önskar konsumera istället för att allt ska gå via proxy, dvs betalda skins, reklam, coins, ädelstenar etc?
Citera
2024-09-04, 10:27
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
De flesta spel har ändå 60 Hz som standardläge.

Men då ska dagens spelare sluta gnälla på alla mikrotransaktioner, DLC, buggfixar efter lansering och spel som numera mest ska uthärdas och inte avnjutas. Vad Concord erbjöd var något så enkelt som ett komplett fps-onlinespel som man faktiskt köpte, vad är det stora felet med att man direkt betalar för den produkt som man önskar konsumera istället för att allt ska gå via proxy, dvs betalda skins, reklam, coins, ädelstenar etc?

Ja, det är väl en bra poäng ändå. Det finns något fint i att någon försöker gå emot mikrotransaktionshelvetet. Men de gav sig in på en marknad som är helt mättad, mot konkurrenter som redan gör vad de gör, gratis. De behövde en mycket starkare USP för att fånga folks intresse. Få vill nog betala för något som till synes verkar identiskt med något som är gratis.
Citera
2024-09-04, 10:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
De behövde en mycket starkare USP för att fånga folks intresse. Få vill nog betala för något som till synes verkar identiskt med något som är gratis.
Fast just att man betalade och därmed slapp mikrotransaktioner var ju deras USP. Och det är närmast omöjligt att skapa ett fps-spel med helt nyskapande formgivning eftersom vad spelarna borde efterfråga inte är en helt ny mekanik utan ett klassiskt fps-spel utan en massa mikrotransaktioner, dvs det som uppstod i slutet av nittiotalet med spel som Quake 3, Unreal Tournament etc.

Och vad gäller formgivning har ju marknaden i mångt och mycket landat i ett av tre hörn, färgglatt som i Overwatch, Fortnite och Team Fortress, militärstil som i Call of Duty, PUBG och Counter-Strike eller sci-fi som i Halo, Anthem och Valorant. Oavsett vilken stil de hade valt så hade någon klagat på att det var en fantasilös kopia som de dessutom krävde betalt för när övriga är gratis.

De kunde helt enkelt inte göra så mycket mer än vad de gjorde utan det är inte utvecklarna eller ledningen som felet ligger hos utan spelarna. Som nu får skylla sig själva.
Citera
2024-09-04, 11:23
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Hörde på Nyheterna imorse att SOM MEST var det 697 st som var inne samtidigt på Concorde... inget hit med andra ord.. och tog några hundra miljoner att göra. Måste vara århundradets flopp!
Citera
2024-09-04, 11:34
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Hörde på Nyheterna imorse att SOM MEST var det 697 st som var inne samtidigt på Concorde... inget hit med andra ord.. och tog några hundra miljoner att göra. Måste vara århundradets flopp!

Utvecklingskostnaden är inte offentliggjord, men såg någon siffra att det uppskattningsvis kostade runt hundra miljoner dollar, alltså över en miljard svenska kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in