2022-03-04, 12:27
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Men hå in på Media Markt och förhandsboka ett..

Den är fullbokad där. Man verkar inte kunna boka någonstans, även om man så är villig att köa i ett år. Det enda man kan göra är att vara på hugget när någon butik får in ett lager. SweClockers har en bra tråd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och-orderstatus

Teknikhouse tar 11 000 för en PS5, vilket är nästan dubbelt så mycket som originalpriset och betydligt högre än vad Tradera-scalpers tar.
Citera
2022-03-04, 12:54
Medlem
Citat:
Men hå in på Media Markt och förhandsboka ett..
Det är fullbokat. Bra pris annars, 5990. Det verkar dock finnas i lager på CDON här ser jag fast då kostar det 9999. Tror jag beställer det därifrån. Det ingår en extra kontroll, en laddningsstation och två spel med. Kanske inte kommer in i lager på Media Markt förrän nästa år eller något.
Senast redigerad av Silverkula 2022-03-04 kl. 12:56.
Citera
2022-03-04, 12:56
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkula
Det är fullbokat. Bra pris annars, 5990. Det verkar dock finnas i lager på CDON här ser jag fast då kostar det 9999. Tror jag beställer det därifrån. Kanske inte kommer in i lager på Media Markt förrän nästa år eller något.

De tär inte CDON som säljer.
Utan ockrare (3dje part) som använder deras sida.
Då skulle jag hellre köpa på Tradera eller vänta tills det finns i butik.
Citera
2022-03-04, 12:59
Medlem
Citat:
De tär inte CDON som säljer.
Utan ockrare (3dje part) som använder deras sida.
Då skulle jag hellre köpa på Tradera eller vänta tills det finns i butik.
Ok? Hur vet du det? Hur vet du att det inte är så på Media Markt då?
Citera
2022-03-04, 12:59
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkula
Ok? Hur vet du det? Hur vet du att det inte är så på Media Markt då?

För på Media Markt kostar inte enheten 9999.
Är ju bara gå in på CDON så står det vilka som säljer.
Citera
2022-03-04, 14:39
Medlem
Citat:
För på Media Markt kostar inte enheten 9999.
Är ju bara gå in på CDON så står det vilka som säljer.
Någon koll på hur länge man kommer behöva vänta på att de får in det i lager på Media Markt? Eller om det finns någon annan sida man kan bevaka?
Citera
2022-03-05, 08:29
Medlem
Den här konsolen är tråkigare än xbox för mig. Jag trodde inte det skulle kunna bli det. Men det är bara nånting som gör mig så jävla less med den här... Fast jag älskar ju ändå varumärket än att tänka "Microsoft" som andas på ens nacke.
Men vad i helvete? Varför blir det såhär? Jag hade ju as kul med 4an. Hade ps4 pro sen gick jag till Series X men den var onödig att behålla eftersom gamepass finns på min dator...
Citera
2022-03-05, 08:41
Medlem
Har fortfarande inte lyckats få tag i en, noll chans att jag köper av alla bedragare därute.

Någon som vet när den borde gå att köpa vanligt? När får Sony eld i röven och fixar situationen? Fan hur länge man ska vänta... katastrof.
Citera
2022-03-05, 14:03
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prongle
Äntligen en PS5 på väg, lyckades köpa via webhallen igår, nu är det bara att uppdatera på postnord appen och hoppas på att den hinner fram imorgon så att helgen är räddad!

Grattis, fick också tag på ett hos Webhallen i Julas. Måste man fortfarande vara guldkund för att kunna boka? Brorsan är på jakt men är helt ny som kund där.
Citera
2022-03-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Har fortfarande inte lyckats få tag i en, noll chans att jag köper av alla bedragare därute.

Någon som vet när den borde gå att köpa vanligt? När får Sony eld i röven och fixar situationen? Fan hur länge man ska vänta... katastrof.
Imorgon ska tydligen elgiganten köra en utlottningen att få köpa på instagram igen håll koll där.
Citera
2022-03-07, 13:16
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2

Elgiganten kommer ha Playstation 5 tillgängligt idag 13:37 endast för kundklubbsmedlemmar. Först till kvar som gäller.
Citera
2022-03-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Elgiganten kommer ha Playstation 5 tillgängligt idag 13:37 endast för kundklubbsmedlemmar. Först till kvar som gäller.
En timme in på släpp finns det kvar. Känns som att trycket kanske börjar släppa. Finally.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in