Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-01, 17:53
  #4045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Problemet är ju att det är ytterst få utvecklare som verkar intresserade av att vilja hitta en bra balans mellan det visuella och performancen. Och så kommer det fortsätta vara hur starka maskiner vi än får. "Nu lanseras en maskin med såhär många fler teraflops osv" men vad bra tänker man, kommer det äntligen bli standard med 60 fps och uppåt då (som vi i princip redan blivit lovade tidigare). Nej då vrider såklart utvecklarna upp alla jävla visuella reglage ÄNNU mer - mer raytracing, högre upplösning, värre visuella effekter och en framerate på cirka 30fps. Och ett performance mode lite slarvigt inslängt som inte klarar av hålla stadig framerate för att optimeringen är så jävla dålig.

Det är nästan så att de bästa spelupplevelserna överlag är när förra generationens snyggaste spel får fps-patch från 30 till 60 på de nya maskinerna.

Det är bara Triple-A spel dom gör så med. Ska alltid varav Last Gen med "multi-teraflops" som du skriver. Spel som Armored Core 6 eller varför inte Helldivers 2 som kom ut nyligen från Arrowhead flyter på fint men ser ändå visuellt bra ut. Jag tycker indiespel är dom absolut bästa spelen.
Citera
2024-04-07, 17:14
  #4046
Medlem
CuckoosNests avatar
Jag har problem med min upload hastighet.
när jag testar connection på min ps5 så har jag bara runt 5mb i upload, medans download ligger på runt 500mb, jag har testat reseta min router men problemet kvarstår, varit så rätt länge nu tyvärr och förstår inte vad det kan bero på.
När jag ska starta sharescreen så stängs det av direkt pga dålig hastighet.

Jag har testat med datorn mot bredbandskollen och får då bra hastighet både upp och ner, men inte när jag testar på min ps5 som dessutom är med kabel.

Tack på förhand
Citera
2024-04-07, 18:57
  #4047
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
För dyrt för sådan gammal teknologi. Om ett par år kommer PS6 lagom till nästa GTA. Sanslöst att Sony inte sänker priset.
Vad dillar du om? Gta 6 kommer nästa år. Ps6 kommer 2027-2028
Citera
2024-04-07, 19:31
  #4048
Medlem
Orbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Vad dillar du om? Gta 6 kommer nästa år. Ps6 kommer 2027-2028

GTA 6 kan lika gärna bli försenat. Sony och Microsoft har också insett att man inte kan sälja konsoler utan spel som GTA 6 som lanseringstitlar. De mesta av makten ligger dock hos Rockstar, men både Sony och Microsoft gör nog allt de kan får att få GTA 6 som en exklusiv titel till deras nästa konsol.
Citera
2024-04-17, 04:59
  #4049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orbiz
GTA 6 kan lika gärna bli försenat. Sony och Microsoft har också insett att man inte kan sälja konsoler utan spel som GTA 6 som lanseringstitlar. De mesta av makten ligger dock hos Rockstar, men både Sony och Microsoft gör nog allt de kan får att få GTA 6 som en exklusiv titel till deras nästa konsol.

Rockstar lär knappast sitta på ett färdigt spel i tre-fyra år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback