2021-02-26, 16:32
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Är en bil defekt för att motorn låter?

Haha måste vara den sämsta ursäkt jag hört hittills. Coil whine är en de facto defekt på vissa elektroniska komponenter, speciellt då spolar som tjuter i detta fallet när de belastas. Ju sämre spolen är desto större är risken för såna missljud.

Coil whine är ett missljud helt olikt motorljud, mer likt andra missljud som beror på en dålig komponent i en motor eller vad det nu kan va.
Citera
2021-02-26, 16:39
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Nej, så är det väl... men ändå går jag alltid in på streamen i hopp om att bli överraskad.

Min erfarenhet är att det är lite som clouding eller backlight bleed på tv-apparater. Det är en bedömningsfråga hur illa det är från fall tillfall.

Olika tillverkare är olika hårda och det är svårt stt få ett direkt besked utan att lämna in och få enheten undersökt. I många fall får man nog bara leva med det.

Så är det. Låter den för mycket som min gör är den defekt hade den låtit mindre som min kompis PS5 så hade jag nog kunnat acceptera det som en icke defekt hans måste man stå nära för att höra Coil Whinet på min kan man stå typ 5 meter bort och höra det väl. Tysta scener tex blir helt ohållbart det förstör hela upplevelsen då det tom hörs genom lurarna.
Citera
2021-02-26, 19:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Svårt och vara besviken på state of play. Folk har orimliga förväntningar på dessa korta event, nintendo direct inkluderat. Många gamers lever dessutom lite i en bubbla då man inte ser att dessa "skräpspel" lockar casualmarknaden också. Och dessa är ju den större delen av konsolägare tyvärr.

Själv såg jag ingenting av värde. Tycker inte heller ghostwire ser speciellt intressant ut längre, och då var det det enda som någon lockat med dom spel som visades upp igår. Deathloop ser trist ut. Square mjölkar sin VII Remake.

Om man ska vara besviken på något är det Japan studios omorganisering/läggs ned. Säger sig självt att man ska satsa på folket bakom astro playroom. Man har helt lagt fokus på väst. Nu är det tidigt inne på ps5 men just har Nintendo i princip monopolariserat hela den Japanska spelmarknaden. Finns verkligen inga Japanska spel av värde som man bara kan skaffa där längre. Många mer Nisch serier lägger ut sina spel på switchen också/istället. Legend of heroes. Disgaea. De större spelen är multiplattform. Snart bara Persona kvar. Och hur länge till ens det. Är SEGA smarta lägger dom ut spelen på switch så säljer dom mer.

Som det ser ut just nu kan man gott spela vidare på ps4 och switchen ett år till minst. Kanske längre än så. Skulle nästan kunna bli att titta mot en series s för halva priset då Japanska spel ändå inte är så krävande så kan man lira de spelen som ändå är multiplattform. Men nu går jag händelserna i förväg. Får se vad som händer med spelserier som persona, nästa Kojima spel osv.
Citera
2021-02-26, 19:55
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Svårt och vara besviken på state of play. Folk har orimliga förväntningar på dessa korta event, nintendo direct inkluderat. Många gamers lever dessutom lite i en bubbla då man inte ser att dessa "skräpspel" lockar casualmarknaden också. Och dessa är ju den större delen av konsolägare tyvärr.

Själv såg jag ingenting av värde. Tycker inte heller ghostwire ser speciellt intressant ut längre, och då var det det enda som någon lockat med dom spel som visades upp igår. Deathloop ser trist ut. Square mjölkar sin VII Remake.

Om man ska vara besviken på något är det Japan studios omorganisering/läggs ned. Säger sig självt att man ska satsa på folket bakom astro playroom. Man har helt lagt fokus på väst. Nu är det tidigt inne på ps5 men just har Nintendo i princip monopolariserat hela den Japanska spelmarknaden. Finns verkligen inga Japanska spel av värde som man bara kan skaffa där längre. Många mer Nisch serier lägger ut sina spel på switchen också/istället. Legend of heroes. Disgaea. De större spelen är multiplattform. Snart bara Persona kvar. Och hur länge till ens det. Är SEGA smarta lägger dom ut spelen på switch så säljer dom mer.

Som det ser ut just nu kan man gott spela vidare på ps4 och switchen ett år till minst. Kanske längre än så. Skulle nästan kunna bli att titta mot en series s för halva priset då Japanska spel ändå inte är så krävande så kan man lira de spelen som ändå är multiplattform. Men nu går jag händelserna i förväg. Får se vad som händer med spelserier som persona, nästa Kojima spel osv.

Det visades inget Ghostwire på state of play igår så du måste ha kikat på något annat. Kena ser bra ut och Deathloop blir kanske bra återstår att se.
Citera
2021-02-26, 21:44
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Destruktionen av Japan Studio är en enorm besvikelse. De ligger bakom Sonys mest intressanta spel. De var viktiga för att diversifiera deras utbud. De borde satsat ännu mera på de istället.

Jim Ryan verkar endast vilja ha kvar Ubisoft liknande spel. De kommer även släppa mera spel till PC efter HZD, Days Gone är påväg och flera följer.

Det var även Ryan som höjde priserna till 800kr+ och godkände PS5s design.

Han håller på att förstöra PlayStation.
Citera
2021-02-27, 08:28
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Nej, så är det väl... men ändå går jag alltid in på streamen i hopp om att bli överraskad.

Min erfarenhet är att det är lite som clouding eller backlight bleed på tv-apparater. Det är en bedömningsfråga hur illa det är från fall till fall.

Olika tillverkare är olika hårda och det är svårt stt få ett direkt besked utan att lämna in och få enheten undersökt. I många fall får man nog bara leva med det.

Ja, det är ju en svår bedömningsfråga. Vissa PS5r har ju billigare fläktar som låter mer dem med, men de är inte defekta för det.
Citera
2021-02-27, 12:07
Medlem
Gantss avatar
Har fått två st PS5 när jag bara har beställt 1 från Mediamarkt. Verkar som det inte har dragits nått extra från kontot.

Tänker lämna tillbaka den andra då de säkert kommer märka att de har skickat dubbelt. Det enda skillnaden är ordernummret annars är allt likadant.

Tror ni man kan fråga om kompensation för att man är så hederlig?
Citera
2021-02-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Har fått två st PS5 när jag bara har beställt 1 från Mediamarkt. Verkar som det inte har dragits nått extra från kontot.

Tänker lämna tillbaka den andra då de säkert kommer märka att de har skickat dubbelt. Det enda skillnaden är ordernummret annars är allt likadant.

Tror ni man kan fråga om kompensation för att man är så hederlig?

Tror knappast på kompensation. Hade jag varit du hade jag avvaktat och hoppats på det bästa. Eventuellt om det bär emot så kan du ju fråga om du får köpa det andra också, som du kan sälja till en polare kanske? Tror de skulle gå med på det faktiskt
Citera
2021-02-27, 19:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Destruktionen av Japan Studio är en enorm besvikelse. De ligger bakom Sonys mest intressanta spel. De var viktiga för att diversifiera deras utbud. De borde satsat ännu mera på de istället.

Jim Ryan verkar endast vilja ha kvar Ubisoft liknande spel. De kommer även släppa mera spel till PC efter HZD, Days Gone är påväg och flera följer.

Det var även Ryan som höjde priserna till 800kr+ och godkände PS5s design.

Han håller på att förstöra PlayStation.
Det jag gillade med Japan studios mest. Dom var med och utvecklade inte bara bra spel utan innovativa och annorlunda spel. Man vågade göra lite annorlunda och egna saker. Dom har varit med sen 94 och behandlas såhär. Ovärdigt. Satt och tittade igenom listan på spel. Alla ueda spelen, ico, shadow of the collossus och the last guardian. Mästerverk. Dark cloud spelen var man med på. Också väldigt uppskattade och innovativa. Demons souls och bloodborne var man med. Sen Gravity rush spelen som var väldigt underskattade enligt mig. Också spel som försökte vara lite innovativa bland allt copy and paste man bjuds på.

Har säkert glömt en del fina spel från dom. En enorm lista.

https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Studio

Får se vart det landar. Skrev lite i affekt igår och drar väldigt förhastade slutsatser. Bara 3-4 månader in. Men riktningen som visats hittills gör mig väldigt tveksam. Sen går det inte och komma ifrån att den storas marknaden är väst och casualgamers och det är där Sony siktar in sig på nu tyvärr. Och den marknaden är nog stor och framförallt dum nog att luta sig tillbaka mot för sony med 800 kr priser coh annat skit.

PC delen tror jag inte skadar alltför mycket dock. Det rör sig ofta om 2-3 år gamla spel. Inte ens säkert att allt kommer till PC heller utan bara utvalda titlar. De som är mest intresserade av spelen orkar inte vänta så länge utan skaffar en PS. Sen när dessa spel är "döda" tjänar man lite extra på PC versioner.
Citera
2021-02-28, 21:24
Medlem
Hur gör jag för att få tag på en PS5 snabbast? Jag fattar att det är svårt, men skriver man upp sig på listor som uppdaterar lagerstatus, när de kommer? Hittar nämligen inte info om detta på återförsäljarnas sida.
Citera
2021-02-28, 22:22
Medlem
Någon som vet när man kommer kunna köpa ps5 utan att behöva stå i kö osv
Citera
2021-03-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Hur gör jag för att få tag på en PS5 snabbast? Jag fattar att det är svårt, men skriver man upp sig på listor som uppdaterar lagerstatus, när de kommer? Hittar nämligen inte info om detta på återförsäljarnas sida.

Köper en på Tradera eller Blocket, kostar 2-3 tusen mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in