2021-02-26, 00:41
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
State of Play kommer sändas om 2 timmar.

Jag gör en gissning: PS5 versionen av GTA5 kommer visas och det är ett gratis PS+ spel.

Inte ett rätt

Var en högst medioker state of play. Fick iaf se lite Kena release i augusti samt lite Deathloop som ser lovande ut. Och en till FF7 remake för 70$ ( gratis om man äger PS4 verren )

Både Kena och Deathloop kan man vänta med tills de dyker upp på Gamepass.
Citera
2021-02-26, 00:44
Medlem
kola-rapaces avatar
State of play var helt ointressant. Blev tyvärr inte ens sugen på att kolla närmre på något av spelen. Kändes verkligen som att flera av spelen var väldigt smala? Även att de flesta vände sig mer mot japanska marknaden än resten av världen?
Citera
2021-02-26, 01:21
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Som sagt Ziggis beteende sälja defekta prylar. Nu ska jag kolla på State of Play du såg väl det igår väl

Coil whine är inte defekt.
Citera
2021-02-26, 01:51
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
State of play var helt ointressant. Blev tyvärr inte ens sugen på att kolla närmre på något av spelen. Kändes verkligen som att flera av spelen var väldigt smala? Även att de flesta vände sig mer mot japanska marknaden än resten av världen?

Ja, det var inte något som fick mig att höja på ögonbrynen. Hade hoppas på att Quantic Dream skulle gå ut med info om deras nya lir.
Citera
2021-02-26, 13:50
Medlem
Dan88s avatar
PS5 SSD uppgradering kommer i sommar och kommer göra att fläkten går snabbare: https://www.bloomberg.co.jp/news/articles/2021-02-26/QP0U9BDWLU6M01?srnd=cojp-v2
Citera
2021-02-26, 13:52
Medlem
Dan88s avatar
PS Nederländerna har läckt PS+ Mars gratis spelen:

- Maquette PS5
- Final Fantasy VII Remake PS4 (Ingen gratis uppgradering till PS5 versionen)
- Remnant from the Ashes PS4
- Farpoint VR
Citera
2021-02-26, 15:16
Medlem
DrSpankels avatar
Keena var väl egentligen det enda intressanta som visades upp igår. Synd att de inte tog tillfället att pusha lite för storspelen längre fram
Citera
2021-02-26, 15:31
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Keena var väl egentligen det enda intressanta som visades upp igår. Synd att de inte tog tillfället att pusha lite för storspelen längre fram

Det är väl som vanligt på state of play de visar inte tex Horizon och God of War på dessa. Sony brukar spara sig till E3 och Tokyo Game show.
Citera
2021-02-26, 15:33
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Coil whine är inte defekt.

Vad är det då en feature
Citera
2021-02-26, 15:44
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Vad är det då en feature

Är en bil defekt för att motorn låter?
Citera
2021-02-26, 15:49
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Är en bil defekt för att motorn låter?

Beror på hur den låter låter den brrrrrr så är det fel låter den Vrrrrr är det normalt.

Klart Coil whine är en defekt. För kan inte tänka mig att det är ett önskat ljud. Är ju för Sony snålat in på nätdelen och dess komponenter.
Citera
2021-02-26, 16:23
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Det är väl som vanligt på state of play de visar inte tex Horizon och God of War på dessa. Sony brukar spara sig till E3 och Tokyo Game show.
Nej, så är det väl... men ändå går jag alltid in på streamen i hopp om att bli överraskad.

Citat:
Beror på hur den låter låter den brrrrrr så är det fel låter den Vrrrrr är det normalt.

Klart Coil whine är en defekt. För kan inte tänka mig att det är ett önskat ljud. Är ju för Sony snålat in på nätdelen och dess komponenter.
Min erfarenhet är att det är lite som clouding eller backlight bleed på tv-apparater. Det är en bedömningsfråga hur illa det är från fall till fall.

Olika tillverkare är olika hårda och det är svårt stt få ett direkt besked utan att lämna in och få enheten undersökt. I många fall får man nog bara leva med det.
Senast redigerad av DrSpankel 2021-02-26 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in