Citat:
Ursprungligen postat av
Dan88
Destruktionen av Japan Studio är en enorm besvikelse. De ligger bakom Sonys mest intressanta spel. De var viktiga för att diversifiera deras utbud. De borde satsat ännu mera på de istället.
Jim Ryan verkar endast vilja ha kvar Ubisoft liknande spel. De kommer även släppa mera spel till PC efter HZD, Days Gone är påväg och flera följer.
Det var även Ryan som höjde priserna till 800kr+ och godkände PS5s design.
Han håller på att förstöra PlayStation.
Det jag gillade med Japan studios mest. Dom var med och utvecklade inte bara bra spel utan innovativa och annorlunda spel. Man vågade göra lite annorlunda och egna saker. Dom har varit med sen 94 och behandlas såhär. Ovärdigt. Satt och tittade igenom listan på spel. Alla ueda spelen, ico, shadow of the collossus och the last guardian. Mästerverk. Dark cloud spelen var man med på. Också väldigt uppskattade och innovativa. Demons souls och bloodborne var man med. Sen Gravity rush spelen som var väldigt underskattade enligt mig. Också spel som försökte vara lite innovativa bland allt copy and paste man bjuds på.
Har säkert glömt en del fina spel från dom. En enorm lista.
https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Studio
Får se vart det landar. Skrev lite i affekt igår och drar väldigt förhastade slutsatser. Bara 3-4 månader in. Men riktningen som visats hittills gör mig väldigt tveksam. Sen går det inte och komma ifrån att den storas marknaden är väst och casualgamers och det är där Sony siktar in sig på nu tyvärr. Och den marknaden är nog stor och framförallt dum nog att luta sig tillbaka mot för sony med 800 kr priser coh annat skit.
PC delen tror jag inte skadar alltför mycket dock. Det rör sig ofta om 2-3 år gamla spel. Inte ens säkert att allt kommer till PC heller utan bara utvalda titlar. De som är mest intresserade av spelen orkar inte vänta så länge utan skaffar en PS. Sen när dessa spel är "döda" tjänar man lite extra på PC versioner.