2021-03-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleGalten
Beställde 2020-07-20 och fick min igår. Webhallen. (Standard Edition)

Riktigt slappa med andra ord.Beställde mitt 2020-06-16 från mediamarkt fick direkt på realese dagen
Citera
2021-03-20, 21:58
Medlem
Lillstarks avatar
Det verkar gå dåligt för scalpers, annonserna försvinner inte längre samma dag som de läggs ut på blocket. Den äldsta annonsen är från 27:e januari.

https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/elektronik/datorer_tv_spel/tv_spel?cg=5025&q=ps5
Citera
2021-03-23, 19:56
Medlem
Tror ni man lyckas få ett PS5 innan 10 juni i år? Går trögt just nu...
Skulle gärna vilja spela FF7 Remake DLC nämligen.
Citera
2021-03-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroz

Lägg bokningar på alla butiker där du kan boka utan att binda dig till något, om du inte redan gjort det. Jag skulle ändå gissa att du hinner få en tills dess. Men vem vet i dessa dagar.
Citera
2021-03-25, 10:16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroz
Beror ju på om du lyckas pricka in att vara först till en butik som precis får in eller tur med någon av elgigantens fula utlottningar som folk tjatar om. Tror knappast du kommer kunna gå in i butik, eller webbbutik och bara plocka på dig en vid juni.

Frågan är om du ens kommer kunna göra det detta året. Tänkte själv att det skulle ljusna halvvägs in i året men visste då inte om att en del av problemet inte hade med Sony och Microsoft och göra utan att det är brist på materialen som dom behöver. Kommer inte ihåg exakt vad det var men något chip eller liknande. Är ju problem på pc fronten också om jag förtsått det rätt. Så det kan man ju inte riktigt skylla på Sony och Microsoft för konsolbristen då. Dom kan inte trolla fram grejerna.

Men är väl därför det är så tunnt på spelfronten också och varför de flesta spel ändå är crossgen än så man inte missar så mycket. Men visst dumt att ett ps4 spel har exklusivt DLC på ps5. Men sen så är square inte speciellt consumerfriendly utan håller på med all möjlig skit nuförtiden.
Citera
2021-03-25, 10:58
Medlem
Ni som lyckats vinna möjlighet att köpa från Elgiganten vid tidigare utlottningar, när har konsolen levererats?
Fick sms idag från Elgiganten att dom inte kunde leverera idag, men att det kommer imorgon, men dom säger lite varstans att leveransdatum inte stämmer..

Någon?
Citera
2021-03-25, 11:48
Medlem
Beställde mitt på Mediamarkt i September förra året, fick det för två veckor sedan, digital edition.
Citera
2021-03-25, 14:03
Medlem
Jag förstår inte varför Sony gör så här. Dom lär knappast vara tagna på sängen över anstormningen av kunder.

Allt detta resulterar i är att folk får vänta (vilket folk hatar att göra) samt att dom som köpt och fått sitt exemplar lär väl ha färre att spela med?

Någon som kan komma med visdom och insikt?
Citera
2021-03-25, 14:27
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jag förstår inte varför Sony gör så här. Dom lär knappast vara tagna på sängen över anstormningen av kunder.

Allt detta resulterar i är att folk får vänta (vilket folk hatar att göra) samt att dom som köpt och fått sitt exemplar lär väl ha färre att spela med?

Det handlar inte om att Sony var oförberedda på efterfrågan utan om en halvledarbrist som drabbar flera sektorer. De kan helt enkelt inte bygga tillräckligt många. Är ju t ex en massa fordonstillverkare som tvingas stoppa produktionen pga komponentbrist.
Citera
2021-03-25, 23:22
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel

Det har väl med hårdvarubrist att göra. Finns för få komponenter att bygga elektroniken och sedan kom Corona som förstörde ytterligare.

Jag lyckades, helt otroligt, vinna Elgigantens utlottning av chans till att köpa en PS5. Fjärde gången jag var med i lottningen. Kommer lira så otroligt mycket Demon's Souls nu.
Citera
2021-03-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Det handlar inte om att Sony var oförberedda på efterfrågan utan om en halvledarbrist som drabbar flera sektorer. De kan helt enkelt inte bygga tillräckligt många. Är ju t ex en massa fordonstillverkare som tvingas stoppa produktionen pga komponentbrist.

Aha ok, ja men det förklarar saken och det kan jag ha förståelse för. Jag trodde nämligen att det var en evil plan ifrån Sony om att trissa upp deras egna produkter på ett märkligt sätt. 🤣
Citera
2021-03-26, 20:47
Medlem
MILFMANs avatar
Hittade att de går att beställa här. https://playstation-sony.eu
Hittade några stavfel. Scam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem