2021-02-04, 16:17
Medlem
UncleJohns avatar
Om jag inte hade varit en sån jävla souls-wanker så hade jag skitit helt och hållet i ps5an, men nu finns det inget annat alternativ. När tror ni att man kommer kunna få tag på en? Helt sinnessjukt att detta fortsatt i flera månader enligt mig.
Citera
2021-02-04, 16:58
Medlem
Känns fan helt sjukt att man inte kan få tag på en konsol. När släpps nya? 🥱
Citera
2021-02-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleGalten
De har skrivit att det är ett system som ska sköta utlottningen, men det krånglar bergis.

YESS fick besked strax innan 16:00 att jag vunnit en plats!
Citera
2021-02-04, 17:43
Medlem
Loveflowers avatar
Hade skrivit upp mig med knepet namn+alias@gmail.com fick 50 mejl till min inkorg ingen av dom vann.
Citera
2021-02-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveflower
Hade skrivit upp mig med knepet namn+alias@gmail.com fick 50 mejl till min inkorg ingen av dom vann.

Fyfan, skrev bara upp mitt eget och tjejens, jag vann😁
Citera
2021-02-04, 18:59
Medlem
AreYouBacks avatar
Det är helt otroligt vilket kasst logistik arbete från Sony och MicroSoft. Ingen konsol på (är det 7 år?) och ngen kan köpa dem. iPhone 12 presenteras och bang, hela världen kan börja köpa dem och det finns så det räcker.
Citera
2021-02-04, 19:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Det kan den. Kanske glapp?

Garantin har inte gått ut än, så leta opp kvittot mesamma och försök få teven utbytt eller reparerad.

Jag fabriksåterställde TV:n. Då fungerade det igen. Märkligt.
Citera
2021-02-05, 02:10
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag fabriksåterställde TV:n. Då fungerade det igen. Märkligt.
Bra tänkt. Ofta de enkla knepen som gör biffen, sa kärringen som sket i vasken.

Ibland räcker det med att bryta strömmen och låta teven vara i någon minut.

Ditt fel verkar ha varit mjukvarurelaterat. Kanske det dyker upp igen med en firmwareuppdatering.

Ett sista knep med smarteveapparater är att tvångsavsluta appar (om det nu är en app som krånglar vill säga).
Citera
2021-02-05, 09:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Bra tänkt. Ofta de enkla knepen som gör biffen, sa kärringen som sket i vasken.

Ibland räcker det med att bryta strömmen och låta teven vara i någon minut.

Ditt fel verkar ha varit mjukvarurelaterat. Kanske det dyker upp igen med en firmwareuppdatering.

Ett sista knep med smarteveapparater är att tvångsavsluta appar (om det nu är en app som krånglar vill säga).

Tack för tipsen!
Citera
2021-02-05, 12:44
Medlem
kola-rapaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det är helt otroligt vilket kasst logistik arbete från Sony och MicroSoft. Ingen konsol på (är det 7 år?) och ngen kan köpa dem. iPhone 12 presenteras och bang, hela världen kan börja köpa dem och det finns så det räcker.

Svårt att jämföra Apples distribution som är igång året runt och släpper ny variant en gång per år medans Sony såklart inte producerar lika många PS4 efter 6-7 år på marknaden. Då är det inte så att fabrikerna bara står och väntar på att dra igång igen med just PS5.
Citera
2021-02-05, 17:55
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Svårt att jämföra Apples distribution som är igång året runt och släpper ny variant en gång per år medans Sony såklart inte producerar lika många PS4 efter 6-7 år på marknaden. Då är det inte så att fabrikerna bara står och väntar på att dra igång igen med just PS5.

Så man kan få vänta ett år? Finns det någon uppskattning?
Citera
2021-02-05, 18:30
Moderator
Sun Rulers avatar
Fick en uppdatering från Dustin om att de inte vet när min leverans kommer och att bristen på konsoler kommer kvarstå fram till sommaren.

Trist men inte så mycket att göra åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in