Citat:
Mina juridiska kunskaper är långt ifrån perfekta, det krävs nog 20 år till för det. Det är därför jag bara uttalar mig om sådant jag VET. Du kan inte leta fram en punkt i denna tråd där jag skrivit något som fakta och haft fel i det. Andras okunnighet har jag inget problem med heller, för i verkligheten så skulle inte en lekman dra till med så ogrundade påståenden som vissa gör här. Något som gör mig förbannad dock, är när personer utger sig från att veta, kunna eller ha svar på frågor när de i själva verket inte har en aning. Där det inte heller krävs mer än en lagbok alternativt fyra hjärnceller för att inse att personen i fråga är helt borta juridiskt. Intressant nog är det i denna diskussion ofta personer som själv misslyckats på högskoleprovet, undra varför

Citat:
Så här går en hälsning till rent praktiskt:
1. Leta upp personen du vill hälsa på
2. Placera dig ca 60 cm framför personen
3. Sträck fram din högra hand
4. Förmodligen sträcker denne fram motsvarande hand emot din
5. Möt personens blick samtidigt som du tar ett fast tag om handen och skakar upp och ned ett fåtal gånger
6. Säg ditt för- och efternamn, om du också vill att personen ska förstå vem du är säger du också ”även kallad Gavle112”
1. Leta upp personen du vill hälsa på
2. Placera dig ca 60 cm framför personen
3. Sträck fram din högra hand
4. Förmodligen sträcker denne fram motsvarande hand emot din
5. Möt personens blick samtidigt som du tar ett fast tag om handen och skakar upp och ned ett fåtal gånger
6. Säg ditt för- och efternamn, om du också vill att personen ska förstå vem du är säger du också ”även kallad Gavle112”
Bra du förklarade för honom i punktform, men det finns ju stor risk att några steg blandas ihop. Hoppas jag är där samma dag så jag får se detta.
1. Säg ditt för- och efternamn
2. Sträck fram din högra hand
3. Leta upp personen du vill hälsa på
4. Placera dig 60m framför personen
5. Ta tag i personens arm och skaka den upp och ner, möt därefter personens blick
6. Förmodligen sträcker denne fram motsvarande knytnäve emot ditt ansikte
(För övrigt jättekul att en snubbe med aspberger får förklara för en nykläckt student hur man hälsar)
Senast redigerad av firemire 2019-11-07 kl. 08:48.
Senast redigerad av firemire 2019-11-07 kl. 08:48.