Citat:
Ursprungligen postat av
23-aringen
Du har ingen koll på gällande lagstiftning va?
Jag har aldrig påstått att någon som inte har en diagnos konstaterad på papper ska behandlas på ett annorlunda sätt i ett polisförhör, det vore helt orimligt. I så fall kan personen i fråga lämna ett önskemål om det, men något krav kan inte ställas.
Men OM det finns konstaterat på papper och förhörspersoner och åklagare är informerade om det så ska det göras på ett specifikt sätt. Det är grundlagsskyddade rättigheter där dina åsikter inte har någon som helst betydelse. Staten anser själva att en kränkning föreligger om skälig anpassning inte vidtas. Alltså ska exempelvis ett polisförhör anpassas, precis som det också framgår av polisens egna handbok som jag länkade till.
Eller ifrågasätter du även polisens egna uppgifter?
Ett förhör i ett rättssäkert samhälle ska hållas enligt de grundlagar, lagar, riktlinjer och rekommendationer som finns.
Det här kan vara det dummaste du någonsin skrivit. Tycker du vi ska ta bort alla rullstolsramper också så att de rullstolsburna inte får sina rättigheter uppfyllda?

Läs exempelvis FN:s konvention på
myndigheten för delaktighets hemsida
Ja, jag gjorde en bedömning utifrån vad som sades, sättet de uppträdde på och deras bakgrund. Det är högst subjektivt och har inget med fakta att göra. Läs om och läs rätt.
Jag har inte problem med att du tycker så. Men du har problem med vad jag tycker. Jag kommer inte anse att han blev fel förhörd, för att ni säger så. Jag lusläser inte superslaskar och jag läser inte juridik. Men jag tar ofta reda på saker jag uttalar mig om. Vilket givetvis inte betyder att jag har rätt.
Sen tycker jag att du finner honom oskyldig till flera saker. Som vi inte vet vad som kommer bli utfallet i nästa rättegång.
Och jag kan inte förstå vad deras advokater gjorde under första rättegången? Att domaren blev borttagen, ser jag som så att den chansen var liten. Och jag tror det han sa var inte så allvarligt. Men man ansåg att han skulle bort. Och nu väntar en ny rättegång. Därav tror jag inte hela rättssamhället är korrupt.
Och ditt uttalande/liknelse med någon Sverigedemokrat är så långt ifrån mina åsikter och min person.
Att man inte valde att åtala dessa andra som de åtalade ville skulle åka dit med dem, tänker jag mer är pga att denna utredning var så stor och omfattande och man var tvungen att slå till när brott begicks. Jag har inget emot att fler skulle blivit åtalade. Men jag vill absolut att de som är åtalade ska fällas för att de sålt svar till högskoleprovet. Pengar som de mottagit ska de inte få behålla osv.
Med tanke på att de som köpte proven har fått sina straff. Med ett stort mörkertal,. Då det fanns fler företag som HP hjälpen.
Sen måste det var girighet som gjorde att de valde att fortsätta efter att man la till på heder och samvete. De var då helt förstående att det blev olagligt att fuska. Man hade diskussioner om detta här på flashback, säkert vissa aktörer från hp hjälpen. Man var väldigt självsäkra med att man inte skulle åka dit. Och många sa till dem att det bara vara en tidsfråga innan de skulle åka dit. Men de uttryckte redan då att dom trodde inte på polis och rättsväsendet, utan de var för slöa ungefär.
Därför kommer jag inte kunna känna som du.
Ja, jag gjorde en bedömning utifrån vad som sades, sättet de uppträdde på och deras bakgrund. Det är högst subjektivt och har inget med fakta att göra. Läs om och läs rätt.
Men om du läste det som sades innan de åkte dit, skulle du förstå hur jag ser på dem.
Med det menar jag att våra åsikter inte spelar någon roll. Men vi har olika.
Om vi struntar i lagar ett tag.
Anser du att de är oskyldiga?
Du måste ha en åsikt, utanför lagboken?