Citat:
Ursprungligen postat av
Pecka-
Fortsätter att observera personen jag har skrivit om tidigare i tråden. Man får hela tiden påminna sig själv om att vederbörande är som ett stort barn. Skulle jag gissa grovt befinner sig denne ungefär på en 6-årings nivå. Det finns dock ibland glimtar av insikt och intellektuell förmåga.
Fler karaktärsdrag:
- Har roligt på andras bekostnad, men blir förnärmad när andra försöker driva med denne
- Måste alltid ha rätt och sista ordet
- Älskar att vara i centrum och blir förvånad/frustrerad vid utebliven respons
- Pratar bara om sig själv och sina intressen och upplevelser
- Säger nedlåtande/kränkande och taskiga saker
- Tror sig vara jättesmart när det är uppenbart att så inte är fallet
- Oförmögen att se syftet med allt som inte är roligt eller ger omedelbar tillfredställelse
- Är lat
Man kan säga att det nästan blir som en personlighetsstörning, narcissism.
En sådan här person borde ju kunna se att denne ständigt har svårt för eller misslyckas med saker som normala gör utan problem. Kan de vara totalt omedvetna om detta eller har de förvarsmekanismer som rationaliserar bort oförmågan?
Håller med, men få har alla drag. Har man 4 av de 8 dagen är man ganska autistisk. Vart och en av dragen kan alla ha utan att vara autistisk.
Själv är jag ganska långsam, det märker jag när jag gör samma sak som en annan, själv tycker jag inte det, utan det är i jämförelse. Antagligen mer omfattande processer för mig att göra saker.
Kan verka lat i vissa situationer, men det beror på att jag inte har energi då.
Ser att jag svarade tidigare (Nu har jag lärt mig att allt som sägs är seriöst). Var inget skämt utan felskrivning.