2026-08-05, 20:17
Medlem
självklart kan man känna empati för någon med autism, men stort medlidande väcks till den som gör mer ont än den klarar av och lider därför och jag har själv varit där och vet det lidandet, det är helt fruktansvärt och utsattt och ensamt
Citera
2026-08-07, 23:04
Medlem
Det enklaste jag ser är kroppsformen och hur de går.
Citera
2026-08-08, 12:48
Medlem
MobbadeJessicas avatar
En släkting till mig har en flickvän som har Asperger. Jag märkte det direkt Jag träffade henne, allt från hur hon pratade och hur hon hennes kroppshållning. Senare berättade hon att hon hade Asperger och autism.
Citera
2026-08-12, 23:27
Avstängd
Merwinnas avatar
Konstig humor som de är rätt ensamma om, och som kan roa dem hur länge som helst, är väl rätt typiskt också? En av mina vänner med Aspergers' kan t.ex. titta hur länge som helst på video-kompilationer med t.ex. arabiska shejker i sina långa, vita "nattskjortor" som snubblar på nattskjortan. Han skrattar lika mycket varje gång, fast det är samma och samma, och vill att vi andra ska sitta med honom också och titta...
Citera
2026-08-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recursion2.0
De är ofta elaka, samma gäller för personer med ADHD. Det kan typ inte känna empati eller förstå varför någon skulle känna ödmjukhet mot någon. De föraktar "svagt beteende" och kan inte känna någon medkänsla. De gillar hierarki där de sparkar nedåt och slickar uppåt.

Har aldrig kommit överens med en person med en NPF. De är alla som vuxna barn som anser att de alltid ska vara i centrum. Äcklar mig hur de kan bete sig illa mot någon som går igenom tex något trauma för de fattar typ inte vad det innebär för personen. Men om de själva blir utsatta för något så är det det värsta som har hänt i mänsklighetens historia.
Det låter skrämmande likt en narcissist. Men vissa säger ju de går hand i hand ibland.
Citera
2026-08-15, 19:16
Medlem
Smultronmilkshakes avatar
När man pratar med dom och de undviker ögonkontakt under hela samtalet. Absolut det tydligaste sättet att se. Dem tenderar också att undvika ögonkontakten på ett jävligt udda sätt. Inte så att dom kollar runt lite sådär som om de vore stressade eller uttråkade typ, utan dom verkligen stirrar in i något helt annat men samtidigt reagerar dom via ansiktsuttryck som om de hade ögonkontakt med dig.

Går att räkna ut på 5 sekunder. Kroppsspråket och bristande ögonkontakten gives it away.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in