2018-12-27, 01:28
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag såg att den såldes utan spelkontroll förut. Tror det var Elgiganten som hade specialpris på 990 kr, men nu verkar den inte finnas längre. Billigast nu verkar vara 2379 kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4112698

Kan man styra den med Samsungs fjärrkontroll så jag slipper två fjärrkontroller?

Finns det någon annan box förutom Nvidia Shield?

Xiaomi mi box 4k, mycket box för pengarna fungerar klockrent.
2018-12-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Xiaomi mi box 4k, mycket box för pengarna fungerar klockrent.

Den har jag sneglat på. Kan det vara skillnad i bildkvalitet mellan den och Nvidia Shield?
Såg att man kan köpa ett tillbehör så att man kan köra med kabel istället för trådlöst vilket jag föredrar.
Kan man styra den med Samsungs tv-fjärrkontroll?
Kan man köra appen IPTV Extreme Pro i den?
Senast redigerad av Giggs72 2018-12-27 kl. 08:37.
2018-12-27, 11:20
Medlem
hksnismos avatar
Done

Någon som vet hur man kör med m3u i stället för mac adress på en tvip box?

Går det köra så den ser ut som en mag box i menyerna med en m3u länk?
Senast redigerad av hksnismo 2018-12-27 kl. 11:44.
2018-12-27, 11:28
Medlem
Citat:
Den har jag sneglat på. Kan det vara skillnad i bildkvalitet mellan den och Nvidia Shield?
Såg att man kan köpa ett tillbehör så att man kan köra med kabel istället för trådlöst vilket jag föredrar.
Kan man styra den med Samsungs tv-fjärrkontroll?
Kan man köra appen IPTV Extreme Pro i den?

Ingen skillnad just vid iptv. Det finns usb-ethernet adapter man kan köpa, iptv extreme pro funkar bra även om jag föredrar smart iptv appen. Samsung har jag ingen aning om,
2018-12-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Någon som vet hur man kör med m3u i stället för mac adress på en tvip box?

Går det köra så den ser ut som en mag box i menyerna med en m3u länk?
Det går väl om du frågar efter m3u länken hos din leverantör.
Men förstår inte varför du skulle vilja göra det?
I portal läge (länkad mac adress) får du ju tillgång till portalens EPG och funktioner som catchup.
kör du med länken i t.ex. https://xtream-editor.com kan du få det att se ut som en mag box med m3u länk men det blir ju lite tårta på tårta jämfört med att köra direkt till portalen.
2018-12-27, 17:08
Medlem
Citat:
Riktigt synd att inte Samsung SmartIPTV stödjer undertexter. Funderar på att skaffa en extern androidbox. Kan man ladda hem IPTV Extreme på den i så fall? Jag kör den appen på surfplattan och tycker den fungerar superbra.
Kan ni rekommendera några bra androidboxar?

Ville bara säga att ni kan sluta grubbla nu. Jag har bestämt mig för en Nvidia Shield. Dumt att snåla när det gäller en bra tv-upplevelse.
2018-12-27, 17:19
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ville bara säga att ni kan sluta grubbla nu. Jag har bestämt mig för en Nvidia Shield. Dumt att snåla när det gäller en bra tv-upplevelse.
Du kommer inte bli missnöjd
2018-12-28, 11:00
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Någon som funnit ett smidigt sätt att konfiguera kanallistan så endast det man vill titta på laddas upp? Som det är nu så brukar jag ändra i m3u-filen via "anteckningar" och tar bort alla onödiga kanaler. Ibland fungerar det och ibland inte. Att skapa favoritlistor i appen (Smart IPTV) är också rena lottot då halva listan plötsligt kan försvinna som favoriter.
2018-12-28, 11:05
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Måste jag köpa denna box för att få löjligt billig IPTV eller kan jag få in den i en smartTV, inhandlad i en Svensk butik?
Du kan köpa vilken box du vill i princip. Se bara till att inte snåla då dom billigare boxarna brukar ha sämre prestanda och inte är inte lika uppdaterade i programvara. Själv har jag installerat appen via USB på min smart-tv i vardagsrummet. Likadant på min Nvidia Shield TV-box i sovrummet. Det är förmodligen den bästa boxen, alla kategorier. Förutom priset då men det är det värt!

Tänk även på att det finns 2 varianter av Nvidia Shield TV - En med spelkontrollen och en utan.

https://youtu.be/gHO9Vw-TBo4
Senast redigerad av SylvesterLundgren 2018-12-28 kl. 11:08.
2018-12-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Någon som funnit ett smidigt sätt att konfiguera kanallistan så endast det man vill titta på laddas upp? Som det är nu så brukar jag ändra i m3u-filen via "anteckningar" och tar bort alla onödiga kanaler. Ibland fungerar det och ibland inte. Att skapa favoritlistor i appen (Smart IPTV) är också rena lottot då halva listan plötsligt kan försvinna som favoriter.

Favoritlistor i smart iptv appen är inget vidare. Det gör så att efter ett tag blir streamen out of date o hamnar efter o börjar spöka ur. Rekommenderas ej =(
2018-12-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
fixa ett konto på https://xtream-editor.com om inte din återförsäljare erbjuder detta redan.
2018-12-30, 11:56
Medlem
Poddes avatar
Vilken mag box rekomenderas för 4K kanaler?

Eller finns det ingen bra mag för det? Vilken box i så fall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in