2018-12-10, 19:24
Medlem
Till Apple tv gen 4 vilken app lirar bäst med iptv då? Har tvip boxen men när man ligger i sängen kunde man dratt igång tv där också på apple tv
2018-12-10, 19:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Text funkar inte på smart iptv på samsung tv, då den inte stödjer textformatet. LG däremot stödjer, men inte riktigt alla modeller. Som någon sa. Röd knapp, sen grön

Okej tack för det klargörandet. Nån aning om vad som händer om man installerar typ version 1.6.10 på en Samsung? Alltså tvn exploderar ju inte men tänkte mer om det alls går att använda den "vanliga" android versionen...
2018-12-10, 19:52
Medlem
Jag har köpt en ny Samsung smart-tv som jag inte fått än. Är det bara Smart-iptv som gäller då om man inte vill köra box?
Har en Mag 322 just nu till min gamla tv och den boxen är jättedålig.
2018-12-10, 22:53
Medlem
Citat:
Text funkar inte på smart iptv på samsung tv, då den inte stödjer textformatet. LG däremot stödjer, men inte riktigt alla modeller. Som någon sa. Röd knapp, sen grön

Då är det nog så att det inte funkar på min tv helt enkelt.

Citat:
Tvip 605 är sjukt grym! Om du vill ha ett råd ytterligare så KÖP den =)
Ja jag har ju kikat lite på den och även tvip 410/412. Inte bara för att 605 stödjer 4k, men borde det inte ha lite bättre prestanda och därmed bara lite rappare i kanalbyten osv?

410/412 kör ju Android 4.4 och det var ju ett tag sedan i Android-världen.
2018-12-10, 23:00
Medlem
Upptäckte en sak i eftermiddags.

Sitter i bilen och rätt som det är, utan att jag rör mobilen, så börjar vlc spela på telefonen och spelar upp nån film på cmore first?!

Hur är det ens möjligt?

Stängde ner vlc och lade ifrån mig luren (med skärmen på) men den körde igång igen på samma sätt efter ca 10 sekunder så bild på filmen drog igång och detta skedde nog en tio gånger innan det visade sig att detta hade ätit upp all min mobildata som var kvar (2gb) och då slutade det.

Hur kan detta komma sig? Någon annan som råkat ut för det?
2018-12-10, 23:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Då är det nog så att det inte funkar på min tv helt enkelt.

Ja jag har ju kikat lite på den och även tvip 410/412. Inte bara för att 605 stödjer 4k, men borde det inte ha lite bättre prestanda och därmed bara lite rappare i kanalbyten osv?

410/412 kör ju Android 4.4 och det var ju ett tag sedan i Android-världen.

Tvip och Mag är inte android-boxar i den bemärkelsen. Dom kör sin android/linux blandning och när du slår igång boxen kommer du direkt till iptv. (Förutom Mag410 som är sjukt dyr med tanke på innehållet). Dom två märkena är uppbyggda endast för iptv tittande.

Ska du ha en android-box ska du kolla åt annat håll än Mag och Tvip. Jag och några till kör t.ex en Amazon Fire TV stick som funkar klockrent. Jag valde den mest pga av priset och att den är så smidig ta med när jag ska iväg. Och för att smartfunktionen är riktigt kass på min tv så nu får jag den delen via stickan...

Ps. Döpte Mag sin 410 till just det för att förvirra kunder ännu mer? Nu finns både Mag410 och Tvip410...

Edit: jag säger inte att Mag/Tvip är dåliga. Tvärt om är det bra boxar. Men inte om du är ute efter en android-box där du kan lägga in appar och grejer.
Senast redigerad av Browndawg 2018-12-11 kl. 00:03.
2018-12-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Tvip och Mag är inte android-boxar i den bemärkelsen. Dom kör sin android/linux blandning och när du slår igång boxen kommer du direkt till iptv. (Förutom Mag410 som är sjukt dyr med tanke på innehållet). Dom två märkena är uppbyggda endast för iptv tittande.

Ska du ha en android-box ska du kolla åt annat håll än Mag och Tvip. Jag och några till kör t.ex en Amazon Fire TV stick som funkar klockrent. Jag valde den mest pga av priset och att den är så smidig ta med när jag ska iväg. Och för att smartfunktionen är riktigt kass på min tv så nu får jag den delen via stickan...

Ps. Döpte Mag sin 410 till just det för att förvirra kunder ännu mer? Nu finns både Mag410 och Tvip410...

Edit: jag säger inte att Mag/Tvip är dåliga. Tvärt om är det bra boxar. Men inte om du är ute efter en android-box där du kan lägga in appar och grejer.

Det finns 2 boxar jag anser är lite utöver det vanliga när det kommer till iptv. Du har Formuler z7+ och Tvip 605. Den ena en androidbox med Nougat 7 och den andra en android/Linux hybrid som jag anser ger den totala iptv upplevelsen. Varför ens dra in sketna MAG boxar ? Glöm Mag och kör på något av det här, för de är inte ens i närheten i prestanda.
2018-12-11, 16:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det finns 2 boxar jag anser är lite utöver det vanliga när det kommer till iptv. Du har Formuler z7+ och Tvip 605. Den ena en androidbox med Nougat 7 och den andra en android/Linux hybrid som jag anser ger den totala iptv upplevelsen. Varför ens dra in sketna MAG boxar ? Glöm Mag och kör på något av det här, för de är inte ens i närheten i prestanda.

Nvidia Shield menar många är bra också.

En gemensam nämnare är väl att gemene man inte har behov av någon av dessa tre.

Formula z7+ har jag hört så väldigt varierande omdömen om så jag är lite osäker på den rackarn.
2018-12-11, 16:37
Medlem
Citat:
Nvidia Shield menar många är bra också.

En gemensam nämnare är väl att gemene man inte har behov av någon av dessa tre.

Formula z7+ har jag hört så väldigt varierande omdömen om så jag är lite osäker på den rackarn.

Har haft Formulern över ett år och jag har inte dribblat så mkt med att ta ner appar i den utan bara använt MYTvOnline appen för IPTV, och den har aldrig någonsin krånglat. Hoppas du hittar vad du söker i alla fall.
2018-12-11, 16:41
Medlem
Citat:

Citat:

Märks det att 605 är rappare än t.ex. 410?

Något som jag tror sambon kommer tycka är rätt viktigt är ut epg:n ser ut. Optimalt skulle nog vara att ha en epg som ser ut som den gör i Perfect Player https://www.google.se/search?q=epg+perfect+player+iptv&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ved=0ahUKEwj2ydWbjpjfAhXF1SwKHakKCvMQ_AUI DygC&biw=1920&bih=938#imgrc=JTNyz5Di5WwjcM:, men då är det ju en ren androidbox som man måste ha? T.ex. en Formuler eller en Nvidia Shield t.ex.?

Ser epg likadan ut på alla tvip boxar tro?
2018-12-11, 19:36
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Är det någon ide att byta ut en fungerande Mag256 för någon av de här om man bara kollar på IPTV?

Hur stor skillnad är det?
Vad är fördelarna? Vad är den totala upplevelsen?
2018-12-11, 19:39
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Är det någon ide att byta ut en fungerande Mag256 för någon av de här om man bara kollar på IPTV?

Hur stor skillnad är det?
Vad är fördelarna? Vad är den totala upplevelsen?
Ingen stor skillnad förutom att Tvip har en ljud-codec som inte mag har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in