2019-06-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
går det att redigera IPTV/filen på något sätt så man kan ta bort porren + alla andra länder
eller går koden/inlogget till en färdig kanalpaket som inte går att göra något åt?

har märkt att fixa favoriter tar 100år med IPTV Pro appen
man måste lägga in kanalerna en och en under favoriter
Du kan be den du köpt linjen av göra det. Flera/många operatörer ger dig dessutom möjlighet att göra det helt själv. Fråga din operatör.

Om du har m3u linje kan du även ändra och ta bort kanaler med tex wordpad. Använd copy/paste
2019-06-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Fire OS 6.2.6.4 (NS 6264/1995)
Fire TV Home Version 6.1.6.0-727

Fick ännu en system components update idag. Tredje updaten sen igår.

Tack, då är det definitivt rullande uppdateringar som bara skickas ut till vissa kunder i början. Synd, ville verkligen testa och se vad som ändrats.

Intressant också att du fått 3st updates, kanske för att de får rapporter från kunder och fixar ytterligare saker hos er som fått tidigaste uppdateringsdatumet. Det brukar vara därför man rullar ut uppdateringar till ett par kunder i taget, dvs ungefär som en "Public beta"... :S

Jag får kanske vänta upp till 10 dagar för att det ska släppas generellt till alla. Men kommer testa allting så fort det går! >.<
2019-06-20, 15:05
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Du kan be den du köpt linjen av göra det. Flera/många operatörer ger dig dessutom möjlighet att göra det helt själv. Fråga din operatör.

Om du har m3u linje kan du även ändra och ta bort kanaler med tex wordpad. Använd copy/paste

kan man ladda ner m3u filen från boxen?
2019-06-20, 15:13
Medlem
Om du har en m3u linje med username och password kan du ladda ner kanallistan i som webadress på din dator. Efteråt kan du editera ta bort sortera de kanalerna som du vill med tex wordpad. Den editerade listan sparar du och laddar sedan upp den till din iptv spelare.
2019-06-20, 15:16
Medlem
Citat:
kan man ladda ner m3u filen från boxen?

Jag föreslår att du inte försöker redigera m3u-filen själv. Kanalplatser och utbud och VOD-listor ändras konstant. Du vill därför se till att alltid ha nyaste m3u-filen.

Dina bästa alternativ är istället:

1. En spelare som internt kan dölja det du ej vill se. Verkar bara finnas på ett fåtal spelare som kan det.
2. Be operatören att ta bort ointressanta kanalgrupperna och porren. Vissa operatörer har panel där kunden kan göra det själv. Annars måste operatören göra det åt dig.
3. Bli medlem på https://xtream-editor.com där du kan radera grupper, och de processar listan i realtid åt dig så att din spelare tar emot en lista med allt skräp bortplockat. Detta är nåt som väldigt många pratar om men har aldrig prövat tjänsten själv.

Jag tycker 2 är bästa lösningen. Det är gratis och säkrast om operatören själv gör det.
Senast redigerad av dextrodammit 2019-06-20 kl. 15:18.
2019-06-21, 02:37
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Ok, min TVIP 605 fortsätter att bete sig märkligt. Nu har jag för säkerhets skull testat boxdjäveln på ett annat ställe där det också finns trådlösa nätverk men den vägrar hitta något.

Har testat med nätverkskabel nu och det fungerar bra.

Men det är fortfarande omöjligt att ansluta fjärren med bluetooth. Och nu har jag upptäckt att fjärren blinkar tre gånger med jämna mellanrum utan att man tryck på den.

Den är trasig, punkt. Känns ju sådär.

/#LOUDmouth#
2019-06-21, 19:04
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Jag föreslår att du inte försöker redigera m3u-filen själv. Kanalplatser och utbud och VOD-listor ändras konstant. Du vill därför se till att alltid ha nyaste m3u-filen.

Dina bästa alternativ är istället:

1. En spelare som internt kan dölja det du ej vill se. Verkar bara finnas på ett fåtal spelare som kan det.
2. Be operatören att ta bort ointressanta kanalgrupperna och porren. Vissa operatörer har panel där kunden kan göra det själv. Annars måste operatören göra det åt dig.
3. Bli medlem på https://xtream-editor.com där du kan radera grupper, och de processar listan i realtid åt dig så att din spelare tar emot en lista med allt skräp bortplockat. Detta är nåt som väldigt många pratar om men har aldrig prövat tjänsten själv.

Jag tycker 2 är bästa lösningen. Det är gratis och säkrast om operatören själv gör det.

ok tackar
vilken android app ska man köra för att ordna egna favoriter enklast ?
har testat IPTV pro men då måste man flytta kanalerna en och en till favoriterna
2019-06-21, 20:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
ok tackar
vilken android app ska man köra för att ordna egna favoriter enklast ?
har testat IPTV pro men då måste man flytta kanalerna en och en till favoriterna

Är ganska lätt att markera favoriter i Smart IPTV iaf. Gillar den appen skarpt. Många andra också. Dock är det svårt att få Catch-Up I den appen, om det är en dealbreaker för dig ska du inte ha den appen.
2019-06-21, 22:17
Medlem
Någon som vet om det finns någon kanal som visar Web.com touren i golf alltså undertouren till PGA touren i USA?

Har kikat igenom många av kanalerna i USA men inte hittat något ännu.
2019-06-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Någon som vet om det finns någon kanal som visar Web.com touren i golf alltså undertouren till PGA touren i USA?

Har kikat igenom många av kanalerna i USA men inte hittat något ännu.
Ser mörkt ut just med den touren
https://www.pga.com/news/golf-buzz/g...schedule-video
2019-06-22, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ser mörkt ut just med den touren
https://www.pga.com/news/golf-buzz/g...schedule-video

Ah, tack för info. Får hålla koll på den länken fortsättningsvis.
2019-06-23, 10:27
Medlem
Amazon Fire tv 4k VARNING

Eftersom mina Fire 4k fortfarande har problem fast de har fått senaste program update så tänkte jag prova Reset To Factory Defaults.

Nu kan jag välja land, och Wifi nät men efteråt söker den efter en update och ger felmeddelande unable to update your fire tv Stick 4k. Slipper inte vidare edter det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in