2018-09-28, 14:17
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Funderar på att skaffa iptv och bli av med Viasat. Gick in på iptvking och där hade de olika alternativ. Har en splitter ny LG TV och ett av alternativen är att man kör deras tjänst via sin smarttv. Dagens Smart-tv är ganska kraftfulla, men jag tänkte ändå fråga om det är stor prestandaskillnad mellan en extern iptv box och smarttv?
2018-09-28, 14:17
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberpunk-
Funderar på att skaffa iptv och bli av med Viasat. Gick in på iptvking och där hade de olika alternativ. Har en splitter ny LG TV och ett av alternativen är att man kör deras tjänst via sin smarttv. Dagens Smart-tv är ganska kraftfulla, men jag tänkte ändå fråga om det är stor prestandaskillnad mellan en extern iptv box eller ska jag köra direkt via appen på min smarttv?
Är samma skillnad, bara att vissa märken inte tar undertexter. Sen får du inte tillgång till catchup.
2018-09-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberpunk-
Funderar på att skaffa iptv och bli av med Viasat. Gick in på iptvking och där hade de olika alternativ. Har en splitter ny LG TV och ett av alternativen är att man kör deras tjänst via sin smarttv. Dagens Smart-tv är ganska kraftfulla, men jag tänkte ändå fråga om det är stor prestandaskillnad mellan en extern iptv box och smarttv?

Jag har nyligen skaffat IPTV och köpte mig en Mag 322. Det funkar helt ok och har nu även testat att köra via appar (IPTV Extreme, Perfect Player etc.) på surfplattan. Måste ändå säga att apparna är överlägsna boxen. I julklapp ska jag köpa mig en ny TV och hoppas då att det är lika smidigt med app på TV:n som med surfplattan.
Anledningarna till att jag tycker appar verkar bättre än boxen är främst EPG:n. På apparna får du mycket bättre överblick vad som går på de olika kanalerna.
Sen så verkar det som att apparna kommer ihåg att du vill ha svensk text när du t.ex. kollar på National Georaphic, Viasat Nature, CMore etc. Med boxen måste du varje gång göra några knapptryckningar med dosan för att få svensk text.
En nackdel till med boxen är att om du vill ta bort en favorit så så går det inte. Den kommer ligga kvar som favorit livet ut.
2018-09-29, 12:22
Medlem
Jag har ett problem köpte en TVIP S-Box v.412box själv och har använt den funkar bra sen köpte jag en till som mina föräldrar skulle ha jag ställde in allt och det fungerade bra. Sen när jag kommer till dom och ska koppla in så får jag ett meddelande om att jag inte har internetuppkoppling. Inget konstigt med det då jag måste ställa in det men då kan jag inte styra boxen med fjärrkontrollen. Det fungerade tidigare och den skickar iväg signal så inget problem där provade byta batterier bara för att vara säker. så jag tar med den hem och då testar jag min fjärr och då fungerar det.

Är det något man kan göra något åt? fungerade när jag först testade den och den skickar ut signaler som den ska men den fjärren fungerar varken på min eller deras box. Ska man kontakta elgruvan där man köpte boxen eller finns det något jag kan göra.
2018-09-29, 13:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag har nyligen skaffat IPTV och köpte mig en Mag 322. Det funkar helt ok och har nu även testat att köra via appar (IPTV Extreme, Perfect Player etc.) på surfplattan. Måste ändå säga att apparna är överlägsna boxen. I julklapp ska jag köpa mig en ny TV och hoppas då att det är lika smidigt med app på TV:n som med surfplattan.
Anledningarna till att jag tycker appar verkar bättre än boxen är främst EPG:n. På apparna får du mycket bättre överblick vad som går på de olika kanalerna.
Sen så verkar det som att apparna kommer ihåg att du vill ha svensk text när du t.ex. kollar på National Georaphic, Viasat Nature, CMore etc. Med boxen måste du varje gång göra några knapptryckningar med dosan för att få svensk text.
En nackdel till med boxen är att om du vill ta bort en favorit så så går det inte. Den kommer ligga kvar som favorit livet ut.

Kan verkligen rekommendera en Fire TV Stick (andra generationen). Den är snabb som attans i navigering och appar är lätt installera då man kan slänga över dom från telefonen, om dom inte finns i app-butiken. Då är du inte låst till en tv, bara ta stickan i fickan om du ska iväg nånstans.
2018-09-29, 20:31
Medlem
Har CAMDserver och de senaste dagarna har det börjat lagga ordentligt så att varje kanal är i princip oseddbar. Någon från deras kundtjänst sa bara att om man har Comhem ligger felet hos ISP:n. Vad menar han med det? Har de börjat blocka eller "störa" iptv anslutningar helt plötsligt och hur vet de ens vilka som använder tjänsten.
2018-09-29, 20:46
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Har CAMDserver och de senaste dagarna har det börjat lagga ordentligt så att varje kanal är i princip oseddbar. Någon från deras kundtjänst sa bara att om man har Comhem ligger felet hos ISP:n. Vad menar han med det? Har de börjat blocka eller "störa" iptv anslutningar helt plötsligt och hur vet de ens vilka som använder tjänsten.
Problemet ligger hos den serverhall Camd har sina servrar. Byt iptv leverantör eller fixa vpn.
2018-09-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Problemet ligger hos den serverhall Camd har sina servrar. Byt iptv leverantör eller fixa vpn.

Kan ju inte byta när man fixat ett års lina.
Är vpn den enda lösningen? Det måste självklart gå att fixa det på andra vägar också.
2018-09-29, 23:01
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Kan ju inte byta när man fixat ett års lina.
Är vpn den enda lösningen? Det måste självklart gå att fixa det på andra vägar också.
Nope, det är routingen som är problemet. Har själv varit i kontakt med ägaren till Camd som har undersökt det. En VPN gör så att paketen tar en annan väg och på så sätt fungerar det
2018-09-30, 12:18
Medlem
Någon annans som också ligger nere?
2018-09-30, 12:45
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -gudN
Någon annans som också ligger nere?
Nope, funkar bra här
2018-09-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nope, det är routingen som är problemet. Har själv varit i kontakt med ägaren till Camd som har undersökt det. En VPN gör så att paketen tar en annan väg och på så sätt fungerar det

Det låter ju väldigt dumt. Finns det gratis VPNs eller hotspots som funkar finnemang för streaming då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in