2018-04-02, 18:15
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
För att du skrev att kvinnan ska ta större ansvar än mannen för att det är hon som blir gravid. Det får mig att undra om du trar att det finns kvinnor som inte fattar att de kan bli gravida om de inte skyddar sig.

Det finns många som fattar men som väljer att ha oskyddat sex ändå av olika anledningar.

Förmågan att säga nej till lycka i stunden på grund av att det är bättre i längden är något som många har problem med. Många personer gör dumma saker trots att de vet att de är farliga, gäller inte bara sex.
Citera
2018-04-02, 18:19
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Åh, vad ni så gärna vill vara helt utan ansvar. Det är tömma och glömma och blir slampan med barn så får hon skylla sig själv. Det är ett förakt mot kvinnor som är totalt gränslöst.
Menar du att varje sexuell kontakt ska leda till barn? Föraktet kommer ifrån att män ska ta ansvar över något kvinnan bestämmer att göra. Utan någon som helst talan ifrån mannen. Detta är ett beteende som å det grövsta ska föraktas. Ska man inte vara 2 när man ska bilda familj? Slampan får skylla sig själv om hon fortgår med graviditeten och blir ensam.

Citat:
Tvärt emot vad det brukar låta här på Fb i relationsforumet, så finns det lika många ensamma tjejer som längtar efter kärlek och någon att få vara med.
Sådant skitsnack. Problemet är att "ensamma tjejer" inte hittar den rätta partnern. Det privilegiet har inte killarna överhuvudtaget.

Citat:
Dessa tjejer ligger risigt till när det gäller en påstridig man som vill ligga. Han lovar att stanna kvar bara han får köra utan gummi. Är man ung och naiv är det lätt att gå på sådana lögner och så blir det som det blir. Samhället har insett detta och ser till att dessa kvinnor inte är skyddslösa vilket är bra för barnen framför allt.
Ung och naiv... Jisses, kvinnor verkar vara unga när dom är 35 också. Tycker det är lite nedvärderande ändå att vuxna kvinnor "gömmer" sig bakom 14 åriga tjejer för att försvara sina egna infantila beslut. Men det är bara jag.

Citat:
On t: Så ligg inte med kvinnor ni inte vill ha barn med. Bilda familj istället så löper män mindre risk att begå suicid.

Ja det är ju så, man är inte två om att bilda familj. Det är bara en person, kvinnan.

Säger du själv till kvinnor om dom blir gravida att dom får skylla sig själva? Jag menar om mannen vill ha barnet så får hon skylla sig själv och föda det, eller?
Citera
2018-04-02, 18:23
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Om pojkar blir kriminella av att ha vuxit upp med en ensamstående mamma så kan ett förslag vara att de män som föredrar detta framför att finnas där för sina barn ekonomiskt och emotionellt barn får en särskild märkning på sin bilsregistreringsnummer och på sin gatuadress så att alla barn som blir kriminella av att ha vuxit upp med en ensamstående mamma vet vilka bilar de ska bränna och vilka hem de ska göra inbrott i.

Det är ju lite synd om denna kriminalitet drabbar dem som faktiskt tar hand om sina barn.

Kan vara något. Samma sak ska ske för mamman. Självfallet ska inte hon undkomma att bli utsatt för kriminella, hon har varit med och skapat dom.

För jämställdhetens skull menar jag.

Go feminism säger jag bara.
Citera
2018-04-02, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Kan vara något. Samma sak ska ske för mamman. Självfallet ska inte hon undkomma att bli utsatt för kriminella, hon har varit med och skapat dom.

Hon har ju redan den kriminella i sitt hem. Döh.
Citera
2018-04-02, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det finns många som fattar men som väljer att ha oskyddat sex ändå av olika anledningar.

Förmågan att säga nej till lycka i stunden på grund av att det är bättre i längden är något som många har problem med. Många personer gör dumma saker trots att de vet att de är farliga, gäller inte bara sex.
Ja, det är ju därför kvinnor som inte vill ha barn är smarta nog att göra abort. Vilket du av någon anledning inte tyckte att de skulle få göra.
Citera
2018-04-02, 18:36
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Självklart, han är ju man, alltså är han kriminell.
Citera
2018-04-02, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Självklart, han är ju man, alltså är han kriminell.
Du svarade nog fel person för jag vet inte vem du pratar om.
Citera
2018-04-02, 18:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja, det är ju därför kvinnor som inte vill ha barn är smarta nog att göra abort. Vilket du av någon anledning inte tyckte att de skulle få göra.
Jag tycker ju inte att du ska ha sex med män överhuvudtaget, lille hycklare.
Det var du inte smart nog att räkna ut?
Snacka om att förespråka både ätandet och behållandet av kakan.
Citera
2018-04-02, 18:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du svarade nog fel person för jag vet inte vem du pratar om.
Dig och denna: "Hon har ju redan den kriminella i sitt hem. Döh"
Citera
2018-04-02, 18:41
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:

Nja inte riktigt, jag tyckte att abort verkligen inte var en bra lösning. Om du läser på lite om konsekvenserna av abort kan du se att det inte är bra för kvinnan heller, vare sig fysiskt eller mentalt.

Men istället framställs abort som något nästan häftigt och befriande. Feminister skryter i media hur månag aborter de haft som om det vore någon slags bedrift.

Abort är en nödlösning när alla andra preventiva åtgärder har gått snett, inget jävla lavemang.
Citera
2018-04-02, 18:43
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Ja? Som tycker hon är den bästa i hela världen. Allt är pappans fel. Men din poäng var att dom kriminella skulle begår brott mot dessa frånvarande fäder.

Varför ser vi så få brott hemma hos dessa mammor, framförallt från hennes egna son/söner?
Citera
2018-04-02, 18:46
Medlem
Mooons avatar
Du uttrycker ditt förakt så bra att jag inte behöver tillägga något. Ser du denna kvinna som en slampa, ligg inte med henne!

En liten grupp män som inte har någon urskiljning när det gäller partners och vars enda mål verkar vara att knulla så många kvinnor som de kan, anser att ständiga ons gör en människa lycklig. Visst det finns kvinnor som tycker så också (men de kallar du ju slampor ... ??) men de flesta föredrar att ha en fast partner att ligga med eller en kk. Med tanke på säkerheten, tryggheten och att sex blir bättre när man kört några gånger. Därför är även många kvinnor utan partner och lika ensamma som män.

Naiv kan man vara högt upp i åldern och det är lätt att bli lurad när man är ensam och längtar. Glöm inte heller de kvinnor som är lätt lätt utvecklingsstörda som är lätta att manipulera. De funkar bra i samhället men kan inte riktigt inse att en man kan utnyttja henne.

Om ämnet kommer upp så självklart säger jag till tjejer att skydda sig till tänderna när de ska ha sex så de inte hamnar i en sådan trist situation.

Vad menar du med: Ja det är ju så, man är inte två om att bilda familj. Det är bara en person, kvinnan- det låter vrickat.

Citat:
Menar du att varje sexuell kontakt ska leda till barn? Föraktet kommer ifrån att män ska ta ansvar över något kvinnan bestämmer att göra. Utan någon som helst talan ifrån mannen. Detta är ett beteende som å det grövsta ska föraktas. Ska man inte vara 2 när man ska bilda familj? Slampan får skylla sig själv om hon fortgår med graviditeten och blir ensam.

Sådant skitsnack. Problemet är att "ensamma tjejer" inte hittar den rätta partnern. Det privilegiet har inte killarna överhuvudtaget.

Ung och naiv... Jisses, kvinnor verkar vara unga när dom är 35 också. Tycker det är lite nedvärderande ändå att vuxna kvinnor "gömmer" sig bakom 14 åriga tjejer för att försvara sina egna infantila beslut. Men det är bara jag.

Ja det är ju så, man är inte två om att bilda familj. Det är bara en person, kvinnan.

Säger du själv till kvinnor om dom blir gravida att dom får skylla sig själva? Jag menar om mannen vill ha barnet så får hon skylla sig själv och föda det, eller?

Märk att det i de allra flesta fall så går det utmärkt att uppfostra ett barn som ensam förälder. Det är lättare att vara två men det brukar gå bra ändå. Och det kan gå jävligt fel med två föräldrar som inte kan hantera föräldraskapet. Så du kan lugna ner din moralpanik.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in