2018-04-02, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag var oklar, sorry. Jag utvecklade hur det brukar kommenteras.

Hur vet du att det just är feminister som vill att män ska sluta prata känslor med kvinnor? För det första så verkar det som om du och många med dig drar likhetstecken mellan allt vad kvinnor gör (som ni ogillar) tolkas som feministiskt. För det andra, så brukar just de som definierar sig som feminister vilja bryta upp normerna i samhället och låta män få vara känsliga, pussa på barn och gilla tulpaner.

Anledningen till att kvinnor lever längre och klarar kriser bättre än män, sägs från sjukvården vara att kvinnor har fler nära vänner och därför ett bättre socialt skyddsnät, äter bättre (mer grönt och mindre kött), är mer sällan missbrukare av diverse substanser, rör på sig mer och går till sjukvården om de är sjuka. Det är troligen också en förklaring till varför kvinnor dör mindre i suicid.

jag har inte snackat någonting om feminister här ?
ogillar inte kvinnor och vad de gör ?
män lever kortare för att vi jobbar hårdare , och med utslitna kroppar och utan hjälp så är självmordet ett faktum
vet inte vad du yrar om här , läs vad jag skrivit så förstår du !!!!
Citera
2018-04-02, 16:23
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Folkhälsomyndigheten och socialstyreksen bland annat. Nej det är inte ”lätt att slänga ur sig” utan det baserar sig på flera decenniers mätningar.

Siffror på det kring medicinering. Hur fan mäter om en person som tagit livet av sig lidit av en obehandlad depression?
Citera
2018-04-02, 16:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Siffror på det kring medicinering. Hur fan mäter om en person som tagit livet av sig lidit av en obehandlad depression?
Man tittar på de som gjort försök, ofta flera. De har en historia av psykisk ohälsa och återkommande depressioner. Att suiciden varit i sjunkande sedan 50-talet beror till stor del att vi har större kunskap kring psykisk ohälsa och att vi blivit bättre på att behandla densamma. En deprimerad person liksom människor i kris ser ingen annan utväg på sitt lidande och de har ingen drivkraft att söka hjälp eftersom självbilden är i botten, de kan inte förställa sig hur deras omgivning kommer att drabbas.

https://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Samarbetspartners/Vardprogram-psykiatri/Suicidnara-patienter/Epidemiologi-och-suicidriskbedomning/
Citera
2018-04-02, 16:37
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Jag var oklar, sorry. Jag utvecklade hur det brukar kommenteras.

Hur vet du att det just är feminister som vill att män ska sluta prata känslor med kvinnor? För det första så verkar det som om du och många med dig drar likhetstecken mellan allt vad kvinnor gör (som ni ogillar) tolkas som feministiskt. För det andra, så brukar just de som definierar sig som feminister vilja bryta upp normerna i samhället och låta män få vara känsliga, pussa på barn och gilla tulpaner.

Anledningen till att kvinnor lever längre och klarar kriser bättre än män, sägs från sjukvården vara att kvinnor har fler nära vänner och därför ett bättre socialt skyddsnät, äter bättre (mer grönt och mindre kött), är mer sällan missbrukare av diverse substanser, rör på sig mer och går till sjukvården om de är sjuka. Det är troligen också en förklaring till varför kvinnor dör mindre i suicid.

För att flertalet feministiska NGO:s sprider sådana kampanjer. Feminister vill gärna att män ska gå ifrån sin könsroll, tillåtas vara ”omanliga”, plocka tulpaner osv. – på feministiska premisser. Det handlar ju om olika sätt att frisera de delar av manligheten som man upplever som störande. Män är ju liksom människor, vi hatar, älskar, föraktar, saknar och allt annat, vi har ett brett känslospektrum och jag kan inte tänka mig något mer själsligt stympande än att sitta och diskutera efter feministisk manual, så talar inte jag med mitt inre.

Skälen du radar upp har ju till stor del sin grund i det jag och många andra i tråden har lyft, nämligen att kvinnor ses som mer skyddsvärda av samhället. Skulle de inte göra det så skulle faktorerna du radar upp inte finnas där från första början. Med andra ord kan du söka hur jävla mycket hjälp du vill, det spelar ändå ingen roll om det inte finns några händer som tar i mot.
Citera
2018-04-02, 16:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jepp en del människor ljuger, även en del män ljuger om att de har kondom, etc det få man ta med i sin riskanalys i livet.

En hund behöver inte 2 "ägare" för att få bra omsorg, de behöver 1 människa/ eller hundflock som älskar sig. Samma för barn faktiskt.
Så själviskt är möjligen en kvinna som väljer att skaffa barn fast hon vet att hon själv inte kan ta hand om den, eller den heller inte har en pappa eller annan som kan/ vill det.
men bedömmer hon sig kunna detta, så är det ju inte själviskt.

Hur själviskt är en man som vet att han har ett barn som han skapat...som är helt oskyldigt till detta "skapande" men väljer att begå juridisk abort på en levande människa som sen ska dras med denna kunskap resten av sitt liv....och framför allt! hur värdigt är det i ett samhälle?
Vem är din pappa? ehhh? han gjorde abort på mig...han bor i nästa kvarter och har 3 ungar, som är min halvsyskon men nääää han ville inte "ha" mig, så han lät mig växa upp på socialbidrag.
Psykologerna lär ju göra vågen, för de lär ju öka sin klientandel.

Hunden var bara en aktör i en analogi, skärp dig nu. Självklart kan 1 människa ta hand om en hund, men snygg halmgubbe.

Nej, barn mår inte alls lika bra med bara 1 förälder, här har du en del fakta:

https://www.youtube.com/watch?v=o1xf78EltKM
Citera
2018-04-02, 16:41
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Man tittar på de som gjort försök, ofta flera. De har en historia av psykisk ohälsa och återkommande depressioner. Att suiciden varit i sjunkande sedan 50-talet beror till stor del att vi har större kunskap kring psykisk ohälsa och att vi blivit bättre på att behandla densamma. En deprimerad person liksom människor i kris ser ingen annan utväg på sitt lidande och de har ingen drivkraft att söka hjälp eftersom självbilden är i botten, de kan inte förställa sig hur deras omgivning kommer att drabbas.

https://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Samarbetspartners/Vardprogram-psykiatri/Suicidnara-patienter/Epidemiologi-och-suicidriskbedomning/

Du svarar ju inte på några av de frågor jag ställt.
Citera
2018-04-02, 16:41
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Intressant inställning...

Kvinna blir gravid HON ska "ta ansvar" och föda barnet istället för att "mörda" det.

Man skapar en graviditet, HAN behöver inte alls ta ansvar utan ska ha rätt göra juridisk abort på ett levande barn.

Här kan man se hela din och majoriteten feministers syn på män och kvinnor i ett nötslag: Män skapar en graviditet, kvinnan blir gravid. Totalt avsägande av allt ansvar för kvinnor i vanlig ordning.

Nej det bästa är ju att kvinnan aldrig blir gravid från första början, men blir hon det och mannen inte vill ha barnet ska hon givetvis göra abort.
Citera
2018-04-02, 16:42
Medlem
Mooons avatar
Lugna dig, den senare delen var inte till dig. Släpp det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
jag har inte snackat någonting om feminister här ?
ogillar inte kvinnor och vad de gör ?
män lever kortare för att vi jobbar hårdare , och med utslitna kroppar och utan hjälp så är självmordet ett faktum
vet inte vad du yrar om här , läs vad jag skrivit så förstår du !!!!
Citera
2018-04-02, 16:47
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Du svarar ju inte på några av de frågor jag ställt.
Jag har ju svarat men du vill ju inte ta till det jag säger.
https://www.netdoktorpro.se/psykiatri/medicinska-oversikter/depression/
Citera
2018-04-02, 16:49
Medlem
Vad jag alltid funnit dumt har den mest feministiska politiken i det mest igualitära landet: Sverige.

De borde gå till Afrika, Asien, muslimska länder. Feministerna är dumma som vill leva på subventioner (betalda av alla).
Citera
2018-04-02, 16:51
Bannlyst
Citat:
Lugna dig, den senare delen var inte till dig. Släpp det nu.

ok ? GLAD PÅSK PÅ DEJ .

läs vad jag skrivit så förstår du att det inte bara är psykisk ohälsa bland män som resulterar i självmord i detta land .
Citera
2018-04-02, 16:54
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Jag har ju svarat men du vill ju inte ta till det jag säger.
https://www.netdoktorpro.se/psykiatri/medicinska-oversikter/depression/

Nej, Du undviker mina frågor och svarar med annat, för att du upptäcker ( såklart ) att det inte går att svara på dem. Jag frågade om det fanns några vettiga siffror på hur många och som får medicinsk hjälp för depression och som blir botade, dessa skulle tagit livet av sig förr. Eftersom det såvitt jag vet inte finns någon sådan info så skulle det vara intressant.

Om en person som har en historia av psykisk sjukdom och ständigt förekommer inom psykiatrin tar sitt liv, så är det antagligen p.g.a. dennes ohälsa. Detta var ju inte vad jag frågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in