2018-04-02, 02:38
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Va? Nej. Jag skev att vare sig män eller kvinnor är särskilt dragna till deprimerade människor. Jag är själv deprimerad och så att säga ”avskrap”. Deprimerade människor kan inte bidra i en relation, man Klarar inte i det läget gemensamma känslor. Vilket liksom är grunden för en relation

Faktum är att, näää jag ska inte göda ditt ego. Faktum är att deprimerade tjejer har större chans att hitta en kille än vice versa.
Citera
2018-04-02, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Och vad skulle barnet säga?

Det hade väl läst flashback och lärt sig att man kan skylla allt man gör på mamma.
Citera
2018-04-02, 02:39
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vilken säkerhet? Säkerheten att mannen kommer vara där när barnet kommer eller? Lol!

Kapitalt, socialt.
Citera
2018-04-02, 02:39
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det hade väl läst flashback och lärt sig att man kan skylla allt man gör på mamma.

Och hur många kriminella med singelmorsor läser på flashback?
Citera
2018-04-02, 02:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Faktum är att, näää jag ska inte göda ditt ego. Faktum är att deprimerade tjejer har större chans att hitta en kille än vice versa.
Fast nu är ju det inte ämnet. Människor som mår dåligt och är suicidala lagas inte av det du tror. Människor som är på väg att ansluta livet, och varför de kommit dit. Det handlar om flera saker.
Citera
2018-04-02, 02:41
Medlem
Citat:
Kapitalt, socialt.

Närdå? Innan de blir gravida eller? Eller för att barn behöver en närvarande farsa?
Citera
2018-04-02, 02:42
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag är hyfsat trött på de krumbukter nu gör. När jag dessutom har erfarenhet kring suicid. Ni vill så gärna få det till ”feminism (läs:djävulen)

Ni är inte intresserade av att bidra till mindre stigma och en miljö där alla oavsett kön vågar prata om sitt mående
Jag har förlorat sex av mina vänner. Samtliga män.

Jo, det är feminismen som alienerat kvinnor till att ta avstånd till, eller till och med bli aggressiva mot män. Att diskutera med dem låter ofta såhär: https://youtu.be/XxY-5ISEHPg

Har du något annat förslag, än att bara gå därifrån, för den generation som växte upp med det högst ojämlika "man ska aldrig slå en tjej?"

Feminismen har makten och de använder den bara till att gynna sig själva som grupp.

Ja, absolut bara sig själva! Det kallas gynokrati.
[jfr eng. gynocracy, ävensom gr. γυωαικοκρατία (jfr ARISTOKRATI)] samhällsskick där kvinnan är den härskande; kvinnoregemente, kvinnoherravälde.

Skola, högskola, universitet, regering, kulturvärlden, förskola, dagis media, public service och regeringen saknar i stort sett helt idéer eller förslag för att lösa dessa mäns frågor. Samtidigt som kulturen har 25 miljarder och kvinnofrågor ungefär lika mycket till om man räknar genusutbildningar och tjänster man köper in via landsting och kommuner. För att hålla dem sysselsatta sen pga de obligatoriska "kurserna" man måste gå för flera tjänster.

När diskrimineringsombudsmannen inte anser att det är diskriminering när man håller tjejer endast-evenemang som Ladies Night, Chippendales och nu i sommar, "en allt utom män"-festival för skattemedel, eller att ett råd av 11 kvinnor ansvarar för "jämställdhetsfrågorna i Sthlms Stadshus". När ingen av dem säger ett endaste knyst om den könsstympning som sker på småpojkar av traditionellt religiösa och kulturella skäl dagligen på svenska vårdcentraler, då är det gynocentriskt.
Vi har en skyddad klass i Sverige, kvinnor. Vad som helst mot kvinnor blir alltid nyheter eller uppror tills problemet är löst. (utom att bryta mot lagarna, fast de ville ändra på lagarna i stället) Och en andra klass icke skyddsvärda, som i princip får skylla sig själva oavsett vilket.

Den som fattar skillnaden förstår direkt varför en del pojkar inte vill vara pojkar mer. Att världen faktiskt vore en bättre plats utan dem i den. De snygga och tuffa och rika grabbarna får ändå alltid välja tjej först och de hinner troligen sätta på din eventuellt blivande flickvän också och slänga henne på tippen innan hon fattat att hon bara är en i en lång rad och egentligen kanske ska titta lite närmare sin egen nivå än Alfa A. Själv är hon ju bara en sjua, men Alfa A hade tråkigt.
Citera
2018-04-02, 02:46
Medlem
AdjooooglEs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=FgKsniZ4N9k&t=0s&index=22&list=PLbXmUa65cR 0znElSKg-_1Gm5PUysYCQlr

En länk för dom som inte riktigt förstår varför det är så svårt för män som vill öppna sig inte kan öppna sig........
Citera
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Jo, det är feminismen som alienerat kvinnor till att ta avstånd till, eller till och med bli aggressiva mot män. Att diskutera med dem låter ofta såhär: https://youtu.be/XxY-5ISEHPg

Har du något annat förslag, än att bara gå därifrån, för den generation som växte upp med det högst ojämlika "man ska aldrig slå en tjej?"

Feminismen har makten och de använder den bara till att gynna sig själva som grupp.

[jfr eng. gynocracy, ävensom gr. γυωαικοκρατία (jfr ARISTOKRATI)] samhällsskick där kvinnan är den härskande; kvinnoregemente, kvinnoherravälde.
Skola, högskola, universitet, regering, kulturvärlden, förskola, dagis media, public service och regeringen saknar i stort sett helt idéer eller förslag för att lösa dessa mäns frågor. Samtidigt som kulturen har 25 miljarder och kvinnofrågor ungefär lika mycket till om man räknar genusutbildningar och tjänster man köper in via landsting och kommuner för att hålla dem sysselsatta sen pga de obligatoriska "kurserna" man måste gå för flera tjänster. När diskrimineringsombudsmannen inte anser att det är diskriminering när man håller tjejer endast-evenemang som Ladies Night, Chippendales och nu i sommar, "en allt utom män"-festival för skattemedel, eller att ett råd av 11 kvinnor ansvarar för "jämställdhetsfrågorna i Sthlms Stadshus". När ingen av dem säger ett endaste knyst om den könsstympning som sker på småpojkar av traditionellt religiösa och kulturella skäl dagligen på svenska vårdcentraler, då är det gynocentriskt.
Vi har en skyddad klass i Sverige, kvinnor. Vad som helst mot kvinnor blir alltid nyheter eller uppror tills problemet är löst. (utom att bryta mot lagarna, fast de ville ändra på lagarna i stället) Och en andra klass icke skyddsvärda, som i princip får skylla sig själva oavsett vilket.

Den som fattar skillnaden förstår direkt varför en del pojkar inte vill vara pojkar mer. Att världen faktiskt vore en bättre plats utan dem i den. De snygga och tuffa och rika grabbarna får ändå alltid välja tjej först och de hinner troligen sätta på din eventuellt blivande flickvän också och slänga henne på tippen innan hon fattat att hon bara är en i en lång rad och egentligen kanske ska titta lite närmare sin egen nivå än Alfa A. Själv är hon ju bara en sjua, men Alfa A hade tråkigt.
Jag var mobbad när jag var liten och i tonåren. Sedan gick rykten om vilket luder jag var. Innan jag ens hade kysst någonX det fortsatte med ett ständigt utanförskap. Även nu i vuxen ålder. Jag vet inte riktigt vilka människor du pratar om. Jag är forfarande ensam och jag funderar fortfarande ständigt på vilket sätt som är det minst smärtsamma sättet. Jag är alltså kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Skola, högskola, universitet, regering, kulturvärlden, förskola, dagis media, public service och regeringen saknar i stort sett helt idéer eller förslag för att lösa dessa mäns frågor. Samtidigt som kulturen har 25 miljarder och kvinnofrågor ungefär lika mycket till om man räknar genusutbildningar och tjänster man köper in via landsting och kommuner. För att hålla dem sysselsatta sen pga de obligatoriska "kurserna" man måste gå för flera tjänster.

När diskrimineringsombudsmannen inte anser att det är diskriminering när man håller tjejer endast-evenemang som Ladies Night, Chippendales och nu i sommar, "en allt utom män"-festival för skattemedel, eller att ett råd av 11 kvinnor ansvarar för "jämställdhetsfrågorna i Sthlms Stadshus". När ingen av dem säger ett endaste knyst om den könsstympning som sker på småpojkar av traditionellt religiösa och kulturella skäl dagligen på svenska vårdcentraler, då är det gynocentriskt.

Det är inte feminismens fel att ni män ser kvinnor som umgås med er som horor.
Citera
2018-04-02, 02:47
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Eh va? Jag tror inte att depressiva människor vare sig de är kvinnor är män har särskilt mycket att ge i en relation.

Ett väldigt nutida sätt att se på det hela. Vad betyder ens ”depressiv” i sammanhanget? Känner några läkare som menar att depressioner inte finns, ”ett modeord”, menar de, för ca 12 år sedan genomgick jag en rättspsykiatrisk undersökning, det visade sig att jag var ”frisk”, men jag hade ju alltid fått höra att jag var ”deprimerad”, ett modeord konstaterade en av Sveriges främsta läkare då också. Vad jag menar är att man inte ska försöka skriva om ordet svag, svaga, sjuka, deppiga, halta och lytta kan älska på ett mycket mer äkta sätt än många andra. Själv har jag aldrig förstått äcklet inför svaghet som är så symptomatiskt för feminismen och den moderna kvinnan. Jag kan tvärtom bli attraherad av en människa som lidit, som kanske fortfarande är svag ibland, som inte riktigt är bekväm i sitt eget skinn. För mig är det svårt att förstå, att folk imponeras av och till och med attraheras av någon slags spelad stabilitet, och då är jag fascisten.
Citera
2018-04-02, 02:49
Medlem
Citat:
Självfallet. Om dom inte har blivit indoktrinerade i "you go gurl" mantrat då har dom det inte.

Förstår inte vad du pratar om. Var indoktrineras man till det mantrat menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in