Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Jag är hyfsat trött på de krumbukter nu gör. När jag dessutom har erfarenhet kring suicid. Ni vill så gärna få det till ”feminism (läs:djävulen)
Ni är inte intresserade av att bidra till mindre stigma och en miljö där alla oavsett kön vågar prata om sitt mående
Jag har förlorat sex av mina vänner. Samtliga män.
Jo, det är feminismen som alienerat kvinnor till att ta avstånd till, eller till och med bli aggressiva mot män. Att diskutera med dem låter ofta såhär:
https://youtu.be/XxY-5ISEHPg
Har du något annat förslag, än att bara gå därifrån, för den generation som växte upp med det högst ojämlika "man ska aldrig slå en tjej?"
Feminismen har makten och de använder den bara till att gynna sig själva som grupp.
Ja, absolut bara sig själva! Det kallas gynokrati.
[jfr eng. gynocracy, ävensom gr. γυωαικοκρατία (jfr ARISTOKRATI)] samhällsskick där kvinnan är den härskande; kvinnoregemente, kvinnoherravälde.
Skola, högskola, universitet, regering, kulturvärlden, förskola, dagis media, public service och regeringen saknar i stort sett helt idéer eller förslag för att lösa dessa mäns frågor. Samtidigt som kulturen har 25 miljarder och kvinnofrågor ungefär lika mycket till om man räknar genusutbildningar och tjänster man köper in via landsting och kommuner. För att hålla dem sysselsatta sen pga de obligatoriska "kurserna" man måste gå för flera tjänster.
När diskrimineringsombudsmannen inte anser att det är diskriminering när man håller tjejer endast-evenemang som Ladies Night, Chippendales och nu i sommar, "en allt utom män"-festival för skattemedel, eller att ett råd av 11 kvinnor ansvarar för "jämställdhetsfrågorna i Sthlms Stadshus". När ingen av dem säger ett endaste knyst om den könsstympning som sker på småpojkar av traditionellt religiösa och kulturella skäl dagligen på svenska vårdcentraler, då är det gynocentriskt.
Vi har en skyddad klass i Sverige, kvinnor. Vad som helst mot kvinnor blir alltid nyheter eller uppror tills problemet är löst. (utom att bryta mot lagarna, fast de ville ändra på lagarna i stället) Och en andra klass icke skyddsvärda, som i princip får skylla sig själva oavsett vilket.
Den som fattar skillnaden förstår direkt varför en del pojkar inte vill vara pojkar mer. Att världen faktiskt vore en bättre plats utan dem i den. De snygga och tuffa och rika grabbarna får ändå alltid välja tjej först och de hinner troligen sätta på din eventuellt blivande flickvän också och slänga henne på tippen innan hon fattat att hon bara är en i en lång rad och egentligen kanske ska titta lite närmare sin egen nivå än Alfa A. Själv är hon ju bara en sjua, men Alfa A hade tråkigt.