Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Du uttrycker ditt förakt så bra att jag inte behöver tillägga något. Ser du denna kvinna som en slampa, ligg inte med henne!
Det var du som skrev slampa om henne inte jag. För att bara vara den där jobbiga personen angående kvinnoförakt:
(FB) Varför skulle tjejer ha lättare att få killar än tvärtom? "
Majoriteten av svenska tjejer söker sig inte till de afghanska barnen, de är som jag skrivit inte attraktiva för oss. Några få tjejer gör det trots allt och det av skälen jag nämnt ovan. Reta sina föräldrar, av ideologiska skäl och andra för att utnyttja dem, deras kroppar eller tjänster. Är det tjejer som ni är intresserade av egentligen"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
En liten grupp män som inte har någon urskiljning när det gäller partners och vars enda mål verkar vara att knulla så många kvinnor som de kan, anser att ständiga ons gör en människa lycklig. Visst det finns kvinnor som tycker så också (men de kallar du ju slampor ... ??) men de flesta föredrar att ha en fast partner att ligga med eller en kk. Med tanke på säkerheten, tryggheten och att sex blir bättre när man kört några gånger. Därför är även många kvinnor utan partner och lika ensamma som män.
Som ovan, du satte etiketten slampa. Kort och gott ett lyxproblem, för kvinnan. Att hitta rätt kvinna, är få förunnat när det gäller gruppen män.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Naiv kan man vara högt upp i åldern och det är lätt att bli lurad när man är ensam och längtar. Glöm inte heller de kvinnor som är lätt lätt utvecklingsstörda som är lätta att manipulera. De funkar bra i samhället men kan inte riktigt inse att en man kan utnyttja henne.
Mjo, vi har fruktansvärt många utvecklingsstörda kvinnor i väst, framförallt i Sverige. Här håller jag fullkomligt med dig.
Visst måste du tycka det är kul när kvinnor skanderar att dom är starka och självständiga? Mantrat som feminismen spyr ur sig: "....
kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män". (Från Wikipedia). Skyldigheter.... Jag undrar när det gäller. Det samma gäller rättigheter.
Vad som är hiskeligt kul är att det inte finns något skyddsnät för män som är naiva. Dom får skylla sig själva. Dom får nu ta ansvar över sin handling. Feminismen borde vara för juridisk abort eftersom dom är för jämställdhet. Eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Om ämnet kommer upp så självklart säger jag till tjejer att skydda sig till tänderna när de ska ha sex så de inte hamnar i en sådan trist situation.
Vad menar du med: Ja det är ju så, man är inte två om att bilda familj. Det är bara en person, kvinnan- det låter vrickat.
Alla pratar om när det väl händer. Men eftersom du inte är konsekvent för fem öre så duckar du min fråga om du håller samma ansvarstagande som du har på mannen som på kvinnan om den ena partnern vill ha barnet.
Följ med nu detta är viktigt, det är inte så vrickat som du vill få det till.
Första fallet:
1: En man och en kvinna har sex.
2: Kvinnan blir gravid.
3: Mannen vill ha barnet men inte kvinnan.
4: Det skiter kvinnan i. Hon vill göra abort och så blir det.
Andra fallet:
1: En man och en kvinna har sex.
2: Kvinnan blir gravid.
3: Mannen vill inte ha barnet men kvinnan vill ha barnet.
4: Hon föder barnet och skiter fullständigt i vad mannen vill.
Säg mig, hur i hela varma helvetet är man två om att bilda familj? Allt hänger på kvinnans beslut. Speciellt i andra fallet så kommer ett barn till världen med vetskapen av att pappan inte vill veta av barnet. Inte konstigt att det är hög chans att dessa blir kriminella eller får psykiska problem som i värsta fall leder till självmord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Märk att det i de allra flesta fall så går det utmärkt att uppfostra ett barn som ensam förälder. Det är lättare att vara två men det brukar gå bra ändå. Och det kan gå jävligt fel med två föräldrar som inte kan hantera föräldraskapet. Så du kan lugna ner din moralpanik.
Moralpanik.
Ja, så länge som det finns andra som kan hjälpa till.....
Men då ska man inte spy ut galla över att fäder är så dåliga föräldrar, att dom lämnar. Dom tar inte ansvar bla bla bla. Du skriver svart på vitt att det går utmärkt att uppfostra som ensamstående.
Då hoppas jag i fortsättningen så länge som du är aktiv på flashback att du inte spyr galla på dessa dåliga män?